Volkswagen Sportsvan alias Golf Plus je koncept v uvozovkách

Prostornější dvojče Golfu má namířeno rovnou do sériové výroby, v prodeji se objeví příští rok.

Mezi novinkami, které skupina Volkswagen vystavuje na autosalonu ve Frankfurtu, nechybí „koncept“ Sportsvan. Proč ty uvozovky? Při obhlídce auta je zjevné, že se jedná o prakticky produkční verzi. Uvozovky by ostatně byly na místě i okolo samotného názvu: tento Volkswagen je sice van, ale sportovního v něm nespatřujeme zhola nic.

Dosavadní Golf Plus vyplňoval v nabídce Volkswagenu mezeru mezi Golfem jako tradičním hatchbackem či kombi a Touranem coby plnoformátovým kompaktním MPV. Podobně jako třeba Ford C-MAX hledal zákazníky mezi lidmi, kteří potřebují jen o trochu větší přepravní kapacitu, než nabízejí hatchbacky nižší střední třídy. 

Nový Golf Sportsvan je o osm centimetrů delší než Golf, o 12,6 cm vyšší a o nepatrných osm milimetrů širší. Objem zavazadlového prostoru můžete posunutím dělených zadních sedadel zvětšit na 585 litrů a pořád zachovat pětimístnou konfiguraci, byť s minimem místa pro nohy, ale už základních 498 litrů je velkorysá hodnota.

Šířka podlahy kufru je ovšem stejný jeden metr a jeden centimetr jako u Golfu, takže skládací kočárek budete muset dovnitř nacpat trochu zešikma. Praktickým detailem je sklopné sedadlo spolujezdce. Díky němu lze do auta naložit předměty o délce bezmála 2,5 m. 

Design | Volkswagen | Premiéry | Frankfurt 2013 | Volkswagen Golf

Volkswagen Golf Plus VII je zde: zatím mu říkají Golf Sportsvan…

Všimli jsme si, že zatímco dosavadní Golf Plus má trochu levněji provedenou palubní desku odvozenou z Tiguanu, ta ve Sportsvanu si vzhledem ani zpracováním nezadá s Golfem. Identická ale není. Ve Sportsvanu sedíte výš a vertikálněji, čemuž jsou přizpůsobené i výlisky palubní desky. 

Kdybyste náhodou chtěli věřit té pohádce o konceptu, z omylu vás vyvede samotný Volkswagen, který se na konci tiskové zprávy trochu zapomněl a o Golfu Sportsvan rovnou hovoří jako o sériovém modelu. Tedy ne doslova, ale copak jste někdy slyšeli, aby se u konceptu mluvilo o uvedení na trh a paletě motorizací? A přesně to VW dělá. 

Všech šest motorů včetně dieselů bude od začátku splňovat normu Euro VI. Na začátku nabídky bude stát 1.2 TSI s výkonem 85 koní, nejsilnější bude 2.0 TDI naladěný na 150 koní. Nejnižší spotřebu slibuje Volkswagen pro 1.6 TDI ve variantě 110 k: pouhých 3,7 l/100 m v kombinovaném cyklu.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků