Volkswagen si nedá pokoj, chce se s Phaetonem vrátit do USA

Když jsme vám v dubnu představovali inovovaný Volkswagen Phaeton, zdálo se, že tento model si po divokých letech strávených na mnoha kontinentech dožije svůj život ve faceliftované podobě především v ústraní čínského trhu, kde může být stále za hvězdu. Jinde jí totiž nebyl a obáváme se, že už nikdy nebude.

Jenže Volkswagen to vidí jinak, alespoň nyní v čele s Martinem Winterkornem. Ten by se totiž rád vrátil s Phaetonem na všechny významné trhy, nevyjímaje ten americký, kde se tento model už pár let neprodává. Řekl to v rozhovoru pro německý list Freie Presse, kde kritizoval rozhodnutí svého předchůdce Bernda Pischetsriedera, jenž v roce 2006 prodeje Phaetonu v Americe zastavil z jednoduchého důvodu - vůz se zde sotva vůbec prodával.

Winterkorn je přesvědčen, že při vstupu do nové třídy je třeba dát celé věci více času a rozhodnutí svého předchůdce považuje za únáhlené. Americký comeback Phaetonu vypadá jako hotová věc, nezdá se nám ale, že by se něčeho takového měl dočkat ještě stávající model, který bychom již mohli označit za výběhový. Pokud ano, nezbývá než popřát hodně zdaru, pokud nikoli, můžeme se zřejmě těšit na novou generaci vozu, která stále nebyla potvrzena.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Phaeton s faceliftem pro rok 2011
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 1999
Stav: 174 397 km
Cena: 40 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 7 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků