Volkswagen Touareg Hybrid: ú(s)porně proti fyzice (spy photos)

Dnes se stále častěji setkáváme s automobily, kterých prvotním cílem nikdy nebylo lámat rekordy v úspornosti. Doba se ale mění a na trh přicházejí těžké SUV, které automobilky prezentují jako velmi úsporné vozy. Ano, něco na tom pravdy bude, ovšem leda relativně.

Špionážní fotografové zachytili při testech novinku Volkswagen Touareg hybrid, který bude ve svých útrobách kombinovat zážehový přeplňovaný šestiválec 3,0 TSI disponující výkonem 245 kW / 333 koní, jemuž bude sekundovat elektromotor o výkonu 38 kW napájený z niklových baterii. Ten bude často využíván především při jízdě po městě, kde nejsou požadavky na výkon často tak vysoké. V případě silnějšího sešlápnutí plynového pedálu se však samozřejmě do práce zapojí i mnohem výkonnější šestiválec. Agregátům bude k dispozici osmistupňová automatická převodovka.

S touto pohonnou výbavou dosahuje VW Touareg poměrně zajímavých parametrů, podle již známých údajů výrobce se kombinovaná spotřeba bude pohybovat těsně pod 9 l/100 km a na jeden kilometr vyprodukuje 210 gramů emisí CO2. I navzdory tomu, že „čistý“ Touareg je oproti běžné verzi úspornější až o 25 procent, zrychlení z nuly na stovku, které zvládne za 6,8 vteřiny, jen potvrzuje, že nepatří mezi žádné líné mastodonty. Nic to ovšem nemění na tom, že tyto vozy pro úspornou jízdu stavěné nikdy nebyly, a tak je nutno brát některá prohlášení výrobce opravdu s rezervou...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
VW Touareg Hybrid vsází na kombinaci zážehového přeplňovaného šestiválce a elektromotoru

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků