Volkswagen se vyhne motorům se dvěma válci, zůstane zatím u tříválců

Volkswagen má na svědomí již několik menších motorových zvěrstev, za všechny zmiňme extrémně nekultivovaný tříválec 1,2 TDI. V oblasti snižování objemu a počtu válcům motorů navíc udává do značné míry směr svým konkurentům, jeho současná nabídka je doslova zaplavena malými přeplňovanými motory namísto větších atmosférických. Přesto se zdá, že i u VW znají alespoň nějakou míru, pod tři válce jít nehodlají.

V chystané produkční verzi konceptu VW Up!, který zřejmě ponese staronové jméno Lupo, se přitom měly objevit i dvouválcové motory, která třeba Fiat již stihl implantovat pod kapotu modelu 500C. Nestane se tak, jejich využití popřel sám šéf vývoje a výzkumu Ulrich Hackenberg.

Ten si i přes využití dvouválců ve Fiatech myslí, že downsizing má své limity a již nyní od nich není daleko. „Vylepšení nyní mohou být provedena pouze ve smyslu výkonu a úspornosti stávajících motorů, nikoli jejich dalším zmenšováním,” řekl Hackenberg a dodal, že Volkswagen bude místo vývoje dvouválců pokračovat ve zlepšování fungování tříválcových motorů.

Své k tomuto tématu řekl i Michael Hinz, člověk odpovědný za vývoj poslední inkarnace Jetty. Hinz přiznal, že firma experimentovala s dvouválci, jejich použití v produkčních modelech ale nakonec vyloučila - bude raději pokračovat ve vývoji tříválců, i když „...ani jejich projev není takový, jaký bychom si přáli.”

Můžeme se radovat nad tím, že alespoň Volkswagen nespěje k vytouženému zelenému motorovému ideálu, jednoválci, ale faktem je, že ani současné třívalce nejsou tak odladěné, aby řidiče či posádku neobtěžovaly tím jaké jsou. U Volkswagen to očividně vědí a dokonce veřejně přiznávají, smutné ale je, že před optimálními vlastnostmi motoru pro koncové uživatele dali přednost lepším výsledkům v testech normované spotřeby. Žádný jiný smysl totiž současné snižování objemu a počtu válců motorů pod rozumnou mez nemá, rozhodně ne, pokud si dáme na misky vah, co takový krok v reálném provozu dává a co bere...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Koncept Volkswagenu Up! Lite měl pod kapotou dvouválcový motor TDI. V sériové podobě se jej nedočká...
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 53 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků