Volkswagen Touareg Hybrid: víme více

Není tajemstvím, že Touareg druhé generace bude moci být osazen hybridní pohonnou soustavou. Nyní konečně známe pár detailů.

Zcela nový Touareg bude světu představen již příští rok jako model roku 2011. S ročním odstupem se pak na trhu objeví i hybridní provedení tohoto úspěšného SUV, jež se postaví po bok podobně koncipovaným koncernovým vozům Porsche Cayenne Hybrid a Audi Q7 Hybrid, s nimiž bude sdílet nejen celou podvozkovou platformu, ale též hybridní technologii.

V kontrastu k stávající tendenci směřující k používání li-ionových akumulátorů bude Touareg Hybrid vybaven klasickou nikl-metal-hydridovou koncepcí. Elektromotor má generovat 52 koní (38 kW) a bude vsazen mezi zážehový šestiválcový motor s přeplňováním a osmistupňovou převodovku. Pohonná jednotka s vnitřním spalováním má být sama o sobě naladěna na 333 koní (234 kW), což by docela těžkému vozu mělo v kombinaci s elektromotorem zajistit konkurenceschopnou dynamiku.

Celá tato pohonná soustava již prochází silničními zkouškami v běžném provozu, a to v bíle lakovaném kabátě současného Touaregu. Zákulisní informace jsou zatím pouze velmi kusé, podle jedné z nich se například řešilo, jakým způsobem připomenout po zastavení řidiči, že ponechal sepnut čistě elektrický jízdní režim. Problém konstruktéři zatím poněkud krkolomě vyřešili tím, že spalovací motor naskočí vždy, kdy řidič otevře své dveře, aniž by před tím elektrický pohon vypnul, aby jej tak na tuto situaci upozornil.

Ačkoli má nyní Volkswagen s touto sestavou velké plány, zdá se zatím, že nepůjde o podobně propracovaný, komplexní systém, jakým je třeba Two-Mode Hybrid tandemu BMW/Chrysler/Mercedes-Benz/GM nebo Synergy Drive od Toyoty. Půjde zřejmě o ústupek snižování vývojových a výrobních nákladů, je však třeba připomenout, že vsazení kompaktního elektromotoru před převodovku je docela jednoduchým, elegantním řešením. Touareg však díky tomu bude nejspíš schopen omezené jízdy na čistě elektrický pohon, nebo dobíjení akumulátorů, ovšem nikoli současně. A jaký by měl být efekt tohoto řešení? Volkswagen slibuje snížení spotřeby o 7 až 10% v porovnání se se stávajícími šestiválcovými verzemi.

Více o novém Touaregu a jeho hybridní verzi můžeme očekávat již za několik měsíců.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Touareg Hybrid zatím v kabátku současné generace
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 48 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků