Volkswagen T6 dostal od ABT naděleno až 235 naftových koní

Je to k nevíře, ale společnost ABT letos slaví neuvěřitelných 120 let. Je tedy mnohem starší, než třeba BMW, které letos s velkou pompou slaví stovku. Pochopitelně se tak ABT od svých úplných počátků nezabývá tuningem koncernových aut, to se naplno rozjelo až v roce 1970.

Testy

Test VW T6 Multivan 2.0 BiTDI 4Motion: Dodávka za všechny prachy  

I tak má ale ABT dlouholeté zkušenosti s úpravami aut. Společně s tím letos oslavuje 65. výročí legendární Volkswagen Bus, takže se ABT rozhodlo zabít dvě mouchy jednou ranou a stvořili skutečně unikátní Volkswagen T6.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Čtyři koncovky výfuku a pod kapotou dvoulitrový turbodiesel s výkonem až 235 koní

Auto dostalo nové nárazníky vpředu i vzadu, sportovnější prahy, spoiler na zádi a hned čtyři koncovky výfuku. Podvozek se přiblížil blíže asfaltu díky novému sportovnímu odpružení od Bilsteinu, zároveň se auto může postavit buď na devatenácti, nebo dvacetipalcová kola.

Pod kapotou se nachází dvoulitrový turbodiesel, ze kterého dokážou u ABT dostat zajímavější hodnoty, než kolik vám dá standardně Volkswagen. Z původního výkonu 110 kW (150 k) může být rázem 132 kW (180 k), z výkonnější verze, která standardně nabízí 150 kW (204 k), dokáže ABT vydolovat 173 kW (235 koní). 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků