Výraznější proměnou prošel Touran až v roce 2010, kdy se design sladil se šestou generací  Golfu, od níž zdědil i modernější platformu.

Výraznější proměnou prošel Touran až v roce 2010, kdy se design sladil se šestou generací  Golfu, od níž zdědil i modernější platformu.

Prakticky šlo o zcela přepracovaný vůz.

Prakticky šlo o zcela přepracovaný vůz.

Tím se otevřely dveře novým prvkům výbavy, jako například adaptivní tempomat nebo dynamické xenony.

Tím se otevřely dveře novým prvkům výbavy, jako například adaptivní tempomat nebo dynamické xenony.

S proměnou karoserie klesl odpor vzduchu na 0,29, čímž se zmírnil hluk pronikající do kabiny.

S proměnou karoserie klesl odpor vzduchu na 0,29, čímž se zmírnil hluk pronikající do kabiny.

Nabídku motorů postihla první vlna zmenšování objemů, kdy základní zážehovou jednotku tvořila dvanáctistovka s výkonem 77 kW.

Nabídku motorů postihla první vlna zmenšování objemů, kdy základní zážehovou jednotku tvořila dvanáctistovka s výkonem 77 kW.

Výraznější proměnou prošel Touran až v roce 2010, kdy se design sladil se šestou generací  Golfu, od níž zdědil i modernější platformu.
Prakticky šlo o zcela přepracovaný vůz.
Tím se otevřely dveře novým prvkům výbavy, jako například adaptivní tempomat nebo dynamické xenony.
12
Fotogalerie

Volkswagen Touran 2011: unifikační facelift

Koncern VW představuje na domácím autosalonu v Lipsku celou plejádu inovací pro své modely. Neminuly ani Touran z vlastní stáje.

Právě dnes začíná v německém Lipsku autosalon, který se pro letošek stane místem mnoha světových premiér. Ty dvě nejvýznamnější, nové BMW 5 Touring a faceliftované Audi TT, jsme vám již představili a pár dalších novinek značky čtyř kruhů vám ještě představíme. Dnes však obrátíme vaši pozornost na skromnější, ale o to výrazněji modernizovaný Volkswagen jménem Touran.

Pokud si říkáte, že stárnoucí Touran (pochází z roku 2003) si svůj facelift již odbyl, máte naprostou pravdu. Jenže stalo se tak už v roce 2006, možná s plánem na přelomu let 2009 a 2010 současný model nahradit novou generací. Ale Touranu se na trhu zřejmě nedaří tak, aby si něco podobného „zasloužil”, a tak v roce 2010 prošel pouze dalším faceliftem, aby ještě pár let vydržel svěží.

Nová tvář však, ač je úplně jiná, nevypadá o mnoho nověji než ta současná (nastudovat si vzhled aktuálního Touranu můžete třeba z našeho nedávného testu Cross verze), neboť věrně kopíruje designové prvky nových modelů Golf, Polo a Touareg. Zkrátka není možné, aby se nějaký model zásadně lišil, a tak bude Touran dalším z vozů, který si spletete s čímkoli jiným s VW na přídi. Zda je vám takový přístup sympatický, nebo ne, necháme na vašem zvážení.

Ale pojďme se už konkrétně mrknout na ony úpravy. Kompletně jiná je příď, která opravdu „ze světla vypadla” výše zmiňovaným modelům - upravená jsou tedy světla a celý přední nárazník. Ani vzadu nezůstal kámen na kameni, koncová světla již nejsou orientována svisle, ale vodorovně, nárazník je rovněž modifikovaný. Boční pohled dosvědčí, že jde opravdu o velký facelift - jiná totiž nejsou jen zrcátka, kola či chromované boční lišty, ale i zvedající se linka pod zadním bočním oknem, kerá si nutně vyžádá větší úpravy ve výrobě.

Uvnitř praští do očí hlavně nový tříramenný volant, nová přístrojová deska a takřka úplně přepracovaná středová konzole. Samozřejmě nesmí chybět trocha nových materiálů a nové barvy pro všemožné lišty.

Touran bude dále standarně nabízen jako sedmimístný vůz s působivými devětatřiceti odkládacími protory a 695 až 1 913 litry prostoru pro bagáž a další harampádí. Zde nic nového.

Pod kapotou ale pár změn najdeme. Tou největší je dosazení základního motoru 1,2 TSI se 105 koňmi, kterému sekundují agregáty 1,4 TSI se 140 a 170 koňmi, druhý výlučně se sedmistupňovým DSG (další budou standardně doplněny šestistupňovými „manuály”).

Nafťáčky se budou bít o přízen zákazníků s jednotkami 1,6 TDI ve vezích s 90 a 105 koňmi a 2,0 TDI se 140 a 170 plnokrevníky. Dva slabší diesely navíc budou k dispozici ve verzích Bluemotion s pneumatikami s omezenou trakcí (pardon, valivým odporem), Start/Stop funkcí a dalšími nezbytnostmi pro účast na akcích Greenpeace.

Informace o dnešní premiéře (ano, autosalon v Lipsku začíná 10. dubna) vám zřejmě neunikla, začátek prodejů asi vytušíte - jako vůz modelového roku 2011 se inovovaný Touran začne prodávat letos na podzim. Ceny vozu budou ve srovnatelných verzích oproti současnému provedení vyšší přibližně o 8 procent.

VW Touran facelift 2011 01.jpg VW Touran facelift 2011 02.jpg VW Touran facelift 2011 03.jpg
VW Touran facelift 2011 04.jpg VW Touran facelift 2011 05.jpg VW Touran facelift 2011 06.jpg
VW Touran facelift 2011 07.jpg VW Touran facelift 2011 08.jpg VW Touran facelift 2011 09.jpg
VW Touran facelift 2011 10.jpg VW Touran facelift 2011 11.jpg VW Touran facelift 2011 12.jpg
Volkswagen Touran 2011

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud