Volkswagen Touareg Hybrid: víme více

Není tajemstvím, že Touareg druhé generace bude moci být osazen hybridní pohonnou soustavou. Nyní konečně známe pár detailů.

Zcela nový Touareg bude světu představen již příští rok jako model roku 2011. S ročním odstupem se pak na trhu objeví i hybridní provedení tohoto úspěšného SUV, jež se postaví po bok podobně koncipovaným koncernovým vozům Porsche Cayenne Hybrid a Audi Q7 Hybrid, s nimiž bude sdílet nejen celou podvozkovou platformu, ale též hybridní technologii.

V kontrastu k stávající tendenci směřující k používání li-ionových akumulátorů bude Touareg Hybrid vybaven klasickou nikl-metal-hydridovou koncepcí. Elektromotor má generovat 52 koní (38 kW) a bude vsazen mezi zážehový šestiválcový motor s přeplňováním a osmistupňovou převodovku. Pohonná jednotka s vnitřním spalováním má být sama o sobě naladěna na 333 koní (234 kW), což by docela těžkému vozu mělo v kombinaci s elektromotorem zajistit konkurenceschopnou dynamiku.

Celá tato pohonná soustava již prochází silničními zkouškami v běžném provozu, a to v bíle lakovaném kabátě současného Touaregu. Zákulisní informace jsou zatím pouze velmi kusé, podle jedné z nich se například řešilo, jakým způsobem připomenout po zastavení řidiči, že ponechal sepnut čistě elektrický jízdní režim. Problém konstruktéři zatím poněkud krkolomě vyřešili tím, že spalovací motor naskočí vždy, kdy řidič otevře své dveře, aniž by před tím elektrický pohon vypnul, aby jej tak na tuto situaci upozornil.

Ačkoli má nyní Volkswagen s touto sestavou velké plány, zdá se zatím, že nepůjde o podobně propracovaný, komplexní systém, jakým je třeba Two-Mode Hybrid tandemu BMW/Chrysler/Mercedes-Benz/GM nebo Synergy Drive od Toyoty. Půjde zřejmě o ústupek snižování vývojových a výrobních nákladů, je však třeba připomenout, že vsazení kompaktního elektromotoru před převodovku je docela jednoduchým, elegantním řešením. Touareg však díky tomu bude nejspíš schopen omezené jízdy na čistě elektrický pohon, nebo dobíjení akumulátorů, ovšem nikoli současně. A jaký by měl být efekt tohoto řešení? Volkswagen slibuje snížení spotřeby o 7 až 10% v porovnání se se stávajícími šestiválcovými verzemi.

Více o novém Touaregu a jeho hybridní verzi můžeme očekávat již za několik měsíců.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Touareg Hybrid zatím v kabátku současné generace
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků