Volkswagen Touareg 2011: jiný, lehčí, hybridní

Volkswagen konečně představil nový Touareg. Vyznačuje se výrazným snížením hmotnosti a novou verzí Hybrid. (3x video)

Volkswagen představuje podle svých slov nejpokrokověji vybavený vůz značky v celé její historii. Je to pěkné prohlášení, ale, při vší úctě, to jaksi samozřejmě očekáváme u každého nového modelu, zvláště pokud má hrát svým způsobem roli vlajkové lodi.

Nový Touareg modelového roku 2011 přijíždí s výrazně omlazenou karosérií, příď působí sice dosti přísným dojmem, ale celkově vůz opticky odlehčuje, takže již nevypadá tolik jako barokní obranná pevnost. Zadní část již není tak výrazná jako příď a nový Touareg přibližuje ostatním současným modelům značky. V porovnání s dosavadním modelem je ten nový rovněž o 43 mm delší a o 20 mm nižší, rozvor náprav se zvětšil o 40 mm a šířka karosérie se nezměnila. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér udělal další pokrok směrem k luxusu, což vyjadřují kvalitnější obkladové materiály, komfortní sedadla a nepovšimnout si nelze standardně dodávaného dotykového displeje s úhlopříčkou 6,5 palce či měniče na 6 CD. Citelně je též prodloužený prostor pro kolena cestujících vzadu. Zadní sedadla lze podélně posouvat o 160 mm a regulovat sklon jejich opěradel. Ba co více, v případě potřeby je bude možno sklopit pouhým stiskem tlačítka, čímž se zvětší objem zavazadelníku ze základních 580 až na 1 642 litrů.

Podle tvrzení Volkswagenu má být Touareg 2011 v průměru o citelných 200 kg lehčí než jeho předchůdce. Dodávat se budou moderní pohonné jednotky TDI, TSI a poprvé i hybridní soustava, vzhledem k minimální poptávce z nabídky vypadly vrcholné zážehové motory V8 a W12 a mohutný „turbodiesel“ V10 TDI.

Jistě nejzajímavější verzí bude Touareg Hybrid, využívající soustavy tvořené zážehovým šestiválcem TSI s přeplňováním a přímým vstřikováním, naladěným na 333 koní (245 kW), a elektromotorem o výkonu 47 koní (34 kW). V úhrnu dává kombinovaný výkon 380 koní (279 kW) a točivý moment 580 Nm, což vozu umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za 6,5 s a dosažení rychlosti 240 km/h. Průměrná spotřeba benzínu v kombinovaném cyklu má činit slušných 8,2 l/100 km, co je však důležitější, Touareg Hybrid bude schopen omezeného provozu i na čistě elektrický pohon.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Základem se stává atmosféricky plněný zážehový šestiválec 3,6 FSI s přímým vstřikováním, jenž nabízí výkon 280 koní (206 kW) a točivý moment 360 Nm. V průměru si řekne o 9,9 l/100 km, což je ale hodnota o 2,5 l/100 km nižší než dosud.

I zastánci nafty mohou volit ze dvou motorů. Šestiválec je naladěn na 240 koní (176 kW) a 550 Nm a jeho průměrná spotřeba 7,4 l/100 km je o 1,9 l/100 km příznivější v porovnání s dosavadní generací. Jediným osmiválcem v nabídce se stává jednotka 4,2 V8 TDI. Nabízí výkon až 340 koní (250 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 800 Nm, jeho průměrná spotřeba přitom činí přijatelných 9,1 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Točivý moment se u všech verzí nového Touaregu na vozovku přenáší skrze všechna kola. Základní soustava 4Motion disponuje diferenciálem Torsen s omezenou svorností a programem pro jízdu v terénu, jenž přenastaví ABS, EDS, ASR i řazení automatické převodovky a aktivuje soustavu pro usnadnění sjezdu prudkých kopců. Pokud z nějakého důvodu Touareg považujete za skutečný off-road, můžete si v kombinaci se slabším vznětovým motorem připlatit za vylepšenou soustavu 4XMotion, jež vozu umožní dosažení stoupavosti až 45 stupňů (4Motion jen 38 stupňů). Postarat se o to má redukovaný převod v kombinaci s uzávěrkami středového a zadního diferencálu a vylepšeným programováním s polohami On-Road, Off-Road, Low, uzávěra středního a uzávěra obou diferenciálů.

Nový Volkswagen Touareg se představí veřejnosti za pár týdnů v Ženevě a v prodejnách objeví záhy, podle všeho již během letošního dubna. O dalších technických detailech a cenách vás samozřejmě budeme informovat, jakmile budou známy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Touareg 2011
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků