Volkswagen Scirocco dostane „sportovní” motor TDI

Na vznětové motory ve sportovních autech si asi nikdy nezvykneme, ale co naplat, doba zvrácené racionality právě něčemu takovému přeje. Volkswagen nyní oznámil, že dieselem alternativně vyzbrojí i svůj model Scirocco, který jsme vám představili na tomto místě. To sice není zrovna ryze sportovní auto, ani tak se ale k jeho image dieselový motor nehodí.

Pod jeho přesto již brzy najdeme shodnou pohonnou jednotku, jaká se objevila v novém Golfu GTD, tedy dvoulitr common rail s výkonem 170 koní (125 kW) a točivým momentem 350 Nm při 1 750 ot./min. Motor splňuje emisní normu Euro V a v kombinaci s šestistupňovou automatizovanou převodovkou DSG zrychlí z 0 na 100 km/h za 8,1 s, rafička tachometru se pak zastaví na hodnotě 222 km/h.

Upřímně řečeno, od sportovně laděného vozu bychom dnes možná čekali více, na druhou stranu bude Scirocco TDI jistě vynikat spotřebou nafty, která by měla v kombinovaném režimu činit jen 5,3 l/100 km. Do standardní výbavy bude patřit i soustava s adaptivními tlumiči. Systém umožní řidiči vybírat z režimů Normal, Comfort a Sport, které jeho náladě přizpůsobí kromě tuhosti tlumičů také odezvu posilovače řízení. V základní výbavě pak najdeme ještě například přehrávač na CD s vestavěným měničem, šestici airbagů, stabilizační systém a kola s devatenáctipalcovými ráfky Lugano.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen Scirocco
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků