Kdo by si tu plečku pro socky kupoval když tu je koncernová Audi nebo konkurenční BMW nebo Mercedes.
Předpokládám, že si Phaeton koupí ten komu se bude líbit a vyhovovat. Kdo pak bude chtít koupí si jiné, např. Mercedes, Audi, BMW nebo i jiné značky, je přece z čeho vybírat...A že je to plečka pro socky? Hmm už mám typ na auto :-)
sedmiček, S-klass a A-osmiček potkáte za den hejno. Bentley možná a phaeton skoro vůbec. A to je důvod, proč si ho dnes, po šesti letech výroby beze změny ještě někdo koupí. Prostor, podvozek a komfort na prvotřídní úrpvni, cena dnes už rozumná, koupit se dá u kteréhokoli prodejce VW a servisovat taky. Druhá generace bude mít smysl.Nakonec, první generace Superbu si taky těžko hledala místo na slunci a dnes se druhá prodává bezvadně. A to by před deseti či dvanácti lety bylo vtipů, kdyby někdo tvrdil, že škodovka bude vyrábět a prodávat auto této třídy....
VW je dnes obří značka, zahrnující celou škálu aut. Tato značka tuto vrcholnou verzi potřebuje. Musí si ji marketingově vypěstovat, aby se vtiskla do povědomí zákazníkům. Koncept velké limuzíny 4x4 je super a nemá chybu, nic lepšího se nedá vymyslet. VW má k dispozici techniku, kterou konkurenti nemají krom vlastní konkurence v A8. Na trhu nemá, žádného přímého soupeře. Teď už to jen stačí doleštit a dobrousit. Příští generace už bude v ringu limuzin tzv. těžká váha.PS.To snad ani Adolf netušil, když poklepával na základní kámen továrny na lidová vozítka, kam se to jeho dítě rozroste. On se dožil jen produkce pár kusů kýblwágnu.
A ktoru konkretnu techniku to konkurencia nema?
Takze to zhrniem: nema ziadnu TECHNIKU, ktoru by nemala aj konkurencia (sirka modelovej palety nema nic spolocne so spickovou/jedinecnou technikou).Okrem toho ak som ten vyrok spravne pochopil tykalo sa to konkretne Phaetona (a A8), ktori momentalne technicky za konkurenciou zaostavaju (akt. tempomat so stop and go, aktivny podvozok => vyrovnavanie naklonu, nocne videnie, hybrid)Osobne proti Phaetonu nic nemam a keby som kupoval auto v tejto triede tak je to horuci kandidat ale zase budme realisti je to hlavne preto, ze ponuka velmi dobry price/performance ratio a co je obcas vyhoda je menej napadny ako MB alebo BMW
To co jmenuješ t.j aktivní tempomat, aktivní podvozek, noční vidění... to nehovoří nic o konstrukčním základu automobilu. To je jen vyšperkovávání. To tam může dát kdokoli, pokud to uzná za vhodné, protože zmíněné MB a bmw to jenom nakupují.Je to jako s bicyklem. Když máš špatný rám, tak na to můžeš pověsit super sadu za padesát tisíc, gps computer..., ale pořád to bude kolo k ničemu.Ve výkoných limuzínách je 4x4 zásadní záležitost a tím ani mb ani bmw nedisponují. Momentálně se o to snaží, abych to upřesnil. Ale ta komplexnost tomu chybí. Jinak já bych si phaeton nekoupil. Nejsem jeho fanda. Nechtěl bych ho ani náhodou.
Tak MB ma 4x4 u S-klass cca. 6 rokov ;)
Hmm, centrální diferenciál s čelním soukolím, žádná samosvorná funkce natož uzávěra, tradičně spolehlivé poslední místo ve všech srovnávacích testech za posledních X let. MB dělá 4matic proto, aby uchlácholil zákazníky, kteří by jinak utekli k A8. Kdo nevěří ať tam běží. Myšleno svézt se s tím. Opravdu slabé. Zpravidla to porazí i panda 4x4 s viskózní spojkou.
Len jednu prosbu mohli by ste sem uviest aspon jeden test kde 4matic prehral voci Quattro
Myslim ze proti takejto zaslepenosti nema zmysel dalej argumentovat :-D
Ano, to je řečeno přesně. Oni s tím jen koketují. Když se na to podíváš, tak vidíš, že je to tam nějak naroubované jaksi na kozí nožku. Oni se nedostali ani k řešení jensenu ff z roku 64. Jsou to babráci. Žijou z toho, že zakázníkům svou aureolou vystřelili mozek z hlavy.
nNmá odpovídající 4x4 a dvacetileté zkušenosti s jeho vývojem, nemá deseti a dvanáctiválcový turbodiesel, nemá tak široké technologické synergie z vývoje dvou značek supersportu (Bugatti a Lambo) + top clas limo (bentley+phaeton) plus oberklasse (A8)+plus velké SUV/OFFR (touareg) + velké SUV (Q7) + vše co je pod tím. Toto vědomostní a technologické zázemí nemá žádný jiný výrobce s výjimkou toyoty.
Ano, tak to jest. Jen bych doplnil, že to nemá ani toyota. Hromadně vyráběnou techniku 4x4, s manuálem, s automatem pro přenos velkých momentů kolem 700Nm nemá nikdo. Navic hromadně nasazenou techniku 4x4 od nejlevnějších šuntů na urovni škody plynule všemi výrobními řadami až do zmíněného lamba to nemá skutečně nikdo. A kdo někdy používal silniční auto v provedení 4x4 ví, že je to naprosto klíčová záležitost. VW momentálně kraluje a ostaní jenom paběrkují. To, že je VW lidová značka je spíše výhodou.
To není úplně pravda. MB: trvalý pohon 4x4 má (4matic je s diferákem), motory má také obstojné (ty nafty 10V a 12V jsou spíš trochu marketingová úchylka, 8V MB má a rozvíjí), má AMG, o Maybachu bych normálně pomlčel ale tady ho zmíním, GL je třída, takže třeba zrovna MB bych ani technicky tak neodstřeloval.Jinak doporučuju test Phaetonu na TopGearu, docela zajímavé (i když Jeremyho nejde vždycky brát tak úplně vážně). V téhle třídě pro mne by Phaeton rozhodně byl vážný kandidát. Mimochodem, nezmínili jsme vzhled, to auto vypadá hodně důstojně.
To už ve škole rozdali vysvědčení, že tady pouštíš zasvěcená moudra? Nastupuješ zítra na brigádu do mekáče?
Vysvědčení se rozdávalo už v pátek :-PNe, to jsou holá fakta, v této třídě se hledí na image a tu VW v této třídě nemá, ostatně stačí kouknout na prodeje v této třídě za rok 2008 v ČR:1) Mercedes S - 167 ks2) Audi A8 - 108 ks3) Mercedes R - 42 ks4) BMW 7 - 41 ks5) Lexus LS - 27 ks6) VW Phaeton - 9 ks7) Jaguar XJ - 4 ksI Lexus má trojnásobné prodeje :-D Prostě lidové vozítko nemá v konzervativní Evropě šanci, je to stejné jako když se snažil Mercedes prorazit s Maybachem, proti zavedeným značkám nemá moc velké šance.
Že by zrovna prodeje (čehokoliv) v Česku byly nějakým měřítkem image značek nemyslíš určitě vážně. Pro Západní ale i Východní civilizace jsme natrvalo "opice ze stromu na zem slezlé"
Tak když vezmu třeba USA, tam tam za posledních několik let nedosáhli prodeje 1.000 vozů, nejúspěšnější byl Phaeton v roce 2004 kdy jich VW prodal cca 1.400, o rok později jich prodal jen cca 800. Pro srovnání Lexus prodáva svůj model LS v USA po desetitisícíh (cca 30.000 ročně jen v USA) a totéž platí pro Mercedes S nebo BMW 7.
No ok a co treba bentley? to je taky sunt pro socky, kdyz se ho neproda ani tolik, co tech Phaetonu?
To mas parvud, ze jim uvadene prodeje v CR jsou marginalni. Kazdopadne celkove se rocne vyrobi 5-6 tis. Phaetonu. Naproti tomu 7er, S-klasse i A8 se vyrabi v desitkach tisic rocne. Proti tomu jsou prodeje Phaetonu opravdu nizke.
No, ze nema brend neznamena, ze je to plecka. Naopak to auto je daleko dotazenejsi v oblasti luxusu a komfortu, nez koncernova A8. Jediny problem je to jmeno. Ale bez toho, aby se na tom pracovalo to jmeno nikdy neziska...
Pro ty co tato auta kupují to je plečka pro socky bez ohledu na kvality toho auta, prostě to auto pro ně má stejnou image jako pro spoustu lidí korejská auta a vůbec jim nezáleží na skutečné kvalitě. Hezky to je vidět např. na Lexusu, zatímco v USA se z "neznámé" značky vypracoval na nejprodávanější luxusní značku v USA, tak v Evropě je to stále boj s větrnými mlýny.
Souhlasim s tebou. V luxusni tride se plati vic za jmeno nez za hardware. Na zacatku 21. stoleti je image kazde zavedene znacky pevne stanovena a tezko to kdo zmeni. Kia kdyby vyrobila supervuz, nikdo by ho stejne nekupoval. No Logo - Naomi Klein. Doporucuji precist.
Samozrejme, ze to nema image. Ono v kazdem segmentu sjou auta s vetsi ci mensi image a tak to bude vzdy. A je to i u aut v tomto segmentu. A verte, ze jich neni jenom tech sest-sedm co tu pisete.
Ono je to kapku složitější. Máte naprosto pravdu, že technicky šlo od počátku o auto, které je z hlediska komfortu, prostoru, vybavení nad A8. Nakonec, je to kromě motorů dvojče nikoli A8 ale Bentley. Jenže vstup do nového segmentu VW nezvládl marketingově. Po megaúspěchu touaregu si totiž manažeři VW bláhově mysleli, že totéž lze udělat i s Phaetonem a ono to něšlo, Trh nebyl zvědavý na levný Bentley za 150 tisíc EUR s nesmyslným prodejem a nesmyslným servisem.Kdyby chyby, ale kdyby VW dal Ph na trh napřed s motory V8 4,2 a V10TDI za normální cenu a až potom šel nahoru na W12, možná by to vypadalo jinak.
At je to jak je to, dodnes si pamatuji na reklamu s eurovou minci na motoru :)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.