81
Fotogalerie

Volkswagen Touran: Prodloužený Sportsvan dorazil na český trh

Dva miliony celosvětově prodaných exemplářů, téměř osm tisíc kusů prodaných v České republice. V pořadí třetí generace Volkswagenu Touran má na co navazovat.

Kapitoly článku:


Na český trh dorazil nový Volkswagen Touran. Stručná rekapitulace říká, že se tento model poprvé objevil v roce 2003, o tři roky později přišel první facelift, který přinesl kromě jiného také oblíbenou verzi Cross. Druhé generace se zákazníci dočkali v roce 2010 a aktuálně přichází generace třetí.

Celkově Volkswagen eviduje téměř dva miliony celosvětově prodaných Touranů, v České republice skončilo zhruba osm tisíc kusů a pouze za letošní rok se prodalo 755 exemplářů. České zastoupení si věří do konce roku na překonání hranice jednoho tisíce kusů. Každopádně je jasné, že nový Touran má na co navazovat.

Designovou revoluci nečekejte

Už přechod z první generace na druhou vypadal, jak bývá u Volkswagenu zvykem, spíše jako facelift a to samé platí pro generaci nejnovější. Auto dostalo ostřeji řezané hrany, výraznější linky a vzhled může vylepšit třeba i výbava R-Line, ale základ se neměnil. Ostatně u MPV je hlavní prostor uvnitř a pokud ten má být co nejlépe využit, zákonitě se kvůli tomu musí uskrovnit ve svých požadavcích designéři.

_DSC0345.jpg_DSC0334.jpg
Nový Touran vypadá jako ne moc výrazný facelift předchozí generace. Až pohled na konkrétní hodnoty rozměrů, rozvoru a informace o technice napoví, že jde opravdu o nové auto

A tak užitečnější než rozebírání diodových světel nebo souvislé linky procházející přes kliky dveří budou faktická čísla. Nový Touran je totiž delší, širší a nižší. Přesně řečeno na délku nabral 130 mm, rozvor se protáhl o 113 mm, karoserie byla rozšířena o 41 mm a výška klesla o šest milimetrů. Pokud si při pohledu na třetí generaci Touranu říkáte, že vůz sice vypadá stejně, ale přesto působí nějak lépe, pak jsou tím hlavním důvodem právě nové proporce. Jinak co se techniky týká, automobil stojí na dnes už dobře známé platformě MQB.

Žádná na pohled zásadní revoluce se neodehrála ani v interiéru. Když se podíváte třeba na současný Sportsvan nebo na kterýkoliv jiný hatchback z produkce VW, nemáte šanci být ničím, co se designu týká, překvapeni. Vše je jednoduché a přehledné, jak to známe od jiných modelů této značky. V případě Touranu se zajímavé věci začnou dít až tehdy, když začnete zkoumat praktičnost.

_DSC0363.jpg_DSC0364.jpg_DSC0359.jpg
Až na detaily je uvnitř i Touran v podstatě stejný s tím, co nabízí například Golf. Jenom se sedí poněkud výše a je tu více přihrádek

Přihrádky a variabilita

Jako každé správné MPV má i Touran velké množství přihrádek. Něco dáte pod loketní opěrku, něco do schránky na palubní desce, prostor je i před řadicí pákou, před spolujezdcem, vlevo pod volantem najdete malou uzavíratelnou schránku a kousek nad ní ještě jednu menší otevřenou přihrádku. Přidejme dvě schránky pod stropem a velké schránky ve dveřích. Vzadu nechybí výklopné stolky.

Ve druhé řadě najdete trojici samostatných sedadel, kdy každé zvlášť lze posouvat v rozsahu 20 cm, nastavovat sklon jeho opěradla nebo ho sklopit, přičemž se sklápí zcela do roviny. Nevýhodou tohoto uspořádání jsou snad jen relativně úzké sedáky, ale nejde o nic hrozného.

_DSC0357.jpg_DSC0355.jpg_DSC0348.jpg_DSC0356.jpg_DSC0362.jpg_DSC0361.jpg
Dvě přihrádky najdete vlevo vedle volantu, další na palubní desce, mezi sedadly nebo pod stropem. Vzadu nechybí výklopné stolky

Laserový měřič nenašel během krátké prezentace z časových důvodů své uplatnění, což napravíme při klasickém testu, nicméně už teď je jasné, že s prostorem Touran rozhodně problémy mít nebude. Se svými 190 cm se vejdu dozadu velmi pohodlně (až na ten užší sedák), před koleny mám ještě rezervu a nad hlavou zrovna tak.

Sedí se poměrně vysoko (VW udává 625 mm nad silnicí) a vzpřímeně, ale to není u MPV nic neobvyklého. Samozřejmě důvodem větší nabídky prostoru uvnitř jsou větší vnější rozměry. Díky nim se délka interiéru protáhla o 63 mm a objemnější je i zavazadelník.

Do něj lze uložit o 48 litrů více ve srovnání s předchozí generací, nebo zde může být ještě třetí řada, kde najdou cestující logicky více místa než u druhého vydání Touranu. Konkrétně je zcela vzadu o 54 mm více místa pro kolena a výška stropu nad sedákem se zvětšila o 13 mm. Mimochodem Volkswagen instaluje ISOFIX na všechna místa ve druhé a třetí řadě.

_DSC0336.jpg_DSC0337.jpg
Zavazadelník je větší, nákladová hrana příjemně nízko a pětimístná verze má pod dnem ještě plnohodnotnou rezervu

Pětimístný Touran nabídne objem zavazadelníku 743 litrů (počítáno po horní hranu zadních opěradel), při započítání objemu až po strop slibuje VW 1040 litrů. Maximální možný objem se sklopenými opěradly ve druhé řadě (opět až po strop) je 1980 litrů. U sedmimístné varianty se objemy sníží na 917 a 1857 litrů.

Testovaná pětimístná varianta měla pod zavazadelníkem uložené plnohodnotné rezervní kolo. Sluší se také podotknout, že už od pohledu (respektive takzvaným „mozkovým myšlením“, jak říkají policisté) je umístěna nakládací hrana příjemně nízko.

Variabilita i prostornost interiéru budou velkou zbraní nového Touranu, o tom není pochyb. 

_DSC0360.jpg_DSC0365.jpg_DSC0366.jpg

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud