Volkswagen Touran 2011: unifikační facelift

Koncern VW představuje na domácím autosalonu v Lipsku celou plejádu inovací pro své modely. Neminuly ani Touran z vlastní stáje.

Právě dnes začíná v německém Lipsku autosalon, který se pro letošek stane místem mnoha světových premiér. Ty dvě nejvýznamnější, nové BMW 5 Touring a faceliftované Audi TT, jsme vám již představili a pár dalších novinek značky čtyř kruhů vám ještě představíme. Dnes však obrátíme vaši pozornost na skromnější, ale o to výrazněji modernizovaný Volkswagen jménem Touran.

Pokud si říkáte, že stárnoucí Touran (pochází z roku 2003) si svůj facelift již odbyl, máte naprostou pravdu. Jenže stalo se tak už v roce 2006, možná s plánem na přelomu let 2009 a 2010 současný model nahradit novou generací. Ale Touranu se na trhu zřejmě nedaří tak, aby si něco podobného „zasloužil”, a tak v roce 2010 prošel pouze dalším faceliftem, aby ještě pár let vydržel svěží.

Nová tvář však, ač je úplně jiná, nevypadá o mnoho nověji než ta současná (nastudovat si vzhled aktuálního Touranu můžete třeba z našeho nedávného testu Cross verze), neboť věrně kopíruje designové prvky nových modelů Golf, Polo a Touareg. Zkrátka není možné, aby se nějaký model zásadně lišil, a tak bude Touran dalším z vozů, který si spletete s čímkoli jiným s VW na přídi. Zda je vám takový přístup sympatický, nebo ne, necháme na vašem zvážení.

Ale pojďme se už konkrétně mrknout na ony úpravy. Kompletně jiná je příď, která opravdu „ze světla vypadla” výše zmiňovaným modelům - upravená jsou tedy světla a celý přední nárazník. Ani vzadu nezůstal kámen na kameni, koncová světla již nejsou orientována svisle, ale vodorovně, nárazník je rovněž modifikovaný. Boční pohled dosvědčí, že jde opravdu o velký facelift - jiná totiž nejsou jen zrcátka, kola či chromované boční lišty, ale i zvedající se linka pod zadním bočním oknem, kerá si nutně vyžádá větší úpravy ve výrobě.

Uvnitř praští do očí hlavně nový tříramenný volant, nová přístrojová deska a takřka úplně přepracovaná středová konzole. Samozřejmě nesmí chybět trocha nových materiálů a nové barvy pro všemožné lišty.

Touran bude dále standarně nabízen jako sedmimístný vůz s působivými devětatřiceti odkládacími protory a 695 až 1 913 litry prostoru pro bagáž a další harampádí. Zde nic nového.

Pod kapotou ale pár změn najdeme. Tou největší je dosazení základního motoru 1,2 TSI se 105 koňmi, kterému sekundují agregáty 1,4 TSI se 140 a 170 koňmi, druhý výlučně se sedmistupňovým DSG (další budou standardně doplněny šestistupňovými „manuály”).

Nafťáčky se budou bít o přízen zákazníků s jednotkami 1,6 TDI ve vezích s 90 a 105 koňmi a 2,0 TDI se 140 a 170 plnokrevníky. Dva slabší diesely navíc budou k dispozici ve verzích Bluemotion s pneumatikami s omezenou trakcí (pardon, valivým odporem), Start/Stop funkcí a dalšími nezbytnostmi pro účast na akcích Greenpeace.

Informace o dnešní premiéře (ano, autosalon v Lipsku začíná 10. dubna) vám zřejmě neunikla, začátek prodejů asi vytušíte - jako vůz modelového roku 2011 se inovovaný Touran začne prodávat letos na podzim. Ceny vozu budou ve srovnatelných verzích oproti současnému provedení vyšší přibližně o 8 procent.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Touran 2011
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 1999
Stav: 174 397 km
Cena: 40 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků