Volkswagen Transporter T5 od ABT: pro vzhled i výkon

Dvorní ladič značek VW Group, německý ABT Sportsline, připravil něco také pro majitele užitkových Transporterů.
Volkswagen Transporter T5 od ABT: pro vzhled i výkon

U ABT Sportsline se soustředí především na velkosériové modely, což v nedávné minulosti prokázali třeba svými nedávnými ladičskými projekty VW Tiguan nebo Audi Q3, ale také Audi A3 nové generace. Příležitostně se zaměřují také na dražší vozy typu Audi A6, ale také na vyslovené „pracanty“ typu VW Transporteru.

A začněme třeba posilovací kúrou spočívající opět prakticky pouze v novém programu řídicí jednotky, která je připravena pro celou škálu vznětových pohonných jednotek 2,0 TDI s jedním dmychadlem a zážehový 2,0 TFSI. Základní naladění posouvá výkonovou špičku TDI z výchozích 84 koní (62 kW) na výsledných 110 koní (81 kW), silnější verze s výkonem 102 koní (76 kW) posílí na 130 koní (96 kW) a nejsilnější varianta s výkonem 140 koní (103 kW) nabude až na 170 koní (125 kW).

Volkswagen T5 ABT 1.jpgVolkswagen T5 ABT 2.jpgVolkswagen T5 ABT 3.jpg
VW Transporter s novými úpravami od ABT Sportsline

Pomyslnou „vlajkovou lodí“ této řady ABT Sportsline se stává VW Transporter T5 se zážehovým čtyřválcem 2,0 TFSI s výkonem zvýšeným ze základních 204 koní (150 kW) na 240 koní (177 kW), což tomuto užitkovému vozu umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za velmi slušných 9,4 s.

Volkswagen

Volkswagen T5 facelift: malá velká revoluce

Pouze u zvyšování výkonů pohonných jednotek však nezůstalo. U ABT Sportsline pro populární dodávku Transporter připravili také tužší odladění podvozku a devatenáctipalcové lité ráfky specifického designu, ale také sadu drobných úprav povrchu karoserie. V ní najdeme především rozměrný, horizontálně členěný přední nárazník v kombinaci se zjednodušenou maskou chladiče, prahovými obklady, střešním spoilerem, upraveným zadním nárazníkem a dvěmi páry ozdobných koncovek výfuků s kruhovým průřezem.

Ačkoli na snímcích vidíme verzi osobního Multivanu, neexistuje důvod, kvůli kterému by nebylo možno výše zmíněné úpravy aplikovat také na konvenční, „plechové“ dodávky.
 

Sledujte AutoRevue na Facebooku Další článek
Volkswagen Touareg 3
Rok výroby: 2005
Stav: 148 076 km
Cena: 175 000 Kč
Volkswagen Jetta 1.6
Rok výroby: 2006
Stav: 125 442 km
Cena: 99 000 Kč
Volkswagen Transporter 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 159 909 km
Cena: 98 000 Kč
Test ojetiny: Volkswagen Golf by byl skvělý, nebýt nemocí motorů TSI

Test ojetiny: Volkswagen Golf

Šestá generace Golfu představuje jistotu s dieselem nebo atmosférickým benzinovým motorem. U jednotek TSI je potřeba vybírat opatrně.

28.  6.  2016 | Dalibor Žák | 32 příspěvků
Test Seat Ibiza Cupra: Vstupenka do světa radosti a rychlosti

Seat Ibiza Cupra

Seat z povzdálí útočí na přední příčky mezi rychlými kompaktními hatchbacky. Bez velkého tyjátru Ibiza Cupra přezbrojila na větší motor a vyměnila automat za manuál. Jak moc skvělá je?

26.  6.  2016 | Ondřej Lilling | 8 příspěvků
Test ojetiny: Najít pěkný Citroën C4 Picasso vám dá dost práce

Test ojetiny: Citroën C4 Picasso

Zapomeňte na obvyklá klišé o francouzských autech. MPV Picasso není špatné, ale bude vám trvat, než najdete povedený kus s dobrým motorem.

19.  6.  2016 | Dalibor Žák | 36 příspěvků