Volkswagen skončí s výrobou motorů 1,4 TSI s dvojitým přeplňováním

Není to vůbec dávno, co se pánové z Volkswagenu holedbali tím, že jejich novému přímovstřikovému čtyřválci 1,4 TSI s přeplňováním turbodmychadlem i kompresorem patří budoucnost. Díky své konstrukci tato pohonná jednotka získala také řadu ocenění, ostatně i nás kdysi při své české premiéře zaujala.

Nakonec ale s tímto motorem ale zas až tak žhavé nebude, neboť jeho kariéra je podle všeho u konce. Důvody jsou jasné: jeho výroba je příliš složitá a drahá. Namísto toho se Volkswagen hodlá zaměřit pouze na verzi 1,4 TSI opatřenou jen konvenčním dmychadlem, ze které získá na papíře stejné parametry.

Možná si na tato fakta vzpomeneme ve chvíli, kdy oficiální zprávy budou vylepšenou verzi 1,4 TSI opatřenou pouze dmychadlem opět vychvalovat jako „nedostižnou“ a svými parametry s předchozím provedením nejen srovnatelnou, ale dokonce nabízející i řadu výhod. Ostatně historie se tím bude opakovat, neboť se stejnou motivací a se stejnou argumentací kdysi BMW připravilo o jedno z dmychadel motor 35i pro většinu ze svých vozů.

Na místě je samozřejmě otázka, co se stane s „twinchargerem” ve Fabii RS, která jej v současné době využívá. Je samozřejmě možné, že některé modely ponechá Volkswagen do konce výroby beze změny, ale v další generaci s tímto motorem určitě nepočítejte...

Klepněte pro větší obrázek
1,4 TSI s turbem i kompresorem byl zajímavým experimentem, ale budoucnost mu již zjevně nepatří
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků