Volkswagen to myslí se světem rallye vážně, angažoval Ogiera

Sébastien Ogier podepsal jako první oficiální jezdec smlouvu s továrním týmem Volkswagen pro mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship). Sedmadvacetiletý Francouz a jeho spolujezdec Julien Ingrassia (31) se stali členy týmu Volkswagen Motorsport.

Podpisem smlouvy tak byly hodně rychle utnuty spekulace, že oba po letošní vydařené sezóně, kdy jezdili v barvách Citroënu, přesedlají k Fordu. Ogier se umístil v letošním ročníku WRC na celkovém třetím místě. 

„Volkswagen je jedničkou v Evropě a brzy se stane také jedničkou v celosvětovém měřítku,“ prohlásil Sébastien Ogier po podpisu smlouvy. „Jsem si jistý, že jejich cílem je získat ve WRC mistrovský titul.“

Sébastian Ogier

V roce 2008 se stal mistrem světa ve třídě Junior WRC a skončil třetí v hlavní kategorii WRC 2011. V uplynulé sezoně vyhrál pět soutěží, tedy stejný počet jako pozdější mistr světa Sébastien Loeb. Poprvé vystoupal na nejvyšší místo na stupních vítězů v roce 2010 v Portugalsku a dosud byl úspěšný v sedmi podnicích WRC.

„Jsem velmi šťastný, že k nám do týmu přišli Sébastian Ogier a Julien Ingrassia,“ říká Ulrich Hackenberg, člen představenstva značky Volkswagen odpovědný za vývoj. „Oba jsou důležitými kameny mozaiky reprezentující naší snahu o vybudování úspěšného týmu v mistrovství světa v rallye. Je to také znamení důvěry v náš tým, když se tak silná dvojice rozhodne pro nový tým ve WRC, který je stále ve fázi vývoje.“

Kris Nissen, ředitel oddělení Volkswagen Motorsport, k tomu dodává: „Jsme hrdí na to, že se tak úspěšná a rychlá posádka, jako je Sébastian Ogier a jeho spolujezdec Julien Ingrassia, rozhodla pro tým značky Volkswagen. Úkol postavit pro ni konkurenceschopné Polo R WRC v co nejkratším čase se stane další motivací pro náš tým. Těšíme se na spolupráci s oběma novými členy našeho týmu a doufáme, že v budoucnosti z ní vzejde mnoho vítězství a titulů.“

„Pro mě patří Sébastien mezi tři nejlepší jezdce na světě,“ chválí novou posilu dvojnásobný mistr světa v rallye (1990, 1992) a vítěz Rallye Dakar 2010 Carlos Sainz, dnes odborný poradce týmu Volkswagen.

Ogier se představí poprvé v barvách Volkswagenu na Race Of Champions v Düsseldorfu (3. a 4. prosince), kde poměří své síly s dalším „super Sebastiánem“ Vettelem z F1.

Klepněte pro větší obrázek
Sébastian Ogier se bude podílet na vývoji soutěžního vozu Polo R WRC, s nímž Volkswagen vstoupí v roce 2013 do mistrovství světa v rallye.
 
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků