Volkswagen Transporter T5 od ABT: pro vzhled i výkon

Dvorní ladič značek VW Group, německý ABT Sportsline, připravil něco také pro majitele užitkových Transporterů.
Volkswagen Transporter T5 od ABT: pro vzhled i výkon

U ABT Sportsline se soustředí především na velkosériové modely, což v nedávné minulosti prokázali třeba svými nedávnými ladičskými projekty VW Tiguan nebo Audi Q3, ale také Audi A3 nové generace. Příležitostně se zaměřují také na dražší vozy typu Audi A6, ale také na vyslovené „pracanty“ typu VW Transporteru.

A začněme třeba posilovací kúrou spočívající opět prakticky pouze v novém programu řídicí jednotky, která je připravena pro celou škálu vznětových pohonných jednotek 2,0 TDI s jedním dmychadlem a zážehový 2,0 TFSI. Základní naladění posouvá výkonovou špičku TDI z výchozích 84 koní (62 kW) na výsledných 110 koní (81 kW), silnější verze s výkonem 102 koní (76 kW) posílí na 130 koní (96 kW) a nejsilnější varianta s výkonem 140 koní (103 kW) nabude až na 170 koní (125 kW).

Volkswagen T5 ABT 1.jpgVolkswagen T5 ABT 2.jpgVolkswagen T5 ABT 3.jpg
VW Transporter s novými úpravami od ABT Sportsline

Pomyslnou „vlajkovou lodí“ této řady ABT Sportsline se stává VW Transporter T5 se zážehovým čtyřválcem 2,0 TFSI s výkonem zvýšeným ze základních 204 koní (150 kW) na 240 koní (177 kW), což tomuto užitkovému vozu umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za velmi slušných 9,4 s.

Volkswagen

Volkswagen T5 facelift: malá velká revoluce

Pouze u zvyšování výkonů pohonných jednotek však nezůstalo. U ABT Sportsline pro populární dodávku Transporter připravili také tužší odladění podvozku a devatenáctipalcové lité ráfky specifického designu, ale také sadu drobných úprav povrchu karoserie. V ní najdeme především rozměrný, horizontálně členěný přední nárazník v kombinaci se zjednodušenou maskou chladiče, prahovými obklady, střešním spoilerem, upraveným zadním nárazníkem a dvěmi páry ozdobných koncovek výfuků s kruhovým průřezem.

Ačkoli na snímcích vidíme verzi osobního Multivanu, neexistuje důvod, kvůli kterému by nebylo možno výše zmíněné úpravy aplikovat také na konvenční, „plechové“ dodávky.
 

Sledujte AutoRevue na Facebooku Další článek
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 525 km
Cena: 160 000 Kč
Test Škoda Fabia Combi ScoutLine 1.2 TSI DSG – Švihák plastový

Škoda Fabia Combi ScoutLine

Zatímco minulá generace Fabie nesla v oplastované verzi drsný název Scout, ta současná se drží více při zemi. Plastů ubylo, filozofie však zůstává.

21.  9.  2016 | Aleš Veverka | 66 příspěvků
Test Mini Cabrio Cooper S – Klukům vstup povolen!

Test Mini Cabrio Cooper S

I v současné generaci přišla automobilka Mini s otevřeným provedením Cabrio. Verze Cooper S má výkonu na rozdávání, otázkou však zůstává, jestli je 192 koní opravdu potřeba.

14.  9.  2016 | Aleš Veverka | 4 příspěvky
Srovnávací test Ford Focus RS vs. VW Golf R: Rychlá rota, čistá stopa

Ford Focus RS vs. VW Golf R

Na Ford Focus RS všichni pějí chválu už hezky dlouho. Opravdu je tak dobrý? A jak si vede ve srovnání s konkurenty, které tu dnes zastupuje Golf R?

30.  8.  2016 | Lukáš Dittrich | 38 příspěvků