Volkswagen také začne dávat filtry pevných částic na benzinové motory

Zhruba od poloviny příštího roku začne koncern Volkswagen montovat do aut vybavených benzinovými motory s přímým vstřikováním filtry pevných částic. Je to především proto, aby koncernové automobilky s rezervou vyhověly novým emisním předpisům Euro 6c, které zpřísňují limity právě pro pevné částice a mění metodiku měření.

Ojetiny | Život řidiče | Technika

Filtry pevných částic aneb DPF (4/4): Výměna, čištění, vytloukání DPF

Od září 2017 se totiž začne nejen spotřeba, ale i emise měřit podle nového jízdního cyklu WLTP, který má více odpovídat reálnému provozu. Zároveň se skutečné emise nebudou měřit v laboratoři, ale pomocí speciálního zařízení namontovaném na výfuku přímo v provozu.

Koncern Volkswagen nyní vyvíjí filtr pevných částic i pro své přímovstřikové benzinové motory označované obchodně jako TSI nebo TFSI. První ho dostane Volkswagen Tiguan s motorem 1.4 TSI a Audi A5 s motorem 2.0 TFSI. To podle VW sníží emise pevných částic těchto motorů až o 90 %.

Ojetiny | Zajímavosti | Život řidiče | Technika | Příslušenství | Palivo

Tvorba karbonu je nový strašák moderních benzínových ojetin

Kde se pevné částice v benzinových motorech vlastně berou? Kvůli přímému vstřikování (přišlo především po velkému tlaku na snižování spotřeby a navázaných emisí CO2) se nestačí vzduch s palivem ve spalovací komoře dostatečně smísit na rozdíl od klasických nepřímovstřikových motorů.

Volkswagen do roku 2022 namontuje každý rok filtr pevných částic na zhruba 7 milionů nových aut. Německý koncern tak doplňuje Mercedes-Benz, který záměr montovat na benzinové motory filtr pevných částic již oznámil. Filtr pevných částic pro benzinové motory používá trochu jiné materiály, ale princip funkce je v zásadě stejný.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků