Volkswagen se vyhne motorům se dvěma válci, zůstane zatím u tříválců

Volkswagen má na svědomí již několik menších motorových zvěrstev, za všechny zmiňme extrémně nekultivovaný tříválec 1,2 TDI. V oblasti snižování objemu a počtu válcům motorů navíc udává do značné míry směr svým konkurentům, jeho současná nabídka je doslova zaplavena malými přeplňovanými motory namísto větších atmosférických. Přesto se zdá, že i u VW znají alespoň nějakou míru, pod tři válce jít nehodlají.

V chystané produkční verzi konceptu VW Up!, který zřejmě ponese staronové jméno Lupo, se přitom měly objevit i dvouválcové motory, která třeba Fiat již stihl implantovat pod kapotu modelu 500C. Nestane se tak, jejich využití popřel sám šéf vývoje a výzkumu Ulrich Hackenberg.

Ten si i přes využití dvouválců ve Fiatech myslí, že downsizing má své limity a již nyní od nich není daleko. „Vylepšení nyní mohou být provedena pouze ve smyslu výkonu a úspornosti stávajících motorů, nikoli jejich dalším zmenšováním,” řekl Hackenberg a dodal, že Volkswagen bude místo vývoje dvouválců pokračovat ve zlepšování fungování tříválcových motorů.

Své k tomuto tématu řekl i Michael Hinz, člověk odpovědný za vývoj poslední inkarnace Jetty. Hinz přiznal, že firma experimentovala s dvouválci, jejich použití v produkčních modelech ale nakonec vyloučila - bude raději pokračovat ve vývoji tříválců, i když „...ani jejich projev není takový, jaký bychom si přáli.”

Můžeme se radovat nad tím, že alespoň Volkswagen nespěje k vytouženému zelenému motorovému ideálu, jednoválci, ale faktem je, že ani současné třívalce nejsou tak odladěné, aby řidiče či posádku neobtěžovaly tím jaké jsou. U Volkswagen to očividně vědí a dokonce veřejně přiznávají, smutné ale je, že před optimálními vlastnostmi motoru pro koncové uživatele dali přednost lepším výsledkům v testech normované spotřeby. Žádný jiný smysl totiž současné snižování objemu a počtu válců motorů pod rozumnou mez nemá, rozhodně ne, pokud si dáme na misky vah, co takový krok v reálném provozu dává a co bere...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Koncept Volkswagenu Up! Lite měl pod kapotou dvouválcový motor TDI. V sériové podobě se jej nedočká...
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků