Volkswagen šetří, kde se dá. Tlačí na dodavatele a omezí sponzorské aktivity

Řešení krize potrvá podle nového šéfa VW asi pět let. Koncern teď tlačí na dodavatele součástek, ale plánuje šetřit i jinde.

Aféra Dieselgate by mohla koncern Volkswagen stát během příštích let až 40 miliard eur (1080 miliard korun), uvádí Automotive News. Nejde totiž jen o pokuty, ale také o hodnotu akcií a především o náklady spojené s opravami aut a hlavně se získáním ztracené důvěry.

Americká auta | Život řidiče | Volkswagen | Dieselgate | Audi | Krimi | Palivo

Dieselgate: Falešný software musel být výmysl několika málo inženýrů

Řešení krize potrvá podle nového šéfa koncernu VW asi pět let a pokud se budeme držet toho, že koncern VW vyrábí po celém světě skoro 10 milionů aut za rok, bude ho aféra během pěti let stát zhruba 800 eur (22 000 korun) na každém vyrobeném autě.

Koncern teď tlačí na dodavatele součástek. Jedná o dočasném snížení cen, které by pomohlo ušetřit zhruba tři miliardy eur. 

Technika | Volkswagen | Dieselgate | Názory

Odborník na emise říká: Software bych si aktualizovat nenechal

Koncern ale plánuje šetřit i jinde. Už dříve oznámený program úspory nákladů se bude týkat i mezd, mimořádných odměn a bonusů pro zaměstnance. Zkrátka přijde i vyšší management. Ve třetím čtvrtletí vyčlenilo finanční oddělení 6,5 miliardy eur na řešení krize Dieselgate.

Volkswagen bude v následující době utrácet mnohem méně peněz za reklamu a marketing obecně. Osekávání nákladů se dotkne také postradatelných modelů, které negenerují potřebné zisky. A Volkswagen samozřejmě značně omezí své sponzorské aktivity a také program motorsportu.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2013
Stav: 144 252 km
Cena: 160 000 Kč
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

dnes | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků