Volkswagen si nedá pokoj, chce se s Phaetonem vrátit do USA

79 komentářů

foxy
18. června • 19:33

Chápu, že to je min. o třídu nižší model, ale pro Amíky stále dostatečně velký a pohodlný, u nás reprezentativní česká limuzína, pro USA by to bylo slušné prostorné auto. Nové Superby se letos prodávají velmi dobře, což dokazují letošní statistiky. Škodovky jsou do všech možných zemí světa, i Britové mají škodovky rádi. A Britové a Amíci, to jsou vlastně nejbližší příbuzní, tak proč Američani nekupují škodovky ?

Brouk
18. června • 23:16

To posledni co amici potrebuji je dalsi znacka. Nekolik tradicnich jich museli zrusit. Navic, motor 1.4, ktery pohani superb maji americke auta na steracich. A vrcholny model s V6 zas prijde na 50 000 usd bez cla. Za to maji luxusni cadillac.

Peta127
19. června • 19:12

Superv usa, to je vtip roku, oni tam maj takovýchle midsizů že bys žasnul a oni tam čekaj na Superb od VW.
Ach jo...To si každej radši koupí Camry, Avalon, Buick LaCrosse nebo Cadillac CTS či Ford Tuarus.
Nehledě že za tu cenu Superbu V6 by tam byly i osmiválce typu 300C/ Charger a to je zas trošku něco jinýho :o)

zdeněk
20. června • 10:59

Tak jsem dočetl diskuzi a napadla mě jedna otázka: proč ti největší odpůrci škodovek, VW a i třeba korejských výrobců, ale hlavně motorů TDi se rekrutují ponejvíce z řad arogantních, vulgárních a (soudě podle vyjadřování a pravopisu) evidentně nevzdělaných až hloupých postpubertálních jedinců? Co všechno se člověk od těchto "znalců" dozví za bláboly, to je neuvěřitelné. Nezbývá než se divit, že někteří výrobci renomovaných značek už dávno nezanikli...

Marty
21. června • 9:57

Nezbývá se divit, kde že se pořád berou fanatici koncernu, kteří ignorují fakta a dané skutečnosti a dělají z ostatních nevzdělané tupce, zatímco oni dle všeho sežrali veškerou moudrost světa....TDI je stará vykopávka kterou už sám koncern nahrazuje CRD, který už jinde měli před 5-10 ti lety.
Nejlepší bylo SDI se zrychlením 18,5 s - na to už měl jen Junior s 1,0 motorem kterých zrychloval někde kolem 21 s - tomu se říkalo zkvalitnění dopravy a důraz na bezpečnost provozu - bohužel jaksi lepší zrychlení má i 30 let starý žigulík.
A hlavně že to jelo za 5 litrů, ovšem když jste to rozhuláklai na dálnici, tak spotřeba už asi o 1,5 litru menší než - ted pozor gól sezony - u třílitrového V6 s 3x výkonem a 2,5 lepším zrychlením.Vše podtrhla otřesná plubka z šedého plastu, kličky na oknech a výborné ceny, které ještě někdy před 7 lety činily asi 400 táců....
Kdo si tohle koupil, tak musel skutečně hodně nezvdělaný, hloupý a šílený člověk a z celé té tragédie mu pak nezbylo plácat bláboly o tom, jak je koncern a škodivka "Best".

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marty
22. června • 9:13

Jo a doporčuju se juknout na výsledky JD Power 2010 - tak chudák VW už neboujeje ani se Suzuki.....Už mu zbývá jen Land Rover, gratulace.
A kde že je podcenovaný Ford:-D Spolu s Lincolnem na opačném konci tabulky, hehehe.....
O tomhle si může VW nechat ještě velkou řadu let jen zdát.
Amíci nejsou blbý, kecy reklamních PR a předražená cena tam totiž nikoho neomámí.

Brouk
18. června • 11:26

Pri prilezitosti tohoto clanku jsem mrknul na cars.cz, kolik ze to teda ojetej stoji. Nelze si nevsimnout, ze pravdepodobne ani jeden nema nestocene tacho. Nejvic se mi libi ten z roku 2003. Ten pan ve Francii si to koupil a dal to do plynu, aby na tom za 7 let najel 110 000 km. Ti dovozci se nestiti vubec niceho. Nechapu, proc se to jeste netresta, kdyz se o tom porad pise. V Nemecku na to paky maji.

hannah
18. června • 11:40

Jeden s nestočeným tachometrem tam je. 5 let starý kus V10 u Loudy v Poděbradech. 9tis. km, absolutně nesmyslná cena. Za polovinu by se prodal, za skoro dva mega určitě ne.K tomu tachometru: tachometr není úředně ověřeným měřidlem a tedy poskytuje pouze informativní údaj. Pak i to, že se s nimi manipuluje, je veřejně známá informace. Nikdo už také neuvádí, že vozidlo "má najeto xxxxkm", ale "stav tachometru je...."
Proto si myslím, že uměle vymýšlet nějaké postihy ve stylu SRN je pitomost. Stav tachometru musím vždycky brát s rezervou a pouze jako pomocný údaj. Pokud budu kupovat ojetinu, je hafo daleko důležitějších parametrů, než bezcenný stav tachometru. Jenže český člouvěk je hloupý a pořád to pro něj není chiméra, ale rozhodující ukazatel. Proto se taky tachometry korigují.
Nakonec auto, které pod rukama idiota naběhalo 60 tis.km může být podstatně horší koupě než auto se slušným zacházením, dobrým servisem a proběhem 200 tis. km.

kamil
18. června • 19:45

Stav tachometru je docela důležitý údaj, protože podle něj řídíš servisní akce na vozidle jako je např. výměna rozvodů. Co takový prdlí rozvoďák dokáže si dokážeš domyslet sám.

Brouk
18. června • 11:54

Ja si myslim, ze prave ty patris k tem, co upravi tacho na aute, kdyz z toho bude mit prospech. Z tveho prispevku to je citit na mile daleko.Pocet ujetych km neboli stav tacho se udava na celem svete a ma slouzit na to, aby kupujici vedel, KOLIK TO AUTO UJELO, cili zhruba jak blizko je auto ke konci sve zivotnosti. To, ze je tady stocene temer kazde auto neznamena, ze je to normalni ani ze je to OK. Stokrat omilana lez se nestane pravdou. Rozhodne jsem pro to, aby zamerne uvadeni kupce v omyl bylo trestne!

x12345678
18. června • 11:56

to že ty si něco myslíš, to vůbec nic neznamená

Brouk
18. června • 11:59

To same plati i o tobe.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
x12345678
18. června • 12:04

samozřejmě, v tom se shodneme

hannah
18. června • 12:19

Tedy domnívat se, že údaj tachometru je informací o tom, "kolik to AUTO UJELO", může fakt jen wool. Bez ohledu na to, že tacho nenechávám upravovat a svá auta odevzdávám secondhandovém trhu ve velmi slušném stavu a se stavem tachometru jak je, zpravidla s hodnotou někde kolem 350 000, protože právě tolik za 4-5let najezdím. A protože se k autům chovám slušně, ani s tímhle stavem tachometru nemají zásadní problém při prodeji. Nechávám je ale zásadně u dealera, u kterého kupuji nové a nejdu nikdy do nezávislého bazaru nebo nedejbože k AAA či podobným.
Takže za sebe říkám, že posuzovat auto podle čísla na displeji je opravdu naprostá kravina.

Skyline
18. června • 15:29

Co tedy udaj tachometru rika? Kolik auto nalitalo? Nebo kolikrat bylo v mycce?PS: zda se mi to, nebo tech 70-87k km rocne najezdis v nejakem TDi a proto uz mas vyduneny mozek?

jogurt
21. června • 16:06

Kdybys uměl číst, dočetl by ses, že má auto vyrobené ve Spartanburgu. A tam TDI tedy fakt neprodukují......

Rac3r
18. června • 17:48

Nejlépe to zde vystihl Marty... prostě VW se nikdy nevyrovná v luxusních vozech Mercedes Benz,BMW atd. prostě to bude pořád jen FolksWágen:-)) a o designu VW se raději ani vyjadřovat nebudu,protože skrátka žádný design nemá... je to zakulacený co to jde a daj k tomu pěkný kola a myslej že se z toho každej pos.reB-] a to že v USA je VW na konci žebříčku je fakt;-) a teď mě můžete třeba ukamenovat hrdí majitelé FolksWágnů:-D:-D:-D nebo né... můžete mě políbit pr.elB-]

Antifanatik
20. června • 19:36

Jo to víš, pár rozumných lidí ví že VW není žádná perla ani v Evropě. Jistě, nejde jí upřít bohatá paleta modelů, dravá reklamní kampan atd. jen kdyby se to odrazilo v designu těch vozů.
Ten bohužel je asi tak dravý jak 80ti letá baička s hůlkou a stejně tak nudný a bezzubý.Jistě, fanatičtí obdivovatelé živení německými médii s nektritickým obdivem k VW či domácí škodivce (to není překlep prosím) to nevidí nebo vidět nechtějí.
Jak někdo řekně něco proti jejich miláčkům, je označen za šílence, bohužel realita je jinde a co se týče designu a výbavy, zejména té základní je to spíš k pláči. Už i novináři si utahují z chudé výbavy a vysoké ceny, ještě že jim zůstvává ten falešný obdiv k technice.Konkurence za podobné ceny nabízí mnohem větší hitparádu a ta slavná technika?
No ta už tak moc náskoku nemá, konkurence jí dotáhla dotahuje a někdy už i dokonce předčila, nejen ve výkonech a spotřebě ale zejména ve spolehlivosti která u VW není žádná zářná.Hrdí majitelé Passatů či jedničkových Superbů ale dál věří že maj doma perlu a tiše mění nápravy, které u japonské a americké konkurence vydrží bez výměny 3x tolik, protože nejsou dělané z papíru.
A spotřeba víceválcových motorů stejného objemu je povětšinou horší jako u konkurence.
To je skutečný stav a pohled z druhé strany barikády.

zdeněk
21. června • 15:54

Buď tak hodný a napiš, kolik těch "3x tolik" dělá v kilometrech. Takhle jak jsi to napsal, to je blábol pubertálního sběratele autíček.

Marty
22. června • 9:10

150-250 tisíc dle provedení a typu bez problému....A o tom si Passat se svou přední nápravou může nechat akorát tak zdát, vůbec další výměnné intervaly byly taky zajímavé - svíce po 160 tis a to samé rozvody... Kolik koncernových vozů to má? U mnou zminované konkurence valná většina mimo malé vozy. A to ti tak 15 let nazpět.A v nepsolední řadě jsou zajímavé ceny těch ND.

zdeněk
22. června • 12:39

Tak podobný nesmysl jsem přesně očekával. 150 až 250tis. je pro tebe známkou kvality?? A dokonce 3x větší?? Podal jsi důkaz o svých "zkušenostech"! Co znamená pro tebe nájezd přes 300 tis. na každém ze dvou vozů? A nápravy o tom snad ani neví. Žij si dál ve svých bludech...

Marty
23. června • 9:33

Nápravy o tom vědí, ale rozhodně na nich krom tlumičů není potřeba nic měnit.Měl sem auta a když jsem je prodával, měli najeto 120 a 205 tis. Ani na jednom sem nic neměnil co se týče náprav, u prvního pouze tlumiče a čep řízení, u druhé jen čep řízení.
I ty tlumiče byly ještě OK.A vím prokazatelně že to neměnil ani nikdo předemnou.
Takže opravdu vycházím ze svých zkušeností no a lidí co to měnili na Passatu znám hafo a vím při kolika Km.Takže tu nehraj divadýlko. Ta hliníková nádhera se prostě VW nepovedla, to ví každý.

zdeněk
23. června • 18:14

Mám pocit, že jsi mě nepochopil, měl jsem na mysli sice ne Passaty, s těmi zkušenosti nemám, ale Superby, na prvním 310tis. km, na druhém 285tis. km, a problémy naprosto žádné, natož s nápravami. Ty jsi po 120tis. měnil tlumiče??? A u obou čepy řízení? Proboha, to je pro tebe známka kvality? A abys měl jasno, měl jsem oba od nova, tak i když se ti to nelíbí, všechny ty řeči o nekvalitě a bůhví jakých dalších nedostatcích mě jen utvrzují v tom, jací "znalci" zde exhibují a plácají naprosté nesmysly. A co bys chtěl měnit u auta ( i levného a tudíž méně odolného) po 120ti tis. km?? To je pro tebe opravdu známka nějaké mimořádné kvality? A právě proto si dovoluji pochybovat o tvých znalostech a zkušenostech, to se na mě nemůžeš zlobit. A mimochodem - nemohl bych uvěřit, že právě ty bys považoval Superby za kvalitnější vozy, než Passaty. Ale žij si klidně dál v domněnce, že hraju divadlo, jistě se ti uleví. Já to opravdu nemám zapotřebí, na to mám těch zkušeností více, než dost, to si buď jistý...

neodborník
18. června • 8:26

Starosti "redaktorů" Autoblesku bych chtěl mít.

x12345678
18. června • 8:46

Nemyslím, že by měli nějaké starosti. Žijí v nestandardním vlídném prostředí. Všude jinde se totiž za tuto kvalitu práce vyhazuje. Tady si žijí v klidu a každá další generace redaktorů překonává tu minulou ještě větším diletantstvím.
Dokonce mi někdy připadá, že psát takové bláboly, jaké se tu denně objevují, je docela těžké. Ale tihle mají zřejmě mimořádný talent......

Marty
18. června • 10:01

Vono je zásadní problém to, že za cenu Phaetonu je MB, BMW a Audi a že jaksi nikdo nechce předraženéVW co je pořád jen VW, zejména v USA, kde značka Vw není modla jako tady ale je to - ted budou mít fanatici šok - konkurent Hyundai, Kia, Suzuki a Dodge.Toyota, Acura, Infinitti, Ford, Buick, Mercury a další jsou v očích američanů někde plně jinde a v žebříčcích splehlivosti, oblíbenosti atd,. fakt VW v usa soupeří někde se Suzuki.A pokud tam dál bude cpát výrobky typu nová Jetta, ta tu Sonatu v životě nedostihne - té se tam prodá asi tak 50x více.
A nový Phaeton tomu fakt pomůže....

x12345678
18. června • 10:12

A jejda, adept na redaktora autorevue.cz..... chlapče, ty se tu budeš fakt vyjímat

Skyline
18. června • 15:26

Podle kvality tvych prispevku bych rekl, ze ty uz v AR delas. Soucasne ten zbesily mindrak, kdy snad pod uplne kazdym clankem jsou tvoje stiznosti na kvalitu redaktoru (nerikam, ze vzdy neopravnene) naznacuji spis neco o tobe. Copak, hlasil ses a nevzali te? Nebo co te zere?Mozna az nektery z redaktoru pod kazdy clanek napise, ze kvalita X1-8 je otresna a ze je to vul, pochopis, jak profesionalne pusobis samB-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jogurt
20. června • 0:09

No jeden podstatný rozdíl bych našel. Stačí se prolistovat testy AR před pár lety. Pokud něco napsal x12345678, mělo to hlavu a patu, profesionální úroveň a nebylo to plné zvratků, blábolů a omylů. A to se o současné redakci tedy rozhodně nedá tvrdit ani omylem, natož vážně.

hannah
18. června • 11:12

Jo, na tohohle se taky těším. Těm současným se dost vyrovná a to ještě píše za sebe a ne za redakci. Pak to teprve budou grády. Ale koho vyhodí? Momentálně nejmíň žvaní nesmysly Duchoň, obávám se, že jeho dny jsou sečteny..... Pane Duchoni, nejste sice žádný zázrak, ale jste nejlepší, máte padáka!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marty
18. června • 14:58

ale fantaci do koncernu spojené předražené AG, Vlkohrad s klapkama na očích tohle nikdy npochopí, takže nemá smysl jim to vysvětlovat. VW je v USA aušus, nikdo po tom ani neštěkne, na prémiové značky to tam nemá a s bídou to soupeří s korejci a domácími značkami jako Dodge a Chevy a jejich low-endovými modely.

Brouk
18. června • 11:12

Ale on ma pravdu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
hannah
18. června • 11:31

Ale kulový, jen si tu vyzvracel svůj mindrák.
Mimochodem, autotrh v USA dostal několik dost tvrdých ran a docela rychle se vyvíjí úplně jiným směrem, než byl zakonzervovaný do roku 2008. VW tam rozhodně šanci má a ne malou. uspěl s touaregem, není důvod aby neuspěl z phaetonem. Tím spíš, že VW pohodlně živí prodeje v Číně a zbytek světa, bohužel ani Evropa, ho zas až tak netrápí. Pokud ale chce vylepšit svou pozici v USA, nikdy k tomu nebyla lepší doba, než nyní.

Marty
18. června • 14:55

Prosímtě zjistit si fakta.I samotní amíci v diskuzích na novou jettu tvrdí že je to nudné vozidlo a chválí korejce.
VW je tam na chvostu, podívej se prosímtě na prodejní čísla a přijd nám něco vykládat.

jogurt
20. června • 0:05

a jak tenhle tvůj blábol souvisí s příspěvkem o chlívek výš?

ABC
18. června • 8:07

Sice jsem žádný Phae neviděl, ale z doslechu jsou to povedené kousky. Proč se nijak dobře neprodává? To snad chápe každý a technikou to jistě nebude...

x12345678
18. června • 8:42

Tak já je po celé EU, Česko nevyjímaje, vídám docela často. Samozřejmě ne na každém kilometru, ale neviditelné auto to není.
povedené kousky to rozhodně jsou, technicky jde nikoli o analogii A8, jak si laici zpravidla myslí, ale o sourozence Bentley Continental, od něhož se technicky phaeton liší pouze použitými motory (ty ve Phaetonu jsou lepší.....;-) )
Proč se neprodával nic moc? Je to jednoduché. Protože VW udělal fatální marketingovou chybu. Když vstoupil do nového segmentu s prodejní restrikcí - prodejce každých 500km, servis každých 500km, navíc s nesmyslnou modelovou skladbou, kdy napřed šly objednat jen V12 ve čtyřsedadlové verzi za cenu 4M a výš a až později teprve nižší a pětimístné specifikace za rozumnou cenu, dvou letech teprve VW pustil Phaeton do všech showroomů a všech servisů,což mu docela pomohlo, jenže to už měl pověst neprodejného auta a prodeje se sice zlepšily, ale ne na plánovaná čísla.
Suma sumárum, učebnicová chyba martketingovýćh stratégů. V případě Touaregu se už VW poučil a neopakoval ji. I když v případě Touaregu 2. generace bych skoro řekl, že tam kiks jako hrom zase vysekli. Uvidíme.To vše ale nic nemění na tom, že technicky je Phaeton vynikající auto a na secondhandovém trhu je po něm slušná poptávka. Napřed se prodávaly pod cenou, poslední dva roky ale už je to docela jinak, dnes koupíte 4-5let starý kus za stejné peníze jako před dvěma lety dvouletý.

Ronick
19. června • 18:43

Nejsem si jistý, že to je ta největší marketingová bota, kterou udělali. Dle mého soudu je větším problémem a důvodem malých prodejů samotný název. Ne každý je ochotný utratit x mega za něco, co nese název lidového vozítka. Toyota, Honda i třeba Nissan to hodili do samostatné lajny a výsledek je naprosto jiný. Podle mě měl VW založit úplně novou značku, byť třebas s názvem Phaeton a pod tímhle novým názvem vyrábět a distribuovat překuchaný volkswageny. Troufám si tipnout, že prodeje by byly minimálně dvojnásobný, páč auto to zcela jistě špatný není. Jen nemá zákazníky :-/

mclown
18. června • 11:40

tak celkom nemate pravdu. Phaeton sa nepredava hlavne preto, ze je to konkurencia v podobe silnej nemeckej trojky. Inak je to uzasny stroj

JJ
18. června • 12:20

Mně se Phaeton také velmi líbí, otázkou je moudrost rozhodnutí nabízet ho pod značkou VW. Ona třeba Toyota moc dobře ví, proč některé věci nabízí pod značkou Lexus (a není to jen Toyota, takových příkladů je víc).

hannah
18. června • 13:07

A proč ne? V Evropě mimo omezenou skupinu českých pubescentů má VW velmi dobré jméno, v Číně která celému VAG dává úžasné příjmy rovněž a v USA stejně jako v EU mimo výše uvedenou výjimku si rovněž nikdo původní název nepřekládá jako Popular Car, kromě toho by to tam nikomu nevadilo. Pohled amíků na osobní auta většina evropanů dost těžko chápe. Ten trh je prostě odlišný a značky, které my vnímáme jako podřadné, byť třeba prodělaly v minulých letech skokové konstrukční zlepšení (tímto zdravím Nošovice a Žilinu) tam tak nikdo nevnímá. A naopak, půl Evropy si sedne na zadek z francouzských aut a v USA (ale ani v Rusku) je prakticky nepotkáte.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
JJ
18. června • 19:01

Proč ne? Protože VW má sice jméno dobré, ale v úplně jiném segmentu. Vy byste si koupil třeba supersport od Jeepu nebo pickup truck od Peugeotu?Navíc se tím dost nabourává rozdělení kategorií uvnitř VAG, kde prostě donedávna platilo, že špička = Audi. Teď je to velmi nejednoznačné a fakt bych nechtěl vymýšlet marketingové a reklamní strategie, kde je VW potřeba presentovat na jedné straně jako kvalitní, spolehlivý a dostupný a na druhé jako velmi luxusní záležitost - a ještě do toho někam vmáčknout Audi, pokud možno tak, aby to všechno nešlo moc proti sobě.

kamil
18. června • 19:39

Přesně tak, ikdyby byl Phaeton ze zlata, tak bude stále vnímát jako tuctové auto pro masy, obzvláště když vypadá jako nafouknutý Passat (hodl unifikovaný vzhled VW). V této kategorii se na značku docela hledí. Ostatně o tom jednoznačně vypovídají i prodeje. Phaeton byl v USA nejúspěšnější v roce 2004 kdy za celý rok prodali 1.433 vozů, o rok později prodeje prudce klesli na hodnotu 820 Phaetonů. Pro srovnání, Audi prodala za první čtyři měsíce roku 2008 v USA celkem 1.036 A8ček. Takže Audi prodá za 4 měsíce víc A8 než se prodalo Phaetonů za celý rok (s výjimkou 2004).

jogurt
20. června • 0:04

Vycházíš ze základního omylu, že phaeton a A8 jsou příbuzná auta se stejnou klientelou a tedy by se měla prodávat stejně. jenže to tedy nesjou a to ani omylem. Phaeton je hierarchicky nad A8 (přesně řečeno je mezi Bentley, kterého je technickým dvojčetem a A8). A pak už ty prodeje logicky zapadají.
Analogií je tu víc, jedna velmi jednoduchá: Cayennů, přestože je to dvojče Touaregu, se taky prodá podstatně méně.

kamil
20. června • 8:12

A když už tady meleš něco o Bentley, tak nový Bentley Continental bude postaven na platformě Audi A8 a budou mít spoustu společných dílů:
www.autoweb.cz ... Tak tady prosím tě nedělej z Phaetonu co není.

jogurt
21. června • 16:08

Bude, ale zatím není. Zatím má ještě pořád společnou konstrukci s phaetonem.

kamil
21. června • 21:26

Ještě k té konstrukci Phaetonu:"The Phaeton's platform, the Volkswagen Group D1 platform, is shared with the Bentley Continental GT and Bentley Continental Flying Spur. Certain systems, such as the transmission and some engines, are also shared with the Audi A8. The D1 is a stand-alone steel platform, and was specifically developed for the Phaeton and Bentley Continental. It is commonly confused with Audi's D3 platform, which is an all-aluminium-based, instead of the D1's steel platform.""The D1 platform cars (not to be confused with the earlier Audi V8 platform) share some components with the D3 platform, but have conventional steel bodyshell construction."Takže podvozek Phaetonu i staré A8 je víceméně postaven na stejném základě s tím rozdílem, že u Audi je celohliníkový, zatímco u Phaetonu je ocelový.

kamil
21. června • 20:12

To ano, ale to z něj nedělá auto o třídu nebo půl výš než A8. Passat je taky postaven na platformě Golfu a nikdo z něj nedělá auto nižší střední třídy.

kamil
20. června • 8:07

A jak se ta třída nad A8 jmenuje ? Phaeton patří do stejné třídy jako A8, rozměrově je Phaeton dokonce menší.
Pro srovnání:
délka: 5.059 mm (Phaeton), 5.137 mm (A8)
šířka: 1.903 mm (Phaeton), 1.949 mm (A8)
výška: 1.450 mm (Phaeton), 1.460 mm (A8)
rozvor: 2.881 mm (Phaeton), 2.992 mm (A8)Nabídka motorů:
Phaeton: 3.6 V6 206kW, 4.2 V8 246kW, 6.0 W12 331kW a 3.0 V6 TDI 176kW
A8: 3.0 TFSI 213kW, 4.2 FSI 273kW, 6.3 W12 368kW, 3.0 TDI 184kW a 4.2 TDI 258kWTakže A8 je větší a nabízí lepší motory, teď bych tedy rád slyšel v čem je Phaeton nad A8.

Skyline
18. června • 15:22

:-D:-D:-D Skodifkari nikdy nezklamou:-D Nejlepsi je, kdyz nejaky zvlast zatvrzely exemplar zacne blabolit o vecech, kterym absolutne nerozumi, napriklad o tom, kdo z ceho kde pada na zadek:-DDoporucuji navstivit statistiky prodeje a mrknout se, jak moc je VW vniman v USA - rocne tam proda VW asi tolik aut, kolik Toyota jednoho modelu za mesic. Predrazenou bidu z Vlkohradu tam proste Amici ani pres brutalni marketing zatim prilis neocenili. Verim, ze to prijde, budou-li tlacit dal, ale v soucasne dobe by ses mel jit dovzdelat. Nicmene chapu, ze svate koncernove zapaleni neni jednoduche potlacitB-]

vanos
18. června • 20:45

Ovšem zapomínáš na dosti významný fakt, že Toyota a jiné japonské automobilky mají modelovou nabídku přímo uzpůsobenou nárokům tamního trhu a dokonce tam mají vlastní výrobní závody. VW vystupuje na americkém trhu jen s lehce modifikovanými verzemi svých evropských modelů, které přece jen byly vyvíjeny s ohledem na požadavky náročnějších Evropanů. Pro Američany je auto jen prostá spotřebka, proto tam prodejům kralují taková auta, jaká tam kralují a o kterých by zhýčkaný Evropan ani minutu neuvažoval. :-P

mclown
18. června • 13:32

Ja osobne VW vobec neodsudzujem. Ale nesuhlasim, ze ma meno porovnatelne s MB alebo BMW alebo Audi.

x12345678
18. června • 13:48

No to je poněkud zkreslená paušalizace. Pojem "jméno" je totiž velmi relativní s lokálními odchylkami. USA, GB, Německo, Francie, Rusko, Čína, Korea, Japonsko, všude je to jinak.

mclown
18. června • 14:02

Dobra pointa, ale stale si stojim za tym, co som vyssie napisal.

jogurt
19. června • 23:58

Klidně za tím stůj i lež, je to ale naprostá pravda. Náhled na jméno té nebo tamté automobilky se regionálně dramaticky liší. Ano, jsou ikony, které platí univerzálně - RR, Bentley, AM, Ferrari, Lambo, Bugatti, Porsche, Maserati, MB, BMW a až na výjimky též Audi a Lexus.
Někde vnímají vysoce kladně též značky další a jde o kontinentální, nikoli národní pohledy: Jaguar, Range Rover, Infinity (USA) a další, zatímco v jiných regionech nikoli. Do této skupiny patří též Volkswagen (Evropa, Asie) a světe div se už i Škoda (Evropa). Může se nám to líbit či nelíbit, je to prostě tak.
Pak jsou regiony, kde kladně vnímají značky, které většinou jinde za hvězdu považovány nejsou. A mezi tyto omezeně regionálně vnímané značky jmenuje třeba Kia (Korea, Slovensko, regionálně izolovaný vysoce pozitivní názor, jinde spíše opak), Peugeot (v podstatě jen Francie).

fejeton
18. června • 11:00

mas naprostou pravdu, phaeton je jediny opravdovy Auto od VW. dlouho jsem shanel ojete Mulsanne, ale nakonec jsem koupil Phaeton, protoze byly jak spravne pises vyrazne pod cenou. kdybych ho dnes prodaval, tak bych za nej dostal vic nez za co jsem ho koupil. a na silnici je to narozdil od Bentely nenapadne, protoze vetsina lidi si mysli ze je to nejaky druh Passatu. proste vyborny kauf B-]

Skyline
18. června • 15:17

Zajdi si na ocni, jak by ti vysvetlil mistni koncernovy exprt X1-9, jako Prassat to vubec nevypada a tedy neni mozne, ze by si to nekdo mohl mysletB-]

WinDiesel
18. června • 8:47

Dobře vysvětleno, zajímavé, dík.

Mates
18. června • 10:40

Jet to debilní auto s neskutečnou cenovkou! Vypadá hnusně,vpodstatě je to trošilinku předělaný passat. Prostě hnus!! A nezapomeňme na obíbený 100 let starý motor TDi, chtělo by to trošku modernizovat...

x12345678
18. června • 11:00

Mates! Ráno ti maminka jasně řekla, abys ty třešně nezapíjel kefírem. Tak to teď koukej uklidit! A tři dny zákaz playstation.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
hannah
18. června • 11:07

:-D:-D:-D Mimořádně dobrá trefa

mates
18. června • 12:24

no tak to bych se chtěl dovědět co není pravda na tom co jsem řek. Že Phaeton vypadá jako passat. Vždyť všechny koncernové vozy vypadají stejně!! Nebo že motor čerpadlo tryska není super... jo byl ale před 50 lety!:-) Jinak na kefír a třeště mám chuť asi si fatk dám;-)... třeba pak napíšu že koncernové vozy jsou nejlepší na světě...hahahahahahahahaha

x12345678
18. června • 12:45

Běž k očnímu a vyměň si kalendář.
Phaeton nevypadá jako passat a motor TDI-PD se do něj už víc než 3 roky nedodává.

hannah
18. června • 12:57

Hihihi, asi mu to blitíčko houplo do hlavičky, matýskovi. Ale už si poopravil letopočet, ještě to sice není ono, zatím ubral jen 50 let, ale lepší se. Možná dochází tráva.
Milý zlatý Matýsku, motory PD můžeše nemít rád, ale zatím je v technických parametrech jiná konstrukce nedokázala překonat. Ještě pořád totiž jednodušší a levnější systém CR neumí jejich energetickou efektivitu, především proto, že CR nemá schopnost zatím dosáhnout srovnatelných vstřikovacích tlaků. technicky se to dohání použitím většího počtu vstřiků a dalšími finesami, které PD nepotřeboval a proto je kromě motoru 2,0TDI-PD 125kW ani nepoužíval.
Jsou ovšem některé verze těchto motorů, které jejich nástupci alespoň zčásti plnohodnotně nahrazují, především motor 1,6TDI nahrazující původní 1,9 a totéž lze tvrdit o některých dvoulitrech. Jenže pak tu jsou motory, které plnodnotně nahrazeny nebyly. Jsou dva. R5 TDI a V10TDI. V obou těchto případech jsou jejich commonrailoví nástupci 2,0BiTDi a 4,2TDI sice papírově úspornější a výkonnější, ale ve skutečnosti svým předchúdcům reálně nestačí ani spotřebou, ani dynamikou a v případě V10 ani akustikou.
Tak a teď už vyčurat a spinkat, ať odpoledne můžeš zase jezdit na kolotoči. Pá.

homoobrnus
18. června • 13:58

Akustika motorů? ta se opravdu srovnávat nedá, snad jen zvuk projíždějícího traktoru je podobný, o vybracích motoru bych raději ani nemluvil, zvláště v zimě se člověk modlí, aby se jeho auto nerozpadlo...,koncer VW v dieslových motorech zaspal dobu a vaše tvrzení že konkurence jej ještě nepřekonala mi příjde jako úsměvná, zvlášt když jej porovnávám např. s motory BMW a to už v jakémkoliv provedení od 2.0d až po 3.0 d s dvěma turby. Dále by mě zajímalo proč ho urážíte, příjde mi, že se přesně trefil a vám došli argumenty.

Zdenek
20. června • 9:39

No ono je to spise o frekvencich zvuku, protoze pokud si najdete testy treba v autobildu nebo AMS, tak merena hlucnost uvnitr vozu je casto i u systemu PD nizsi nez u benzinovych motoru (naprc spektrem). Akorat ze clovek vyssi frekvence lepe snasi...

jogurt
19. června • 23:47

Argumenty nedošli ani nedošly.
Vášnbě jsou hezká věc, ale bláboly na téma akustika už méně. Chlapče, zkus opustit limity svého duševna a učeben technologie kydání chlévské mrvy. Až budeš mít tolik zkušeností, že budeš moci mluvit na základě vlastnbích zkušeností a ne názoru opilých učńů, pak asi nebudeš plácat takhkle hloupě jako dnes. Pokud čtu, co je napsáno, pak o akustice tu byla zmínka v jednom jediném případě, a to u motoru V10TDI. A to zmínka naprosto pravdivá.

Pan Okoun
18. června • 13:47

.. myslím si že bohužel pravdu nemáte ...Běžné vstřikovací tlaky CR jsou 1500 - 2000 barů (atmosfér) !!!
CR je v konstrukční principu jednodušší. Má však sofistikovanější trysky.Hlavní výhodou CR je hlavní nevýhoda PD. Tj. hlučnost a nekultivovanost.
Tím že CR tryska je jiná a dokáže vstříknout palivo na více krát, je její hlavní výhodou a to proto, že se tím částečně eliminuje "traktorovitost" PD. Tím že PD vstříkne celou dávku najednou která exploduje vzniká onen typický klapavý (nepřijemný) zvuk a vibrace. Dalším efektem vícenásobného vstřiku je že tím můžete "fázovitě eliminovat" vzikajíci rázy explozemi.
Dalším způsobem snížení vibrací a hluku, mívají CR nižší kompresní poměry 16-18:1 oproti klasickým PD +21:1
Jistě, snižením kompresního poměru se lehce snižuje učinost motoru, proto může spotřeba malinko vyšší.

Zdenek
20. června • 9:36

S timto bych si dovolil nesouhlasit. System PD dokaz take vice vstriku na jeden cyklus, aniz by potreboval piezovstrikovace. Nevyhoda je v tom, ze zadny nasledujici vstrik v cyklu nemuze mit vyssi tlak nez ten predchozi. Hlavni duvod traktorovitosti jste vystihl spravne, ani na to nema vliv komprese, jako vstrikovani. Jako dukaz muzete vzit test zde na serveru, kdy autor hodnotil tichost motoru 2,0 TDI 125kW, ze mu prospelo vstrikovani CR a pritom hodnotil PD(test Tourana). Takze hlavni duvod je cena, protoze kdyz to nakupuji hromadne vsichni, tak je cena nizsi, nez kdyz si to vw dela jen pro sebe.Nevim, jestli je systetm CR jednodussi. Kazdopadne pokud ano, tak zde rozhodne neplati, ze v jednoduchosti je spolehlivost;-)A ty sofistikovanejsi trysky bych take moc neprehanel, protoze posledni generace CR pouziva prave piezovstrikovace, ktere pouziva PD take. Trysky obou systemu dokazi vstrikovat a rozptylovat stejna mnozstvi paliva, stejne rychle atd, jen v CR je zasoba tlaku porad stejna, kdezto PD si vytvri tlak pro kazdy cyklus

x12345678
18. června • 13:55

A v čem že tedy nebyla pravda?
Že CR má nižší vstřikovací tlaky než PD? Má.
Že CR vyžaduje nižší kompresní poměr než PD? To ano.
Že PD nepoužívá vícevstřikové piezzoventily kromě verze 125kW? To je rovněž pravda.
Že PD je dražší a komplikovanější než CR? I to bylo řečeno.
Že energetická efektivita CR je díky nižší kompresi a nižšímu vstřikovacímu tlaku horší než u PD? I to jste potvrdil. Tak proč proboha pokládáte za nepravdu to, co sám potvrzujete. Jen proto abyste byl proti?

mates
18. června • 13:02

Pan hannah ja asi hrdým vlastníkem koncernového vozu. Jinak si jeho zarputilost nedovedu představit;-)

hannah
18. června • 13:15

Nene, Matýsku. Aktuálně koncernový vůz nemám. Ale měl jsem. Měl jsem auta z Wolfsburgu, Stuttgartu, Mnichově, Ingolstadtu a Bratislavě. Teď mám auto, vyrobené ve Spartanburgu. A tam koncern VAG továrnu nemá.

hannah
18. června • 13:18

Ostatním sorry, kvůli matýskově limitované inteligenci se snažím psát s diakritikou, aby tomu rozuměl a to jde na telefonu fakt blbě. Kdyby to nepochopil, tak mu to napíšu ještě jednou bez překlepů.

mates
18. června • 13:52

Asi se budu opakovat, ale myslel jsem - asi najivně - že budeme diskutovat, ale vidí, když argumenty docházejí, přichází urážky. Podle mě urážet někoho, koho neznám... hmm to chce odvahu. Pokud si opravdu myslíte, že mám nějak limitovanou inteligenci, zkuste nějaký IQ test od MENSY a porovnáme výsledy. Ale za případný váš trapas neručím:)

x12345678
18. června • 13:57

Já bych do toho nešel. Proti tvému IQ 2580 prostě nemám nejmenší šanci.....
Jo a dík, dneska je s tebou fakt bezva sranda.

Mates
18. června • 14:08

to o všem vypovídá;-). třeba v příští diskusi, až budete mít argumenty

x12345678
18. června • 13:09

Tak to netuším, ale evidentně to na rozdíl od tebe má v hlavě v pořádku.

mates
18. června • 13:45

vidím, že někteří už nezvládají diskutovat a musí mě urážet. jestli se vám uleví tak si klidně o mě ještě napište. inteligentní lidé si udělají svůj obraz...

zdeněk
18. června • 22:11

To není urážení, to je konstatování skutečnosti! Inteligentní lidé si obraz jistě udělají, to si můžeš být jistý...

Doporučujeme

Články odjinud