Volkswagen skončí s výrobou motorů 1,4 TSI s dvojitým přeplňováním

Není to vůbec dávno, co se pánové z Volkswagenu holedbali tím, že jejich novému přímovstřikovému čtyřválci 1,4 TSI s přeplňováním turbodmychadlem i kompresorem patří budoucnost. Díky své konstrukci tato pohonná jednotka získala také řadu ocenění, ostatně i nás kdysi při své české premiéře zaujala.

Nakonec ale s tímto motorem ale zas až tak žhavé nebude, neboť jeho kariéra je podle všeho u konce. Důvody jsou jasné: jeho výroba je příliš složitá a drahá. Namísto toho se Volkswagen hodlá zaměřit pouze na verzi 1,4 TSI opatřenou jen konvenčním dmychadlem, ze které získá na papíře stejné parametry.

Možná si na tato fakta vzpomeneme ve chvíli, kdy oficiální zprávy budou vylepšenou verzi 1,4 TSI opatřenou pouze dmychadlem opět vychvalovat jako „nedostižnou“ a svými parametry s předchozím provedením nejen srovnatelnou, ale dokonce nabízející i řadu výhod. Ostatně historie se tím bude opakovat, neboť se stejnou motivací a se stejnou argumentací kdysi BMW připravilo o jedno z dmychadel motor 35i pro většinu ze svých vozů.

Na místě je samozřejmě otázka, co se stane s „twinchargerem” ve Fabii RS, která jej v současné době využívá. Je samozřejmě možné, že některé modely ponechá Volkswagen do konce výroby beze změny, ale v další generaci s tímto motorem určitě nepočítejte...

Klepněte pro větší obrázek
1,4 TSI s turbem i kompresorem byl zajímavým experimentem, ale budoucnost mu již zjevně nepatří
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Passat 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 174 216 km
Cena: 60 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků