Volkswagen T-ROC: kompaktní SUV dostalo motor z Golfu GTD

Pokračujeme v představování ženevských premiér. Nejnovější zprávy týkající se chystaného autosalonu má na svědomí automobilka Volkswagen. Ta dorazí kromě jiného také se studií T-ROC. Koncept naváže na studie velkých SUV typu CrossBlue, respektive na malý Taigun představený nedávno v Indii. T-ROC je autem zapadajícím mezi tyto dva případy. Volkswagen o něm mluví jako o SUV velikosti Golfu. Nabízet má více než pouze snadný pohyb po městě.

SUV | Video | Premiéry | Volkswagen | Design

Volkswagen Taigun v novém a blíže sériové podobě

Základem je samozřejmě platforma MQB. Na délku novinka měří 4179 mm, široká je 1831 mm a vysoká 1501 mm. Celková hmotnost činí 1420 kg, použité disky mají velikost devatenáct palců. Pod kapotou najdeme dvoulitrové TDI původem z Golfu GTD s parametry 184 koní a 380 Nm, což stačí ke zrychlení z nuly na stovku za 6,9 s, maximální rychlost činí 210 km/h.

Sportovní auta | Autosalony | Premiéry | Volkswagen | Design | Hybridy

Volkswagen CrossBlue Coupé: hybrid s výkonem 415 koní má po premiéře

Diselový motor spolupracuje se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG, přes kterou jsou poháněna všechna čtyři kola. Řidič navíc dostane k dispozici možnost vybírat ze tří režimů - Street, Offroad a Snow. Každý změní chování mezinápravové spojky Haldex, převodovky, motoru a dalších elektronických asistentů.

Na studii T-ROC pak Volkswagen představuje také vzhled budoucích kompaktních SUV. Za zmínku stojí například střešní panely umístěné mezi rámem čelního skla a zadním sloupkem. Ty je možné sundat a uložit do zavazadelníku, čímž se z konceptu T-ROC téměř stane kabriolet.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků