Volkswagen Touareg 2Motion s pohonem pouze zadních kol?

A proč ne, vždyť třeba na americkém trhu je zcela běžné dávat do off-roadů náhon jen na jednu nápravu.

Proslýchá se, že Volkswagen nyní pracuje na Touaregu s pohonným ústrojím 2Motion. Důvod je jasný: snížení hmotnosti a počtu dílů by se projevilo v příznivější spotřebě paliva a především prodejní ceně. To by vozu pomohlo hlavně na americkém trhu, kde je vedle jednodušších amerických konkurentů příliš drahým artiklem.

Pozoruhodné je, že na rozdíl oproti většině kompaktních SUV mají být pohoáněna nikoli přední, ale pouze zadní kola, tato přestavba by přitom údajně neměla být nijak náročná, zvláště s přihlédnutím ke zplsobu řešení pohonu u hybridní verze s motorem TSI.

O datu premiéry této verze zatím zprávy nemáme, ale podle všeho k ní nedojde dříve než na sklonku roku 2012.

Tip: Přečtěte si naše představení nového Volkswagenu Touareg.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Volkswagen Touareg
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků