Volkswagen Sportsvan alias Golf Plus je koncept v uvozovkách

Prostornější dvojče Golfu má namířeno rovnou do sériové výroby, v prodeji se objeví příští rok.

Mezi novinkami, které skupina Volkswagen vystavuje na autosalonu ve Frankfurtu, nechybí „koncept“ Sportsvan. Proč ty uvozovky? Při obhlídce auta je zjevné, že se jedná o prakticky produkční verzi. Uvozovky by ostatně byly na místě i okolo samotného názvu: tento Volkswagen je sice van, ale sportovního v něm nespatřujeme zhola nic.

Dosavadní Golf Plus vyplňoval v nabídce Volkswagenu mezeru mezi Golfem jako tradičním hatchbackem či kombi a Touranem coby plnoformátovým kompaktním MPV. Podobně jako třeba Ford C-MAX hledal zákazníky mezi lidmi, kteří potřebují jen o trochu větší přepravní kapacitu, než nabízejí hatchbacky nižší střední třídy. 

Nový Golf Sportsvan je o osm centimetrů delší než Golf, o 12,6 cm vyšší a o nepatrných osm milimetrů širší. Objem zavazadlového prostoru můžete posunutím dělených zadních sedadel zvětšit na 585 litrů a pořád zachovat pětimístnou konfiguraci, byť s minimem místa pro nohy, ale už základních 498 litrů je velkorysá hodnota.

Šířka podlahy kufru je ovšem stejný jeden metr a jeden centimetr jako u Golfu, takže skládací kočárek budete muset dovnitř nacpat trochu zešikma. Praktickým detailem je sklopné sedadlo spolujezdce. Díky němu lze do auta naložit předměty o délce bezmála 2,5 m. 

Design | Volkswagen | Frankfurt 2013 | Premiéry | Volkswagen Golf

Volkswagen Golf Plus VII je zde: zatím mu říkají Golf Sportsvan…

Všimli jsme si, že zatímco dosavadní Golf Plus má trochu levněji provedenou palubní desku odvozenou z Tiguanu, ta ve Sportsvanu si vzhledem ani zpracováním nezadá s Golfem. Identická ale není. Ve Sportsvanu sedíte výš a vertikálněji, čemuž jsou přizpůsobené i výlisky palubní desky. 

Kdybyste náhodou chtěli věřit té pohádce o konceptu, z omylu vás vyvede samotný Volkswagen, který se na konci tiskové zprávy trochu zapomněl a o Golfu Sportsvan rovnou hovoří jako o sériovém modelu. Tedy ne doslova, ale copak jste někdy slyšeli, aby se u konceptu mluvilo o uvedení na trh a paletě motorizací? A přesně to VW dělá. 

Všech šest motorů včetně dieselů bude od začátku splňovat normu Euro VI. Na začátku nabídky bude stát 1.2 TSI s výkonem 85 koní, nejsilnější bude 2.0 TDI naladěný na 150 koní. Nejnižší spotřebu slibuje Volkswagen pro 1.6 TDI ve variantě 110 k: pouhých 3,7 l/100 m v kombinovaném cyklu.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek