Volkswagen šetří, kde se dá. Tlačí na dodavatele a omezí sponzorské aktivity

Řešení krize potrvá podle nového šéfa VW asi pět let. Koncern teď tlačí na dodavatele součástek, ale plánuje šetřit i jinde.

Aféra Dieselgate by mohla koncern Volkswagen stát během příštích let až 40 miliard eur (1080 miliard korun), uvádí Automotive News. Nejde totiž jen o pokuty, ale také o hodnotu akcií a především o náklady spojené s opravami aut a hlavně se získáním ztracené důvěry.

Život řidiče | Americká auta | Volkswagen | Audi | Dieselgate | Palivo | Krimi

Dieselgate: Falešný software musel být výmysl několika málo inženýrů

Řešení krize potrvá podle nového šéfa koncernu VW asi pět let a pokud se budeme držet toho, že koncern VW vyrábí po celém světě skoro 10 milionů aut za rok, bude ho aféra během pěti let stát zhruba 800 eur (22 000 korun) na každém vyrobeném autě.

Koncern teď tlačí na dodavatele součástek. Jedná o dočasném snížení cen, které by pomohlo ušetřit zhruba tři miliardy eur. 

Technika | Volkswagen | Dieselgate | Názory

Odborník na emise říká: Software bych si aktualizovat nenechal

Koncern ale plánuje šetřit i jinde. Už dříve oznámený program úspory nákladů se bude týkat i mezd, mimořádných odměn a bonusů pro zaměstnance. Zkrátka přijde i vyšší management. Ve třetím čtvrtletí vyčlenilo finanční oddělení 6,5 miliardy eur na řešení krize Dieselgate.

Volkswagen bude v následující době utrácet mnohem méně peněz za reklamu a marketing obecně. Osekávání nákladů se dotkne také postradatelných modelů, které negenerují potřebné zisky. A Volkswagen samozřejmě značně omezí své sponzorské aktivity a také program motorsportu.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků