Volkswagen se vyhne motorům se dvěma válci, zůstane zatím u tříválců

63 komentářů

Judas Priest
9. listopadu • 8:32

Kdybych musel, vybral bych si jednoznačně dvouválec před tříválcem. Neviděl bych tragicky ani pořádně velký jednoválec. Že tyto motory nemají zvuk může říct jedině buzerant bez vztahu k motorkám.

Toper
9. listopadu • 19:23

Motorka a auto, jsou dvě docela odlišné věci. Vím, že zvuk pořádného chopperu je něco unikátního, ale hned musím dodat, že do auta to opravdu nepatří. ;-)

Zelí
8. listopadu • 11:30

VW je ve vývoji motorů v posledních 20 letech jednoznačný leader a všichni výrobci pouze následují jeho řešení. To se týká i tříválcových motorů. Pokud tvrdí, že do dvouválců nepůjdou, znamená to, že to mají vyzkoušené a určitě s tím stále experimentují. Nejde jen o to, že by se nedal udělat dvouválec, ale jde o to, že dnešní automobily mají podstatně vyšší hmotnost, což platí i pro alternativy bývalého fiatu 500. Takže je potřeba asi větší minimální výkon. Taky požadavky na hlukový komfort jsou dnes podstatně vyšší než v padesátých letech, kdy fiat mastil pětistovky. VW si chce zachovat jistou technickou úroveň a dvouválce ponechá indům a dalším exotickým producentům. Tím naznačuji, že si myslím, že dvouválce se u jiných výrobců rozšíří a fiat nezůstane sám.

Skyline
9. listopadu • 13:28

Wow, marketingova hlasna trouba Sveta (koncernovych) motoru uz je zase tady, jen houst a vetsi kapky:-D

Zelí
9. listopadu • 14:51

Tak němci nepropadli iluzi, že si natisknou prachy a bude konjuktura. Ví, že musí makat a prosadit se. Na tom je založeno i úsilí VW. Nejsem obdivovatelem tohoto hitlerova projektu, ale realita je dnes bohužel taková jaká je. Od okamžiku, kdy se odstřihli od brouka tak jdou stále tvrdohlavě dopředu.
U šikmookých je to v tom úsilí podobné, ale ti se soustředí jenom na kopírování jiných - technický přínos nula. A tomu z duše nefandím. Jsem na ně alergický už ze šedesátých let, kdy masivně kopčili u nás motorky.
Ford je low end - tam se žádný progres nedá čekat - jenom kličkují a hledají nejnižší cenu.
A dalo by se pokračovat.

Skyline
9. listopadu • 15:26

:-D Jeste nejake ty pohadky o technickych prinosech prosim:-D

Zelí
9. listopadu • 16:01

Žaponci a ostatní šikmoocí to udělají stejně jako vždycky. Až to někdo prošlápne a technicky a technologicky zvládne, tak oni to opálí.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kamil
10. listopadu • 6:50

Aha, takže japonci něco udělají až to někdo vymyslí a technicky a technologicky prošlápne cestu ? Hmm, prosím o uvedení kdo Toyotě technicky a technologicky prošlápl cestu v hybridech ;-)
A co se pajcování týče, tak to dělá naprostá většina automobilek. Podívej se třeba na VW, ten za celou svou historii nepřišel nikdy s ničím novým, všechno jen opajcoval a začal vyrábět ve velkém. No a totéž platí pro většinu automobilek.

Skyline
9. listopadu • 16:53

Jasne, variabilni casovani i hybridni pohon opajcovali v Boleslavi, jasny jak facka:-D Zeli, ty jsi korenim diskuse, jako sveho casu Vladimir a podobni - nevim, jestli jsi recesista, nebo fanatik, ale ve finale je to jedno. Hlavne, ze je sranda:-D

Zelí
9. listopadu • 17:29

Co tady motáš variabilní časování. To je do hromadných výrobků, o které tady jde úplně na kulový. Využití otáčkového rozsahu 5-7000 ot/min je v běžném provozu zcela na nic kromě toho, že ti to lechtá zastydlé ego. Pro běžný provoz jsou zajímavé otáčky kolem 1000 ot/min, případně nižší (u dieslu). Což ještě přijde.
Důvody pro šíření hybridů jsou při dnešních cenách phm legislativní a ne technické. Monstrum typu prius je mimo mísu.

Skyline
9. listopadu • 18:36

Tak ja napisu neco o usmevnych figurkach a Zeli to hned dalsim prispevkem podtrhne a to rovnou dvakrat:-D:-DDoporucuji o tom variabilnim casovani ventilu a jeho vyuziti neco zjistit, ty zastydle ego v 5-7000 ot/min:-D Argument, ze je auto velikosti na pomezi nizsi stredni a stredni "monstrum" a "mimo misu" je skutecne kvalitni a duveryhodny, jen tak dal. Jo, mit hybrida VW, to by bylo reci o pokroku:-D

Toper
9. listopadu • 19:19

A neměla první variabilní časování ventilů náhodou Alfa Romeo? ;-)

Skyline
9. listopadu • 20:42

Nemela, prvni to mel VW.

Toper
9. listopadu • 21:12

Blbě se to čte, že? ;-)

Skyline
9. listopadu • 23:00

To jsem nejak nepochopil, co by se na tom blbe cetlo?;-)

Shimi
9. listopadu • 19:18

to Skyline: No jo, ale faktem je, že i s variablem ta 1.6 bude mít pořád slabých +/- 150 Nm, 1.8 +/- 170 Nm a 2.0 +/- 190 Nm. Ano, bude to sice v širším spektru, ale to mi jaksi nepomůže. Kdežto 1.2 TSi 175 Nm, 1.4 TSi 200 Nm, 1.8 TSi 250 Nm a 2.0 TSi 300 Nm. K čemu mi je CVVT, VTEC, atd., když to auto jednoduše netáhne? To je oč tu běží. Proč k tomu solidnímu atmo motoru nepřidat něco, co radikálně změní jeho charakteristiku k blahu většiny řidičů. A to něco je tak technologicky jednoduchý, že nějaký nářky na životnost jsou mimo mísu.

Skyline
9. listopadu • 20:42

Moje auto "tahne" i bez turba, akorat papirove nema tu "spravnou" spotrebu. Narky na zivotnost mimo misu nejsou, staci se podivat na ropaky. Levna ta turba nejsou ani dnes, i kdyz na ty nejrozsirenejsi motory je to pochopitelne vyrazne lepsi, nez pred nejakymi 5-10 lety. Chapu, ze coby majitel turba si ho budes obhajovat, ale ja jsem zatim moc takovych, ktere bych chtel mit doma, nepotkal. Konkretne tedy jen jedno - Megane RS (a to jsem ridil ledacos, od Fikusu RS a MPS pres TT RS a 335i az po novou 750i nebo Panameru Turbo). Nerikam, ze me turba casem nechytnou, az bude standardem charakteristika jako v tome Meganu, ale pro normalni jezdeni zadnou vyhodu oproti velke atmosfere nevidim (v realu, ne na papire, kde se turbo chlubi mimozni spotrebou, viz spritmonitor). A pro sportovni me jeste porad bavi spis vysoke otacky, nez zatah do 6000 a rychla smrt, i kdyz tady si ti nejlepsi uz moc nemaji co vycitat (370Z netoci o moc vic, nez TT RS). Uvidime casem.PS: 1.2 se 175 Nm uz zere v podstate to, co 1.8 se stejnym kroutakem - opet viz spritmonitor, golf 1.2 TSI 77 kW ma prumer 7.11, Civic 1.8 ma nejen vyrazne vyssi vykon, ale zere jen o trochu vic, 7.86. Downsizing skutecne "rulezz". Dalsi priklad - Insignia 1.6 132 kW. Prumer 10.29. Passat 2.0 TSI 147 kW - 10.24. Oproti tomu Accord 2.4 140-147 kW ma prumer 9.57.

TECH
9. listopadu • 21:31

Já tam vidím 6,55, ale to je jedno.Jinak otec má tohle auto doma-teda 02, mám s ním něco najeto.Je to dle mého názoru hodně povedenej motor.Spotřeba se pochopitelně hodně odvijí od toho JAK se s tím jezdí a KDE se s tím jezdí. Vím že máš hodně dobrou 2,4 v Accordu, bral bych ji taky.Jenže já jezdím hodně couraček ve městě a s autem defacto podnikám, to by mě sežralo.Vím že na dálku je to OK.Jenže ve městě je to jinak.
Jinak u Turba když se chceš svézti a to turbo tě prostě i láká za to brát, se krotit je docela problém.Přeci jen atmosféra tě zas tak moc k ničemu nenutí.Ale tohle je spíše dle chuti každého soudruha a i o úhlu pohledu.Já jsem s 2,2 od Hondy hodně spokojenej.www.spritmonitor.de ...

Skyline
9. listopadu • 23:05

Uz vidim error - neuvedomil jsem si, ze kdyz zadam vykon 77-77, tak ze to jako filtr nestaci - stejny vykon mela i 1.6. Bez ni je to tech 6.55, tedy OK, spotreba je nizsi a vice-mene odpovida rozdilu ve vykonu.Ad svezeni - jak ktera atmosfera. Stejne, jako ne s kazdym turbem ma clovek chut to hnat. Plus zalezi na tom, v cem ten motor je.

Shimi
9. listopadu • 15:59

to Skyline: Jen jedna technická. Když se podíváš na dnešní nabídku motorů u japonců, třeba v nižší střední a střední třídě, přijde ti to OK? Když to shrnem, tak jsou to vesměs pouze dva motory, všechno atmosféry ( benzíny ), a z toho první je vždy jako naprostý základ a druhý je jako jákáž takáž alternativa pro důstojnou jízdu. A dál? Nic. Nezdá se ti, že je to trošku málo?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Skyline
9. listopadu • 16:51

Nabidka v nizsi stredni a stredni tride nema s technickou vyspelosti a prinosem moc spolecneho. Napr. Honda i Toyota maji hybridy - chapu, ze az to nasadi VW, zacne Zeli blabolit o tom, jaci jsou v tom prukopnici, ale v soucasne dobe jsou proste na spici Japonci, kteri to dle Zeliho opajcovali nejspis nekde ve Boleslavi. Motory jsou na tom technicky stale velmi dobre - variabilni casovani apod. meli Japonci uz davno (ano, samozrejme, vyvinul to VW, vime) a ziji z toho dodnes.Pokud jde o nabidku motoru, pak uz dlouho zastavam heslo, ze jeden dobry motor je lepsi, nez 10 hroznych (nazornym prikladem budiz Fabia 1). Tim nerikam, ze mi nabidka prijde dostatecna, ledacos mi u Japoncu/Korejcu chybi. Spousta veci mi u nich ale naopak nechybi (treba smradlave ropaky v autech do mesta) a nemam kvuli tomu pocit, ze by me o neco ochudili. Do pranice bych prihodil situaci u BMW - dival ses nekdy v posledni dobe, kolik motoru maji? Vzdyt je to doslova tragicka nabidka, 2-3 motory v kazde tride a tim to hasne. A bude hur, uz ani M nedostane nic poradneho a bude se recyklovat.Uplne zanedbatelne neni ani ryze business hledisko - tedy fakt, ze evropske znacky jsou tady "doma", Evropa je pro ne zcela zasadni trh a tak maji v nabidce kde-co. Na strane druhe, pro Japonce/Korejce to hlavni trh neni a tak nabizi jen urcity vyrez toho, co maji. Staci se podivat na nabidku napr. VW nebo BMW v USA, pripadne jeste lepe v Japonsku, tam je to spis k pousmani. Ve finale zalezi na kazdem, co preferuje, ale nez resit, jestli se necham vyrobcem odrbat o desitky tisic v postate za nic (ruzne vykonove varianty tehoz) nebo koupim jen tu jednu, ale schopnou, tak beru to druhe. Nekdo zase vezme to prvni, kazdej jsme nejakej.

f4o
9. listopadu • 18:37

co sa tyka japonskych znaciek a japonskeho (a americkeho) trhu tak ten trochu sledujem... ano je pravda, ze tam maju japonci ine motory ako v europe, avsak to automaticky neznamena, ze su lepsie ako spickove europske motory!!ked sa bavime o naozaj high tech motoroch, som ochotny bavit sa jedine o spickovyc,h agregatoch v kategorii minimalne 6 valcov a minimalne 3 litrov... (ziadne 1.4 tsi..., pri vsetkej ucte k tomuto ozaj pozoruhodnemu motoru je to stale agregat do "economy car")a v tejto kategorii udavaju jedoznacne ton europania, konretne bmw, audi a mercedes a ich spickovymi agregatmi s viac vykonovymi variantami ako napr. R6 3.0 twin turbo, 3.0tfsi, 4.4 twin turbo, 4.2 fsi, 6.2 amg... a samozrejme netreba zabudat na zopar motorov od porsche, ferrari, aston martin atd. atd... v tejto kategorii europanom konkuruje z japoncov akurat Nissan (Infiniti, Nissan Gt-R) a Toyota (IS-F, Lexus LFA) Americania sa s novymi motormi zlepsuju, na najlepsich stale ale nemaju...

kamil
10. listopadu • 7:04

Tak japonci mají špičkové i velkoobjemové motory. Třeba Toyota vyrábí v Lexusech (a některých Toyotách) "přímovstřikové" motory se systémem D4-S (nejde o diesel, to je D-4D). Ty motory obsahují jak přímý vstřik benzínu, tak i nepřímý vstřik benzínu a podle jízdních podmínek se využívá buď přímý nebo nepřímý vstřik. Tím Toyota eliminovala nevýhody přímovstřikových motorů. Nejsem si jist, zda to nabízí i někdo jiný, přeci jen takový přehled o technologiích motorů nemám.

Skyline
9. listopadu • 20:19

Rekl bych, ze ten trh sledujes malo. Nikdo navic nepsal, ze Japonci maji ty motory automaticky lepsi, o tom se skutecne nikdo nebavi. Kdyz v roce 2005 prisel na trh novy Legend, byl vykonem o tridu jinde, nez tvuj opevovany MB, ktery se v mezicase dotahl. V te dobe uz byla v podstate pase i TL Type S a jeji 3.2 260 hp, nahrazena novou verzi s 280 hp. Motory Toyoty/Lexe se take nemaji za co stydet a v cem konkretne by mela V8 z GS a LS byt horsi, nez podobne motory od evropske konkurence, to by me fakt zajimalo. Momentalne je na spici Infiniti (aspon neceho sis vsiml) a pri srovnani G37/335i vim zcela presne, po cem bych sahl (ne na zaklade nejakych parametru, ale na zaklade jizdy v obou autech). Evropa ma momentalni "hit" v podobe turbomotoru, ktere marketingove tlaci, co to jde (pochopitelne, kdyz nic jineho uz nemaji), nicmene ne kazdemu to vyhovuje a na prodejich je to zatim videt - zadny prulom se nekona, vsechny 3 hlavni znacky (Lexus/BMW/MB) i "tier 2" (Acura/Infiniti/Audi) jsou na tom vice-mene porad stejne (relativne jeden k druhemu). Americane jdou nahoru pomerne slusne, moderni motory se nemaji za co stydet, problemem je celkovy "package". A pak je tu velmi vyrazne rostouci Hyundai, kteri uz jsou za spickou skutecne na dohled a co nevidet se pripoji k tem trem "tier 2". Pokud to ovsem nepokakaji designem nebo marketingem.

f4o
10. listopadu • 13:03

no a ja zas netvrdim ze japonci maju zle motory... avsak tvrdim, ze v tych skutocne velkych a spickovych su o trosku malo pozadu od absolutnej spicky, tebou konkretne spominany 4.6 V8 lexus podla mna nezaostava v nicom od europskej konkurencie... skor som narazal na to, ze europska trojka ma viac pozoruhodnych motorov v top kategorii ako japonci... a ano mas pravdu, momentalne v europe ide dopredu turbomotory, na dovod sa vsak netreba pytat ani v mnichove, ani v stturgarte ani v ingolstadte ale v bruseli...co sa tyka tej hondy, sam som fanusik tej automobilky a hlavne v minulosti tato firma spravila kopu vynikajucich motorov... avsak netreba sa dopustat jednej velmi vyraznej argumentacnej chyby (ako to vacsina fanusikov japonskych motorov v kazdej diskusii pravidelne robi..) a to porovnavat motory s pred x rokov a sucasne... ano uz pred x rokmi "nebol problem" vyrobit atmosfericky motor s vykonom vyse 100ps/l, len vtedy platili uplne ine, hlavne emisne predpisi ako teraz a motory sa nemuseli tak "skrtit"... cize je to porovnavanie niecoho uplne neporovnatelneho, lebo vtedy ziadne euro 5/6 neexistovalo... cize v praxi to znamena, ze napr. motor 3.5 V6 ktory mal cca 280 ps pred 5 rokmi a motor 3.5 V6 ktory ma tolko ps teraz je technologicky na vyssej urovni, lebo pri jeho vyvoji sa museli pohybovat v medziach ovela prisnejsich predpisov... tu ostava dodat len, ze bohuzial, euro 5 znieslo z europskeho trhu viac pozoruhodnych motorov... co sa priameho porovnania tyka, skor by som porovnaval 335is a G37, ale budis... priznam sa, ten motor od nissanu som nemal moznost vyskusat (nepochybne je vynikajuci a osobne skor preferujem atmosfericke agregaty), ale co poznam ludi, ktori tu moznost mali (plus ked zoberem do uvahy rozne testy....) vacsina sa priklanala k bmw (tak z hladiska motoru ako aj z hladiska auta ako celku)...

Skyline
10. listopadu • 13:11

Zadne chyby se nedopoustim - v dobe uvedeni na trh to bylo lepsi, nez konkurence, dnes je to stejne, jen to nevycniva. V cem je tedy ten soucasny motor od MB lepsi, nez ten od Hondy, ktery ma srovnatelny vykon? V tom, ze Mercedesu trvalo o nekolik let dele ho dostat na stejne parametry a uvest do provozu? On snad ten motor Hondy ty stejne emisni limity neplni? Proc je ten motor "na vyssi urovni"? Nevidim tam zadnou logiku.G37 nemuze uz principielne v EU vitezit, je to auto pro jiny trh a v nekterych vecech je az usmevne (grafika palubniho pocitace, umisteni changeru v kufru, velikost nakladaciho otvoru do kufru), nicmene kombinace podvozek/motor/prevodovka to vsechno dava zapomenout a 335i je vedle toho "jen auto". Rekl bych, ze nevyhodou G37 je absence manualu u AWD, ale nereknu, protoze lepsi automat jsem snad nikdy v ruce nemel, snad s vyjimkou maserati.

f4o
10. listopadu • 16:22

problem je v tom, ze si zaujaty na japonske auta...ano je pravda, ze motor od hondy 3.5 V6 bol vo svojej dobe uplna spicka a dnes je to tak tiez... a sam som napisal, ze hondu (a celkovo japoncov) uznavam...
lenze ked tak pozeram ako sa vyvijal vykon tohto motora od hondy a mercedesu (3.5 V6) su tam minimalne rozdiely... pricom motor od hondy ma kus inu charakteristiku ako ten od mercedesu, mercedes nepotrebuje mat najlepsi motor, staci ked bude patrit k najlepsim, a nikde som nenapisal ani to, ze mercedes ma najlepsie motory, iba to ze v globale patri k najlepsim...a bmw a ich radove 6 valce nateraz radsej necham tak... rozdiel je v tom, ze nemci vo vseobecnosti maju ovela sirsi zaber a prakticky vsetky motory od 2l dieslov az po V12 patria k spicke... kym japonci maju ten vyber motorov kusok uzsi (ano, viem ze sa najdu aj V8 a V10, dokonca najnovsie aj 3 liter diesel) a tiez nepochybujem o tom, ze napr. aj motory od subaru a mitsubishi patria k spicke, tak isto ako tam ale patria napr. aj motory od M gmbh alebo AMG...)co sa tyka porovnania 335i (si) a G37 videl som viac testov aj z krajiny do ktorej je infiniti primarne urcene, tiez rozne ine porovnania a infiniti na tom nie je nejak lepsie... skor naopak... ani co sa tyka performance a jazdnych vlastnosti... napriek tomu ze ma viac koni... co poznam ludi co mali moznost porovnat, tiez neboli s tym infiniti v porovnani s bmw 335 az tak nadseny ako ty... (napriek tomu, ze je to super auto...) pointa celej nasej debaty je v tom, ze ty za kazdu cenu zastavas japoncov, kym ja sa snazim pozerat na vec objektivne a nezaujato... (napriek tomu, ze mam doma japonca a po dalsom pokukujem... ;)

Skyline
10. listopadu • 19:31

Problem je v tom, ze si zaujaty na evropske auta...Ad Honda/Mercedes - vykon 3.5 byl vyrazne lepsi u Legendu, ne ze jsou na tom "minimalne rozdiely". Navic ja reagoval predevsim na tvrzeni, ze delam chybu, kdyz srovnavam 5 let stary motor s novym, co jsem uspesne vyvratil a protoze uz na to nereagujes, beru to za souhlas.Ze ma BMW skvele R6 motory jsem nikdy nepopiral, takze nevim, na co narazis. Sirka zaberu a co je a neni spicka bych sem netahal a nevim ani, jakou to ma souvislost s tematem.Ze jsi videl vic testu me osobne nijak nezajima, vim velmi dobre, jak testy vznikaji a jak kvalitni novinari je vetsinou pisi. Kdybys mel moznost si mnoha auta projet sam, vedel bys to taky, tedy to jako argument neberu. Projed si ty auta sam a pak se o tom muzem bavit - pricemz nijak neupiram ostatnim pravo na nazor, jestli jim vic vyhovuje BMW, proc ne, kazdy jsme nejaky.Nezastavam se Japoncu, pouze uvadim veci na pravou miru. Pasoval ses tu do role odbornika, ktery do toho "za morem" a "v globale" desne vidi a skutek utek.

f4o
11. listopadu • 13:15

nemam moc uz chut to dalej rozoberat, lebo sme sa dostali do uplne inej roviny na aku som ja povodne reagoval, a to bolo povodne to, ze aka automobilky robi najlepsie motory...ja som pisal ake automobilky robia najlepsie motory v globale, a stojim si za tym, ze su to momentalne automobilky bmw, mercedes, audi/vwg a porsche... japonci su sice blizko, ale trosku zaostavaju...ako posledny priklad uvediem bmw: 1.6thp - absulutna spicka, 2.0d/2.0d twin turbo - absolutna spicka 2.5i R6, 3.0i R6, 3.0i R6 twin turbo - absulutna spicka, 3.0d/3.0d twin turbo - absolutna spicka, 4.4 V8 twin turbo - absolutna spicka, 4.0 V8 M, 5.0 V10 M (skoda ho...) - absolutna spicka, 6.0 V12 twin turbo - absolutna spicka, Mini E - elektromobil koncept, Bmw 7 hydrogen, vsetky motory!! od 1.6 az po 6.0 patri do uplnej svetovej spicky... atmosfeticke, turba, diesle, benziny... male, velke... audi/vwg: 1.2tsi, 1.4tsi, 1.8tsi, 2.0tsi... - vsetko absolutna spicka, 1.6tdi, 2.0tdi - nie zly motor... 3.0tdi - spickovy motor, 4.2tdi V8 - absolutna spicka... 3.0tfsi - absolutna spicka... 4.2fsi V8 - absolutna spicka... 5.2fsi V10 detto... znova motory male, velke, diesle, benziny, atsmofericke, turba, dokonca aj kompresor...motory mercedesu a porsche si kuknes aj sam... celkom rad by som videl japonsku automobilku, ktora vyraba tak siroky zaber spicovych motorov vo vsetkych kategoriach... podla mna sa na to chyta akurat nissan/infiniti a toyota... cela pointa je v tom, ze ty nemas rad turbo motory, ktore momentalne v europe zo znamych dovodou ficia... budis, ja mam tiez radsej atmosferu a moj ideal je taky 5.5 V8, ale to neznamena, ze budem zatracovat vsetky turba, len preto, ze mi charakterom az tak nevyhovuju...jasne:) vsety testy su neobjektivne a nied nad osobnu skusenost;) len potom mi nejde do hlavy, ako je mozne, ze vela renomovanych novinarov sa zhoduje na podobnych veciach... ale to teraz nie je podstatne;) a tu osobnu skusenost by som inak tiez nejak neglorifikoval nad vsetko, poznam x ludi co bude tvrdit, 1.9tdi pd je najlepsi diesel lebo ide pod 5 litrov, pricom ta zatlaci do sedadla tou neskutocnou dynamikou a bla bla.. a dobre vieme, ze od reality to ma daleko... ale jasne, vsetko treba vyskusat, lebo kazdemu vyhovuje nieco ine, niekto je nadseny z turbo diesla, niekto skor z benzinovej atmosfery... ano ten us trh sledujem pomerne dost, ciastocne aj z pracovnych dovodov... a nevsimol som si, ze by americania brali japonske premiove auta ako nieco viac ako tie nemecke... skor mozno naopak;)a ano... som zatazeny na europske auta... a presne preto mam doma japonca s atmosferickym motorom a uvazujem nad dalsim ;-)ps: dik za debatu

Shimi
9. listopadu • 17:43

to Skyline: Jo, já to nechtěl ani tak směřovat na tech. vyspělost jako spíš na nabídku jako takovou. Já japonce dost dobře nechápu. Říkaš, že Evropa pro ně není hlavní trh. OK, to beru, ale nemůžou se na ní úplně vykašlat. Jsou to pro ně prachy jako kterýkoliv jiný a o to přece jde. Co je jeden z největších taháků prodejů v Evropě? Kombi verze. Proč nemá třeba Honda Civica kombi, nebo třeba Mazda 3 kombi, Mitsu Lancera kombi, Toyota Aurise kombi, atd.? Spousta lidí by si chtěla japonce koupit, ale bohužel oni jim tu alternativu nenabídnou. Ale oni i ty krátký verze moc prostoru k realizaci nenabízí. Civic s jediným použitelným motorem a tím to končí, to takhle přece nejde. Navíc ještě za takovou cenu. To se potom nesmí divit, že ty prodeje nemaj. Oni je ani nemůžou mít s takovou nabídkou. Potom to dopadá tak, že stejně pomalu všichni skončí u Škodovky, potažmo koncernu, páč ta/ten jim nabídne co hrdlo ráčí. Korejci jsou na tom o poznání lépe. Ještě zapracují na turbomotorech a budou moct směle konkurovat.

Skyline
9. listopadu • 20:08

Nechapu, co na tom nechapes:-) Golf ma v Japonsku 3 motory, z toho 1.4 TSI a 2.0 TSI ve dvou variantach. Dohromady je nabizi v 5 variantach - kazdy motor ma svou vybavu a tecka. BMW ma v USA zlomek toho, co tady. Proc? Je to daleko, nevyplati se kvuli par prodanym kouskum vyrabet vse v X variantach. S Japonci je to stejne. Navic nic neni "jen tak" a vse ma svuj vyvoj - v dobe, kdy meli krome nejlepsich motoru i nejsirsi portfolia jim to nebylo nic platne, patriotismus a marketing delaji svoje. Tak ted se soustredi na to, co ma pro ne smysl. Civic ma pouzitelne motory 3 a ve srovnani s konkurenci je pouzitelny i ten ctvrty. To je dobre skore. F1 mela variant tusim 9 nebo 10, pouzitelnou ani jednu. V tomto nechapu, co kdo resi. O1 mela jeden pouzitelny motor, O2 se vytahla na 2. Ford ma motoru taky jen par, pouzitelnych jeste min. Nevim, proc to vsichni vycitaji zrovna Japoncum. Schvalne se podivej na 1er, kolik ma motoru. Dohromady ma 3. Civic kombi nedava smysl, mimo Evropu by si kombika nikdo nekoupil a jako model pouze pro Evropu se pri ocekavanych prodejich nevyplati.Jeste k tomu vyberu - vzdycky me bavi, kolik lidi nad "nemoznosti vyberu" u Japoncu fnuka, ale kdyz se podivam na inzeraty, drtiva vetsina ojetych aut jsou akcni edice 1.2 HTP, u Focusu otresna stoleta 1.6, Golf 4 je temer vyhradne 1.6 MPi a zakladni 1.9 TDi atd. - proste je to v realu prazdny argument a kdyby meli Japonci nabidku sirokou, jako Peugeot, stejne by jim to k nicemu nebylo, narust prodeju by zvysene naklady nepokryl.

XYZ
8. listopadu • 14:49

Fauvé a 20 let motorový lídr? Uff. To že v poslední době oblepili pár starých empéíček turbem, aby to papírově nežralo a snad to těch 200000 km vydrželo z nich nedělá šampiona. Svoje traktorový TDI 1.9 ještě nedávno cpali do všeho, od nákupních tašek po limuzíny střední třídy. A většina osmiventilových MPI dělala zase vír v nádrži, pokud to mělo aspoň trochu jet.

Zelí
8. listopadu • 15:40

To je suché konstatování. Já z toho nejsem taky nadšený. My češi jsme svou šanci prochrápali v objetí všedávajícího socialismu. Takže germáni vperjod.

xx
8. listopadu • 12:29

dokonca common rail si mohli dovolit nechat par rokov v sufliku, aby konkurenciu uplne neznemoznili...

Radek
8. listopadu • 12:26

To je takový leader, že se konečně po tom, co už všichni používají 20 let common-rail (první měl Fiat cca v roce 1985), tak je VW konečně s velkou slávou začne dělat. To je teda technologický šampión. :-D:-D:-D

Zelí
8. listopadu • 15:37

S tím nic nenaděláš. Je to tak. Kdyby taloši nebyli takoví salámisti, mohli se na tom leadrovském fleku taky vyhřívat.

kari.laz
8. listopadu • 14:39

Jenže commonrail neměli protože měli svůj systém PD, který zdokonalovali. Až tlak trhu je donutil nasadit také cr. Jinak je pužívá už řádku let jejich motor 3,0 TDI. Takže to nebylo o tom, že by to neuměli, ale protože nechtěli.

Toper
8. listopadu • 13:32

Každý znalý ví, že CR začalo stát opravdu zato až po roce 2001 a konkrétně třetí generace už byla opravdu lepší, to už je ale rok 2003 a později. Do té doby bylo ve všem horší. Tak nevím proč, by to tehdá měli používat.

Rode
8. listopadu • 13:29

na druhou stranu muzeme to same aplikovat opacne, najdeme spoustu veci, ktere ma VW a mnoho jinych uz spustu let a Fiat stale ceka. To uz tak proste byva, ze mnoho firem jde k cili ruznymi cestami. a pokud zvolite jako technologii A a budete rikat "kdo ji nema je pozadu" pak samozrejme vyhraje ten, kdo tuto technologii ma. to same jde delat i opacne, otazkou je, k cemu toto slouzi, mimo honeni si tricka jedne ci druhe strany.nicmene, kdyz uz delat tyto srovnani, pak budme alespon ferovi. Fiat (alfa) to nasadil v roce 1997 a koncern VW v roce 2003.

JayDeeSq
8. listopadu • 14:46

ano každý má něco,ale mluvit tu o VW jako motor leader je trochu mimo v týhle oblasti byl a je vw vždycky pozadu. Radek si u fiatu splet TD i.d. a CR,v roce 1986 měl fiat první turbodiesel s přímým vstřikem (který pak okopírovalo audi a následně celej VW koncern->TDI)ale CR zavedl až 1997 a narozdíl od VW na něj přešel plně,VW sice CR měl v roce 2003 ale pouze okrajově

Rode
8. listopadu • 15:05

motor leader neni nikdo, temer kazdy trochu lepsi vyrobce s necim prisel jako prvni s necim nekde uprostred s necim na konec, s necim vubec. tak uz to proste je. kazdy vyrobce dokazal vyrobit super motory i motory ktere kdyby nevznikly, tak se nic nestane.
Je pravda, ze mnoho vyrobcu s necim prislo drive, ale je taky pravda, ze az VW to dokazal prosadit na trhu. Typickou ukazkou toho byl primy vstrik u benzinu. Tam nebyl zdaleka prvni, ale jako prvni to dokazal opravdu prodat a to uspesne.Proste VW nabizi super motory i motory prumerne ci podprumere. 3valce dela dnes kde kdo, 2 valce nevim v cem budou prinosne, uvidime, ja s tim zatim nejel, takze nebudu hodnotit. U VW bych si umel vybrat at uz 1,8TSI, 2,0TSI, 3,0TSI z atmosfer V8 i W12 z dizlu 2,7 i 3,0D stejne jako nove 2,0 ci 1,6TDI. Proste vsechno motory velmi povedene. Zda v dane tride nekdo dela lepsi ci horsi je filosoficka debata bez konce. Tak samo bych si umel vybrat u zmineneho Fiatu, byt diky tomu jake motory nabizi, tak ta nabidka neni tak pestra hlavne smerem k vetsim objemum a valcum.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
JayDeeSq
8. listopadu • 17:57

je hezký že si furt meleš svoje ale tady byla diskuze jestli je vw motor leader a to rozhodně není,všechno dělá většinou až po někom a třeba i líp to jim nikdo nebere,ale leader to fakt není:)

Rode
8. listopadu • 18:09

tak jinak, abych dal prostotor tomu mleti i tobe. Co je tedy ten "lidr" jak se to pozna? a kdo jim je? kdo chrli jedno mega novinku za druhou a je vzdy o krok vepredu? nikdo takovy neni a zaroven jsou to vsichni.
ja vim, prijde fanda Hondy a zacne mluvit o tom jak jednou udelali super VTI, pak prijde jiny a bude oponovat, ze bez BMW a jeho super VANOS, jiny prijde a rekne vubec ne, nejlepsi bylo nasazeni kompresoru a turba nejdnou u VW a jsme tam kde jsme byli. Takze pokud nekdo o nekom kdo ma vlastni vyvoj prohlasi, ze je lidr, pak ma pravdu i nema zaroven.

JayDeeSq
8. listopadu • 21:40

ano měl by to být ten kdo zavádí novinky na trh,což právě u vw v oblasti motorů není a je to třeba i jeho plus..každá novinka sebou nese mouchy a pak sou to právě ty nespolehlivé automobilky..kdy vw použil prvně kompresor a turbo?abych řek pravdu tak nevím kdo byl první ale TSI to určitě není

Toper
8. listopadu • 21:53

Tak to už konečně vybal a řekni, kdo ten trend udává?
Každý tady dovede zpochybnit názor někoho, kdo se ho sem nebojí napsat, ale předložit vlastní argumenty, jo, to už chce i odvahu.

f4o
9. listopadu • 18:20

Ked sa tak pozrem na vysledky ankety "Motor roka" za poslednych XY rokov, plus zoberem do uvahy nejake exaktne kriteria: Objem vs Vykon vs Spotreba vs Spravanie motora, zoberem do uvahy siroku skalu motorov, diesle aj benziny......tak v globale v motoroch udava ton BMW (prakticky uplne vsetky motory od 1.6thp az po V12 6.0 twin turbo patria vo svojej kategorii medzi absolutnu spicku, bez ohladu na to ci sa jedna o motory atmosfericke, turbom preplnane, benziny alebo diesle... a tento stav trva uz par rokov, nie je to zalezitost poslednych dvoch troch rokov... a ako bonus medzi spicku patria aj motory z motoriek bmw:-). Dobre je na tom aj VW/Audi (tiez sa da hovorit o celej skale motorov, aj ked BMW je stale o trosicka vpredu) Rovnako ani nove motory Mercedesu (cgi, cdi) nie su zle... Za zmienku stoja tiez motory Infiniti respektive Nissanu... V tych relativne nizsich cenovych kategoriach je na tom dobre napr. aj Honda, Toyota, Mazda... V tych vyssich zas napriklad Porsche... V kategorii malych dieslov su na tom dobre aj Francuzi, naopak v kategorii atmosferickych benzinov tak cca do 2 litrov zas Japonci...inak staci si pozret vysledky ankety motor roka, myslim, ze vcelku verne zobrazuju realitu...v skratke... 3 valce: toyota
4 valce 1.2 - 2.0 VW group + Bmw
atmosfericke 6 valce: jednoznacne Bmw, 6 valce s turbom alebo kompresorom bmw a audi
male diesle: VW group, Peugeot, Renault, Citroen a asi aj Toyota so svojim 1.4 d4d
diesle 2.0 - 3.0: bmw, audi, mercedes, v kategorii 2 litrov asi aj Renault... v kategorii velkych dieslov momentalne kraluje V8 4.2 tdi...
v tej najvyssej kategorii benzinovych motorov by sa naslo tiez par adeptov na najvyssie priecky... (bmw V8 4.0, 4.4 twin turbo, audi 4.2, 5.2, mercedes 6.2 amg, viac motorov porsche atd. atd...) spickovy je tiez napriklad novy motor aston martin a rovnako aj motory ferrari...dufam som sa k tejto teme vyjadril dostatocne obsirne, snazil som sa na to pozriet objektivne a odosobnit sa od vlastnych preferencii:)

Rode
8. listopadu • 22:25

Trendy vytváří velcí a globální hráči, kteří mají zásadní vliv na trh. Okrajové automobilky moc trendů nevytvoří, protože pro ně nezíská dost zákazníků. Proto trendy vytváří ti velcí - toyota, GM, bmw, daimler, vw... at se to nekomu líbi nebo ne, trend dízlů prosadil VW, trend přímovstříků také VW, trend downsizingu a přeplňování také VW. zda v tom byl první nebo druhý nebo osmý který to použil v tom nehraje roli. A protože už vidím, jak to někdo nerozdýchá a začne řešit, že někdo jiný má lepší motory tak to s tím nesouvisí, stejně tak s tím nesouvisí to, že někdo jiný udělal trend něčeho jiného.

Ext
8. listopadu • 21:52

prvni kdo pouzil soucasne kompresor i turbo na jednom motoru byla lancia...

Pepa
8. listopadu • 21:09

A co Toyota?Hybridní pohon?Sek jsem to od oka,ale nejvíce je prosazuje,a dokonce i VW s dlouholetým zpožděním prodává hybrid.Celkově Japonci udávají trend vývoje?

Rode
8. listopadu • 21:14

hybrid neni az tak o motorech, ani spalovaci motory a ani ony elektromotory v tom systemu nic extra nejsou. je to urcity system, ktery cast lidi bere jako neco super a druha cast jako slepa kolej. tezko to posoudit realne. zatim to nefunguje tak, jak by melo, ale budoucnost ukaze. Nicmene ten muj predchozi prispevek nebyl o tom, abychom tu hledali kdo co ma a nema. spise byl o tom ukazat, ze kazdy ma neco co z nej dela lidra a neco v cem zaostava.jinak nevim ze by japonci delali trend vyvoje. zameruji se na jine veci nez US automobilky nebo EU automobilky. Takze je to jako s temi motory, v necem vedou v necem zaostavaji. a pak zalezi na nas co kdo preferuje a co kdo vytahne jako to dulezite na cem chce demonstrovat "to svoje".

wolff
8. listopadu • 11:40

Tvoje teorie je krásná, má však dvě zásadní trhliny.a) VW dělá tříválce už dlouho, ale jejich projev je tragický. papírové hodnoty nejsou zlé, ale to jak se ty motory reálně chovají je v porovnání s konkurencí hrozné. VW není jediný kdo tříválce dělá,a le třeba i ta Toyota je dělá prostě lípb) dvouválec ve Fiatu se chová úplně super a parametry papírové má lepší než zmněné tříválce od VW a srovnatelné s turbovaným čtyřválcem 1,2 TSI, tedy na počtu válců s ohledem na výkon opravdu až tak moc nezáležíc) jaj co víc k tobě dodat?

JInak držím Mlčocha
9. listopadu • 21:03

Wolfe budoucnost je ve tříválcích.Pochopilo to jak BMW , tak Mercedes a už na tom pracují.Mají největší účinnost.....

Dusan
8. listopadu • 12:16

Jeste ze auta jezdi na papirove parametry. :-D

Toper
8. listopadu • 12:16

Já bych počkal, až s tím dvouválcem bude nějaká zkušenost. Zatím co jsem viděl a slyšel, tak ten motor nemá vůbec žádnou kulturu chodu, je hlučný jak vevnitř tak i zvenku a reálná spotřeba je prakticky stejná jako u čtyřválců.
Přijde mi to jen jako ekologická úlitba, aby se dosáhlo papírového snížení CO2, ale realita je asi taková, jako papírová spotřeba benzínového turba.

Sid
8. listopadu • 11:57

Toyota neudělá ani páčku líp, natož motor. Toyota je strašná, předražená, nafouklá a nevzhledná značka

eLzyx
8. listopadu • 15:07

jel jste někdy v Toyotě s tříválcovým motorem? Oproti škodováckému tříválci je to úplně jiná kategorie. Ten škodováckej vibrační motůrek je vhodnej leda do vibrační desky a ne do osobního auta.

Zlepšovatel
8. listopadu • 11:10

Kdy se asi dočkáme "bezválcových" motorů? ;-)

eLzyx
8. listopadu • 11:16

Mazda již dlouhou dobu vyrábí motor typu Wankel, což v podstatě je bezválcový motor.
Jaguar plánuje (resp. má vizi) nasazení malé turbíny jako generátoru el. energie pro pohon elektromotorů resp. nabíjení baterií.
;-)

wolff
8. listopadu • 10:53

Zajímavé...
A já se na ten dvouválec (který má imho stejné, ne-li lepsší parametry než VW 4-válec) v té F 500 těším jak malé děcko. ten motor je výborný. Zajímavý zvuk, výborné parametry, nízká hmotnost... No jo... Je to tak...

ROFL
8. listopadu • 20:43

Zajímavý zvuk? No vlastně máš pravdu. Člověk má pomalu pocit, že kolem něj projela pokažená sekačka na trávu. :-D A s těmi "stejnými parametry" jsi opravdu pobavil. :-D Nejde o to, na kolik kW to je naladěno (což je dáno zejména konkrétním marketingem dané automobilky 77kW z 1.2TSI určitě není nějaká horní mez, když z 1.4 dělají sériově i 136 kW ;-) ) ale také jak se ten motor chová apod.(čas 0:28)
www.youtube.com ... :-D

Rode
8. listopadu • 11:19

v cem jsi s nim jel?

Sid
8. listopadu • 11:56

Možná tak ve snu s tím jel...ani nemá řidičák

eLzyx
8. listopadu • 11:12

jel jsem s Toyota iQ s litrovým motorem a tříválec bych nehádal. Za to Škodovácké benzinové tříválce vibrujou jak kdyby byly zkonstruovány pro jiný účel než je pohon osobního automobilu.

Doporučujeme

Články odjinud