Volkswagen Scirocco dostane „sportovní” motor TDI

Na vznětové motory ve sportovních autech si asi nikdy nezvykneme, ale co naplat, doba zvrácené racionality právě něčemu takovému přeje. Volkswagen nyní oznámil, že dieselem alternativně vyzbrojí i svůj model Scirocco, který jsme vám představili na tomto místě. To sice není zrovna ryze sportovní auto, ani tak se ale k jeho image dieselový motor nehodí.

Pod jeho přesto již brzy najdeme shodnou pohonnou jednotku, jaká se objevila v novém Golfu GTD, tedy dvoulitr common rail s výkonem 170 koní (125 kW) a točivým momentem 350 Nm při 1 750 ot./min. Motor splňuje emisní normu Euro V a v kombinaci s šestistupňovou automatizovanou převodovkou DSG zrychlí z 0 na 100 km/h za 8,1 s, rafička tachometru se pak zastaví na hodnotě 222 km/h.

Upřímně řečeno, od sportovně laděného vozu bychom dnes možná čekali více, na druhou stranu bude Scirocco TDI jistě vynikat spotřebou nafty, která by měla v kombinovaném režimu činit jen 5,3 l/100 km. Do standardní výbavy bude patřit i soustava s adaptivními tlumiči. Systém umožní řidiči vybírat z režimů Normal, Comfort a Sport, které jeho náladě přizpůsobí kromě tuhosti tlumičů také odezvu posilovače řízení. V základní výbavě pak najdeme ještě například přehrávač na CD s vestavěným měničem, šestici airbagů, stabilizační systém a kola s devatenáctipalcovými ráfky Lugano.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen Scirocco
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků