Volkswagen Taigun: předzvěst malého SUV na základě VW Up!

Značka Volkswagen v Brazílii představila studii Taigun. Není to překlep, s velkoprodukčním typem Tiguan nemá nic společného. A hlavně, je citelně menší.

V brazilském Sao Paulu tento týden probíhá mezinárodní autosalon. Jednu z nejdůležitějších akcí svého druhu v tomto mimořádně důležitém regionu obsazují světové automobilky nejen specifickými, cenově dostupnými lokálními modely, ale chutě lačnících davů se pokoušejí povzbuzovat také novými koncepty mezinárodního dosahu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen Taigun Concept

Automobilka Volkswagen zde představila studii kompaktního SUV pojmenovanou Taigun, jež ale působí dosti dotaženým a k sériové podobě blízkým dojmem. U Volkswagenu je tento přístup ke konceptům normální, vzpomeňme třeba prototyp VW Golf GTI Concept z letošního autosalonu v Paříži, který působí takřka jako zcela běžný velkoprodukční model. O tom, že „studie“ Taigun má již velmi blízko sériové výrobě, svědčí také škála velmi konkrétních technických údajů.

Testy | Zajímavosti | Design | Volkswagen | Fascinace | Premiéry

Test: Volkswagen Up! - kouzlo „pěti“ dveří

Takže zpět k Volkswagenu Taigun. Stojí údajně na mechanickém základu minivozu Volkswagen Up!, ale s ohledem k univerzálnímu a k různým účelům snadno adaptovatelnému zaměření výchozí platformy VW MQB to není nijak překvapivé zjištění. Taigun je 3 859 mm dlouhý, 1 728 mm široký a 1 570 mm vysoký, přičemž alespoň délka karoserie je o poznání kratší než u Tiguanu (dokonce i takový Nissan Juke je delší).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Trumfem studie Taigun mají být prostorný interiér, hospodárný provoz a zlepšená průjezdnost horšími cestami 

Novinka od Volkswagenu stojí na rozvoru náprav 2 470 mm, což je o 50 mm více než u VW Up! a v porovnání s délkou karoserie jde o celkem slušnou hodnotu. Nový Taigun uvnitř usadí čtveřici dospělých pasažérů a nabídne prostor pro zavazadla s objemem 280 l, který po sklopení zadních sedadel nabude až na 987 l.

 

Je to jednoduché a nikoho to neurazí: proč by se zrovna tento Volkswagen vyrábět neměl…?

 

O pohon studie Volkswagen Taigun se stará upravený, experimentální zážehový litrový tříválec sériového Up!u opatřený přímým vstřikováním a přeplňováním (že by konečně náznak odpovědi na jednotku Ford 1,0 EcoBoost…?), díky nimž dosahuje výkonu 110 koní (81 kW) a točivého momentu 175 Nm při 1 500 ot./min.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Původ v modelu Up! je obzvláště patrný při pohledu do interiéru

Volkswagen Taigun má vynikat pohotovostní hmotností 985 kg a s výše specifikovaným motorem zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,2 s a dosáhne rychlosti 186 km/h, přičemž v kombinovaném jízdním režimu vykáže průměrnou spotřebu 4,5 l/100 km. Studie vyjíždí na sedmnáctipalcových litých ráfcích obouvajících pneumatiky s rozměry 205/50 R17.

Zvenčí Volkswagen Taigun vyniká velmi ostře řezanými a jednoduchými linkami s do stran vytaženými podběhy blatníků, nicméně ani robustní obklady spodních částí nárazníku, prahů a dveří nepopřou inspiraci malým VW Up!. Na subkompakt Up! se jednoznačně odvolává také pojetí až primitivně působícího interiéru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

U Volkswagenu nyní údajně budou vyhodnocovat odezvy laické i odborné veřejnosti, a pokud hodnocení dopadne dobře, setkáme se s Volkswagenem Taigun v běžném provozu v průběhu následujících dvou let.

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 62 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků