Volkswagen Touareg Hybrid: víme více

Není tajemstvím, že Touareg druhé generace bude moci být osazen hybridní pohonnou soustavou. Nyní konečně známe pár detailů.

Zcela nový Touareg bude světu představen již příští rok jako model roku 2011. S ročním odstupem se pak na trhu objeví i hybridní provedení tohoto úspěšného SUV, jež se postaví po bok podobně koncipovaným koncernovým vozům Porsche Cayenne Hybrid a Audi Q7 Hybrid, s nimiž bude sdílet nejen celou podvozkovou platformu, ale též hybridní technologii.

V kontrastu k stávající tendenci směřující k používání li-ionových akumulátorů bude Touareg Hybrid vybaven klasickou nikl-metal-hydridovou koncepcí. Elektromotor má generovat 52 koní (38 kW) a bude vsazen mezi zážehový šestiválcový motor s přeplňováním a osmistupňovou převodovku. Pohonná jednotka s vnitřním spalováním má být sama o sobě naladěna na 333 koní (234 kW), což by docela těžkému vozu mělo v kombinaci s elektromotorem zajistit konkurenceschopnou dynamiku.

Celá tato pohonná soustava již prochází silničními zkouškami v běžném provozu, a to v bíle lakovaném kabátě současného Touaregu. Zákulisní informace jsou zatím pouze velmi kusé, podle jedné z nich se například řešilo, jakým způsobem připomenout po zastavení řidiči, že ponechal sepnut čistě elektrický jízdní režim. Problém konstruktéři zatím poněkud krkolomě vyřešili tím, že spalovací motor naskočí vždy, kdy řidič otevře své dveře, aniž by před tím elektrický pohon vypnul, aby jej tak na tuto situaci upozornil.

Ačkoli má nyní Volkswagen s touto sestavou velké plány, zdá se zatím, že nepůjde o podobně propracovaný, komplexní systém, jakým je třeba Two-Mode Hybrid tandemu BMW/Chrysler/Mercedes-Benz/GM nebo Synergy Drive od Toyoty. Půjde zřejmě o ústupek snižování vývojových a výrobních nákladů, je však třeba připomenout, že vsazení kompaktního elektromotoru před převodovku je docela jednoduchým, elegantním řešením. Touareg však díky tomu bude nejspíš schopen omezené jízdy na čistě elektrický pohon, nebo dobíjení akumulátorů, ovšem nikoli současně. A jaký by měl být efekt tohoto řešení? Volkswagen slibuje snížení spotřeby o 7 až 10% v porovnání se se stávajícími šestiválcovými verzemi.

Více o novém Touaregu a jeho hybridní verzi můžeme očekávat již za několik měsíců.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Touareg Hybrid zatím v kabátku současné generace
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 1999
Stav: 174 397 km
Cena: 40 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků