Volkswagen se vyhne motorům se dvěma válci, zůstane zatím u tříválců

Volkswagen má na svědomí již několik menších motorových zvěrstev, za všechny zmiňme extrémně nekultivovaný tříválec 1,2 TDI. V oblasti snižování objemu a počtu válcům motorů navíc udává do značné míry směr svým konkurentům, jeho současná nabídka je doslova zaplavena malými přeplňovanými motory namísto větších atmosférických. Přesto se zdá, že i u VW znají alespoň nějakou míru, pod tři válce jít nehodlají.

V chystané produkční verzi konceptu VW Up!, který zřejmě ponese staronové jméno Lupo, se přitom měly objevit i dvouválcové motory, která třeba Fiat již stihl implantovat pod kapotu modelu 500C. Nestane se tak, jejich využití popřel sám šéf vývoje a výzkumu Ulrich Hackenberg.

Ten si i přes využití dvouválců ve Fiatech myslí, že downsizing má své limity a již nyní od nich není daleko. „Vylepšení nyní mohou být provedena pouze ve smyslu výkonu a úspornosti stávajících motorů, nikoli jejich dalším zmenšováním,” řekl Hackenberg a dodal, že Volkswagen bude místo vývoje dvouválců pokračovat ve zlepšování fungování tříválcových motorů.

Své k tomuto tématu řekl i Michael Hinz, člověk odpovědný za vývoj poslední inkarnace Jetty. Hinz přiznal, že firma experimentovala s dvouválci, jejich použití v produkčních modelech ale nakonec vyloučila - bude raději pokračovat ve vývoji tříválců, i když „...ani jejich projev není takový, jaký bychom si přáli.”

Můžeme se radovat nad tím, že alespoň Volkswagen nespěje k vytouženému zelenému motorovému ideálu, jednoválci, ale faktem je, že ani současné třívalce nejsou tak odladěné, aby řidiče či posádku neobtěžovaly tím jaké jsou. U Volkswagen to očividně vědí a dokonce veřejně přiznávají, smutné ale je, že před optimálními vlastnostmi motoru pro koncové uživatele dali přednost lepším výsledkům v testech normované spotřeby. Žádný jiný smysl totiž současné snižování objemu a počtu válců motorů pod rozumnou mez nemá, rozhodně ne, pokud si dáme na misky vah, co takový krok v reálném provozu dává a co bere...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Koncept Volkswagenu Up! Lite měl pod kapotou dvouválcový motor TDI. V sériové podobě se jej nedočká...
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků