Volkswagen: Své závody v Evropě nezavřeme i přes slabou poptávku

I když se Evropa potýká se slabou automobilovou poptávkou, největší zdejší automobilka Volkswagen nemá v úmyslu na starém kontinentu zavírat své výrobní závody. V rozhovoru na rakouské televizní stanici ORF to řekl generální ředitel Volkswagenu Martin Winterkorn. Připustil ale, že může dojít ke změnám ve výrobě a ke snížení počtu dočasných zaměstnanců.

Volkswagen podle Winterkorna nehodlá následovat příkladu dalších automobilek a omezit výrobu v Evropě. Dává naopak přednost zachování výrobních kapacit v regionu. Winterkorn však připustil možné snižování počtu zaměstnanců s pracovní smlouvou na dobu určitou, které firma nabrala v době rozkvětu automobilového trhu.

„Stálí zaměstnanci jsou určitě něco, co si podržíme. Budeme ale muset přemýšlet o dočasných zaměstnancích,“ prohlásil Winterkorn.

Prodej aut v západní Evropě, která je hlavním trhem Volkswagenu, byl loni nejhorší za více než dvě desetiletí. Naopak vysoký růst zažívá automobilka v Asii. Tomuto vývoji bude muset Wolkswagen podle Winterkorna přizpůsobit výrobu, aby co nejvíce ušetřila. V současnosti má Volkswagen většinu výrobních závodů v Evropě.

Volkswagen chce zdvojnásobit výrobu v Číně

Volkswagen minulý měsíc uvedl, že plánuje v příštích pěti letech téměř zdvojnásobit výrobu v Číně. Cílem tohoto kroku je posílení pozice na rychle se rozvíjejícím trhu, kterým chce vykompenzovat pokles poptávky doma. Volkswagen chce také do roku 2018 překonat v prodeji aut japonskou Toyotu a stát se největším výrobcem aut na světě.

Volkswagen tento týden uvedl, že jeho provozní zisk v prvním čtvrtletí klesl o 26 procent na 2,3 miliardy eur (asi 59,2 miliardy korun). Přispěl k tomu nepolevující pokles poptávky na klíčových evropských trzích a z části i náklady na reorganizaci výroby.

Navzdory špatným zprávám si ale Volkswagen stále vede lépe než konkurenční automobilky, jako je Ford, Opel, Peugeot a Citroën. Automobilka také uvedla, že její cíl dosáhnout letos rekordního prodeje se nemění.

Zdroj: E15.cz
 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků