Volkswagen Twin-Up! s hybridním ústrojím z XL1 se stává skutečností

Automobilka Volkswagen splnila, co si předsevzala: už za několik dní představí studii dalšího provedení své nejmenší řady Up!.

Malý Volkswagen Up! je v současnosti k mání v celkem široké škále motorů od konvenčních benzínových tříválců přes verzi Eco Up! na CNG až po elektromobil e-Up!. Nyní představitelé Volkswagenu připravili novou studii, jež pod kompaktní plášť vozu vměstná modifikované pohonné ústrojí z dnes již sériového a celkem odvážně naceněného modelu Volkswagen XL1. Připomeňme, že o přípravě zmiňovaného provedení jsme vás předběžně informovali již letos v únoru.

Nová studie Volkswagen Twin-Up! oslaví svoji premiéru 22. listopadu na autosalonu v Tokiu a do řady VW Up! přinese hned dvě novinky: „diesel“ a hybridní systém. Dvouválcový turbodiesel s objemem 0,8 l a výkonem 48 koní (35 kW) zůstal zachován, ovšem oproti XL1 dostane Twin-Up! větší akumulátory 8,6 kWh (u XL1 jen 5,5 kWh). Upravený hybridní systém nabídne kombinovaný výkon 75 koní (55 kW) a točivý moment 215 Nm.

Zajímavosti | Technika | Volkswagen | Premiéry | Palivo | Hybridy

Volkswagen XL1: sériové provedení se spotřebou 0,9 l/100 km

Studie VW Twin-Up! s ním zrychlí z 0 na 100 km/h za 15,7 s a dosáhne rychlosti 140 km/h při deklarované průměrné spotřebě 1,1 l/100 km, což jsou s ohledem na vyšší hmotnost a horší aerodynamiku výsledky o něco méně příznivé než u VW XL1. Twin-Up! nabídne palivovou nádrž na 33 l nafty a na čistě elektrický pohon ujede až 50 km při rychlosti do 125 km/h.

Zajímavosti | Elektromobily | Volkswagen | Byznys | Ceny

Volkswagen e-up!: dáte 700 000 Kč za tento elektromobil?

Volkswagen údajně sériovou výrobu této studie nezavrhuje, ovšem sám si zřejmě uvědomuje, že překážkou jejího většího rozběhu by byla vysoká cena: třeba VW XL1 má stát zhruba totéž co Porsche 911 Carrera S

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků