Volkswagen také začne dávat filtry pevných částic na benzinové motory

Zhruba od poloviny příštího roku začne koncern Volkswagen montovat do aut vybavených benzinovými motory s přímým vstřikováním filtry pevných částic. Je to především proto, aby koncernové automobilky s rezervou vyhověly novým emisním předpisům Euro 6c, které zpřísňují limity právě pro pevné částice a mění metodiku měření.

Ojetiny | Technika | Život řidiče

Filtry pevných částic aneb DPF (4/4): Výměna, čištění, vytloukání DPF

Od září 2017 se totiž začne nejen spotřeba, ale i emise měřit podle nového jízdního cyklu WLTP, který má více odpovídat reálnému provozu. Zároveň se skutečné emise nebudou měřit v laboratoři, ale pomocí speciálního zařízení namontovaném na výfuku přímo v provozu.

Koncern Volkswagen nyní vyvíjí filtr pevných částic i pro své přímovstřikové benzinové motory označované obchodně jako TSI nebo TFSI. První ho dostane Volkswagen Tiguan s motorem 1.4 TSI a Audi A5 s motorem 2.0 TFSI. To podle VW sníží emise pevných částic těchto motorů až o 90 %.

Ojetiny | Zajímavosti | Technika | Život řidiče | Palivo | Příslušenství

Tvorba karbonu je nový strašák moderních benzínových ojetin

Kde se pevné částice v benzinových motorech vlastně berou? Kvůli přímému vstřikování (přišlo především po velkému tlaku na snižování spotřeby a navázaných emisí CO2) se nestačí vzduch s palivem ve spalovací komoře dostatečně smísit na rozdíl od klasických nepřímovstřikových motorů.

Volkswagen do roku 2022 namontuje každý rok filtr pevných částic na zhruba 7 milionů nových aut. Německý koncern tak doplňuje Mercedes-Benz, který záměr montovat na benzinové motory filtr pevných částic již oznámil. Filtr pevných částic pro benzinové motory používá trochu jiné materiály, ale princip funkce je v zásadě stejný.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků