Volkswagen Scirocco Cup: ekologické závody jsou na světě, jezdit se bude na plyn

Není žádnou novinkou, že se zelené „ekologické“ nálady s větším či menším ohlasem projevují i v motosportu. Již nejedna automobilka se odhodlala uspořádat nějaké ty reprezentativní závody, kde chtěla vyvrátit mýty o tom, že hybridní případně jiným způsobem ekologické vozy musejí být zároveň nudné a bez života. Podobné akce se však dokonce staly už i součástí některých významnějších závodů, jako třeba u americké série Le Mans, při které můžeme od loňské sezony sledovat Green X Challenge. Vraťme se ale k závodům jednotlivých automobilek a konkrétně k Volkswagenu, která v podobných akcích jednoznačně vede.

U tohoto německého koncernu totiž můžeme zaznamenat výraznou změnu, kdy automobilka nahradí celkem populární evropské závody Polo Cup sérií závodů Scirocco Cup. Jak již z názvu vyplívá, modely Polo budou nahrazeny modely Scirocco poháněnými dvoulitrovými čtyřválci jezdícími na stlačený zemní plyn z biomasy a různých jiných obnovitelných zdrojů. Nová série se stala zároveň partnerem DTM a za volanty těchto „eko-sportovních“ vozidel si usednou nejen zkušenější ale i mladí a perspektivní jezdci.  
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vybrané evropské okruhy zaplaví plynová Scirocca
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků