Volkswagen se zbaví desítek tisíc zaměstnanců. Škody se to nemá týkat

O patnáct procent pracovních sil méně bude mít během několika příštích let koncern Volkswagen, informoval deník Handelsblatt.

Zhruba 3,7 miliardy eur (100 miliard korun) ročně hodlá v příštích letech ušetřit největší evropská automobilka Volkswagen díky tomu, že chystá zrušení přibližně třiceti tisíc pracovních míst. Akce by se měla odehrát v příštích pěti letech, do roku 2021.

Momentálně Volkswagen po celém světě ve svých závodech zaměstnává přibližně 610 tisíc lidí, třetina z toho pracuje přímo pro hlavní značku VW.

Největší část pracovních pozic se bude rušit přímo v Německu. Mělo by jít o závody v Emdenu, Wolfsburgu, Hannoveru, Slazgitteru, Braunschweigu a Kasselu. Další redukce se týká Severní Ameriky a Brazílie.

Technika | Dieselgate

Státy EU věděly o Dieselgate ještě před odhalením skandálu v USA

Úsporné opatření je přímým důsledkem aféry Dieselgate, kvůli níž musí koncern upravit po celém světě software v 11 milionech naftových autech.

I když se motory mají upravit také v 1 200 000 vozech značky Škoda, té se zatím propouštění netýká. Škoda totiž patří k nejziskovějším značkám koncernu, a všechny její závody jsou v současnosti plně vytížené.

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2004
Stav: 155 281 km
Cena: 75 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

dnes | Stanislav Kolman | 40 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků