Kluci, opravte si tuto vetu...dvacetipalcová litá kola s průměrem 20 palců
Dokud bude v americe nafta o 30% dražší než benzín tak si nafťáka koupí jenom blázen. Pokud by tato cenová relace byla i v Evropě tak by se diesly vůbec nevyvíjely a všichni bychom jezdili na benzín. Mě nevyjímaje.
Otázkou ovšem je proč by nafta měla být dražší než benzín a to platí i o současné ceně u nás. nafta je výrobně o něco málo levnější než benzín a tedy její velkoobchodní cena by měla být bu|ď stejná nebo nepatrně nižší než u benzínu. Pak je spotřební daň. Ani to nedává důvod (u nás) k vyšší ceně než je cena benzínu. Distribuce je stejná a tedy i stejně nákladná. Logicky tedy není žádný důvod k vyšší ceně nafty než je ena benzínu. Pokud i přesto tomu tak je, jde o obchodní praktiky distribučního řetězce jako reakci na vysokou poptávku. Otázkou je, zda je to postup v souladu s dobrými mravy nebo ne.Pokud ovšem jde o volbu motoru, pak jistě zapadnu do davu s názorem, že pro méně než 30tis. km/rok a malá auta obecně je jasnou volbou benzín, pro větší vozy a vysoké proběhy je jasnou volbou diesel. Argumenty typu nafta do kamen a benzín do rukou nezralých individuí s otáčkoměrem na doraz považuji za nesmysl. A že v USA k rozšíření dieselů v osobních autech a SUV dojde, o tom není namístě pochybovat. Dojde a to díky momentální ekonomické situaci spíš dříve než později. I při vyšší ceně nafty se to totiž amíkům vyplatí.
Protože počet aut s dieselovým motorem v poslední době vzrostl v celé Evropě, díky tomu je po naftě mnohem větší poptávka, což znamená vyšší cenu. Stačí kouknout na statistiku ACEA, kde jsou data za EU15+EFTA.V roce 2000 mělo 32,1 % prodaných nových aut naftový motor, v roce 2007 to bylo už 53,3 % !http://www.acea.be/images/uploads/files/20090106_Diesel_90-0811.pdfV USA bych to tak růžově s naftou neviděl, přísné kalifornské emisní limity (hlavně NOx - problém pro diesely) je schopen splnit pouze VW a Mercedes u svých speciálně upravených dieselů (Bluetec), jakmile budou tyto emisní limity zpřísněny, tak jimi neprojde žádný diesel. Kalifornské emisní limity převzalo několik dalších států USA (11 ?), takže aby měl naftový motor v USA úspěch, tak by se nesměli zpřísňovat emisní limity, hlavně tedy NOx.
Ještě jednou polopatě. V USA se auta na naftu neprodávají vůbec a nafta je u pumpy o 30% dražší než benzín. O evropu tady nejde.
a naco teda predavaju naftu ked sa tam auta na naftu vobec nepredavaju to si to tam este nikto nevsimol? :-D
Při cenovém rozdílu 30% se to nevyplatí nikde.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.