Volkswagen se veze na rekordní vlně, píše zpravodaj E15 z Wolfsburgu

Výroční tiskové konference v dolnosaském Wolfsburgu se dnes zúčastnil i zástupce šéfredaktora deníku E15 (Mladá fronta) Igor Záruba. Z jeho postřehů vybíráme:   

Ve statistikách s letopočtem 2010 se to hemží miliardami a miliony. Od začátku ledna do konce prosince prodal Volkswagen výrobky a služby za 126,9 miliardy eur. To je o 20,6 procent více než předloni (105,2 miliardy).

„Volkswagen jel vloni na plný plyn. Naše nové modely, ekologický přístup a velká přizpůsobivost vytvářejí nejlepší možný základ pro další růst,“ pronesl předseda představenstva Martin Winterkorn.

Provozní zisk poskočil na nebývalých 7,1 miliardy. Dostal se tak téměř na čtyřnásobek roku 2009, kdy obnášel 1,9 miliardy. Mohutný vzestup zařídil objem obchodů, cenové efekty, příznivé směnné kurzy, stejně jako výkony švédské dcery Scania, úspěchy divize finančního servisu a úspory. Hrubý zisk poskočil meziročně o 7,7 miliardy na devět miliard eur. Zisk po zdanění spočítali účetní na 7,2 miliardy. To je opět číslo, které nemá ve firemní historii obdoby. Čistý zisk stoupl na 1,6 miliardy eur.

Všeobecné zotavení na trzích vytáhlo v loňském roce poptávku po automobilech o 11,4 procenta na 58,7 milionu prodaných kusů. Volkswagen a jeho značky přidaly o 13,7 procenta a poprvé překonaly hranici sedmi milionů (7,2). V Číně si Němci a jejich akvizice upevnili se dvěma miliony udaných vozů vedoucí pozici, v USA posílili o dvacet procent, v jižní Americe o deset. Evropa kupovala výrazně méně, k řidičům doputovalo 3,6 milionu aut (+3,1 procenta). V domovské Spolkové republice Volkswagen dokonce oslabil, v porovnání s rokem 2009 šlo o 16,7 procenta.

„I tak jsme si vedli nejlépe na trhu, který se po doznění efektů šrotovací prémie smrskl o čtvrtinu,“ podotýká skupina. Mladoboleslavská Škoda zabodovala zejména v Rusku, Číně a Indii. Celkovým odbytem 763 tisíc vozů (+ 11,5 procenta) si připsala osmý rekordní rok v řadě. Provozní zisk se v meziročním porovnání zdvojnásobil na 447 milionů eur.

V lednu a únoru 2011 si vozidla Volkswagenu pořídilo už 1,2 milionu řidičů, o 17,5 procenta více než v předešlém období. Jde o další naplňování Strategie 2018, jež má vynést skupinu na trůn před japonskou Toyotu. Do té doby chce mít německý hráč posunout roční prodeje nad deset milionů, mít zisk před zdaněním nad osm procent výkonu a vytvořit 50 tisíc pracovních míst. 
 

Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 1999
Stav: 174 397 km
Cena: 40 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků