Volkswagen skončí s výrobou motorů 1,4 TSI s dvojitým přeplňováním

Není to vůbec dávno, co se pánové z Volkswagenu holedbali tím, že jejich novému přímovstřikovému čtyřválci 1,4 TSI s přeplňováním turbodmychadlem i kompresorem patří budoucnost. Díky své konstrukci tato pohonná jednotka získala také řadu ocenění, ostatně i nás kdysi při své české premiéře zaujala.

Nakonec ale s tímto motorem ale zas až tak žhavé nebude, neboť jeho kariéra je podle všeho u konce. Důvody jsou jasné: jeho výroba je příliš složitá a drahá. Namísto toho se Volkswagen hodlá zaměřit pouze na verzi 1,4 TSI opatřenou jen konvenčním dmychadlem, ze které získá na papíře stejné parametry.

Možná si na tato fakta vzpomeneme ve chvíli, kdy oficiální zprávy budou vylepšenou verzi 1,4 TSI opatřenou pouze dmychadlem opět vychvalovat jako „nedostižnou“ a svými parametry s předchozím provedením nejen srovnatelnou, ale dokonce nabízející i řadu výhod. Ostatně historie se tím bude opakovat, neboť se stejnou motivací a se stejnou argumentací kdysi BMW připravilo o jedno z dmychadel motor 35i pro většinu ze svých vozů.

Na místě je samozřejmě otázka, co se stane s „twinchargerem” ve Fabii RS, která jej v současné době využívá. Je samozřejmě možné, že některé modely ponechá Volkswagen do konce výroby beze změny, ale v další generaci s tímto motorem určitě nepočítejte...

Klepněte pro větší obrázek
1,4 TSI s turbem i kompresorem byl zajímavým experimentem, ale budoucnost mu již zjevně nepatří
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2000
Stav: 156 244 km
Cena: 25 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák | 4 příspěvky
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků