Volkswagen se zbaví desítek tisíc zaměstnanců. Škody se to nemá týkat

O patnáct procent pracovních sil méně bude mít během několika příštích let koncern Volkswagen, informoval deník Handelsblatt.

Zhruba 3,7 miliardy eur (100 miliard korun) ročně hodlá v příštích letech ušetřit největší evropská automobilka Volkswagen díky tomu, že chystá zrušení přibližně třiceti tisíc pracovních míst. Akce by se měla odehrát v příštích pěti letech, do roku 2021.

Momentálně Volkswagen po celém světě ve svých závodech zaměstnává přibližně 610 tisíc lidí, třetina z toho pracuje přímo pro hlavní značku VW.

Největší část pracovních pozic se bude rušit přímo v Německu. Mělo by jít o závody v Emdenu, Wolfsburgu, Hannoveru, Slazgitteru, Braunschweigu a Kasselu. Další redukce se týká Severní Ameriky a Brazílie.

Technika | Dieselgate

Státy EU věděly o Dieselgate ještě před odhalením skandálu v USA

Úsporné opatření je přímým důsledkem aféry Dieselgate, kvůli níž musí koncern upravit po celém světě software v 11 milionech naftových autech.

I když se motory mají upravit také v 1 200 000 vozech značky Škoda, té se zatím propouštění netýká. Škoda totiž patří k nejziskovějším značkám koncernu, a všechny její závody jsou v současnosti plně vytížené.

Škoda Octavia 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 132 421 km
Cena: 160 000 Kč
Škoda Fabia 1.598
Rok výroby: 2010
Stav: 160 301 km
Cena: 113 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 138 664 km
Cena: 95 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků