Volkswagen ruší jednotky 1.2, 1.4, 1.8 TSI a 1.6 TDI. Nahradí je motory 1,5 l

25 komentářů

Mareks
20. ledna • 15:08

Milá zpráva pro příznivce Škodovek, budete zase testery nových motorů :-D Poslední verze HTP a pak i TSI až bylo až na větší spotřebu oleje téměř vychytané, tak je potřeba něco nového, protože servisy taky potřebují z něčeho žít ;-)

Martin
5. února • 1:11

Pro testery,
dobrá zpráva je že motor na naftu a benzín bude mít stejnej spodek a rozdíl bude jen v hlavě a příslušenství. Aby se co nejvíc pošetřilo a vývojové náklady se přenesli na uživatele. :-D

Shimi
20. ledna • 7:59

Měli se držet objemu 500 ccm na válec, tzn. 1.0 R2 s výkonem do +/- 80 kW a zbytek pokrýt 2.0 R4. Lichý počet válců je slepá cesta.

Martin
5. února • 1:15

Náhodou, nedám dopustit na 2.4jtd a různý jiný pětiválce, sedmiválce, a jiný hvězdicový x-válce :-))

tito
22. ledna • 4:32

Ale kuový. Sedmiválec a třináctiválec jsou bezva.Ale teď vážně. Audi pětiválec 2,2 turbo, později přepracovaný na 2,5TFSI je slepá cesta? Alealeale.....

houmr
20. ledna • 6:05

Jedine kto si polepsi su majitelia 1,4 TSI pri prechode na 1,5 TSI.
Jednoducho kto ma 1,8 TSI, tak 1,5 TSI urcite nebude plnohodnotna nahrada aj ked parametre mozu mat rovnake.
Prikladom toho je Ford pri prechode 1,6 EB na 1,5 EB - sice parametre rovnake, ale jazdne je 1,5 EB slabsia.
To iste sa uz deje v koncerne 1,2 TSI vs. 1,0 TSI napriek tomu, ze ten 1,0 trochu posilili vykonom sa museli este pohrat s prevodmi, aby aspon na 100-ku bol 1,0 TSI o chlp lepsi vo vyssich rychlostiach uz nie je.
Mali nechat 1,2 TSI , 1,6 TSI ( viem 1,5 TSI je pre nich vyhodnejsie ).
Neviem, ale 3-valec nie. Neviem si predstavit 3-valce v octavii ako s tym pojde ked tam sadnu 3 ludia a cesta zacne trosku stupat. Nehovorim , ze 1,2 TSI je zavodak, ale s tymto sa aspon ako tak vie popasovat.

Honza
20. ledna • 0:25

Tak vítejme do éry globalizace, motory o objemu 1.5 budou dělat všechny (globální) automobilky z jednoho jednoduchého důvodu který se jmenuje Čína. Motory do objemu 1.5 mají v Číně daňové zvýhodnění a všechny automobilky které prodávají na čínském trhu na to reagují a spíš je s podivem že koncernu trvalo tak dlouho než představil motor o tomto objemu. A vyplatí se to ikdyby neměl plně odepsané náklady na vývoj likvidovaných motorů, protože benefit 1.5 tsi budou větší, navíc když to vypadá že se nejedná o vývoj zcela od nuly ale "jen" adaptaci 1.4 tsi act, který rozhodně na začátku neměl dobrou reputaci a trpěl značnými problémy právě kvůli vypínání válců. ale ta 1.8 tsi mě mrzí že už nebude.

Zelí
19. ledna • 16:41

To není otázka jen technická, ale i technologická a ekonomická. Všechno má svůj vývoj. VW nedělá motor z ničeho jako konkurenti. Oni motory z přímým vstřikem postupně vyvíjeli a nepřišli tzv. k hotovému. Většina výrobců přišla s motorem tfsi s mnohaletým zpožděním až v době, kdy mělo vw už v hromadné výrobě druhou až třetí generaci.
Takže využili k výrobě "nových motorů tfsi" patřičného objemu ( polomotorů), na které už měli výrobní linky hotové. Když měli k dispozici motor 1,8litrů proč toho nevyužít a neudělat 1,8tfsi. Což udělali hned jako další motor po 2,0tfsi. Rozdíl v objemech byl zanedbatelný, takže to vypadalo jako zbytečnost, ale pokud děláte 10 miliónů aut tak do nich potřebujete 10 milionů motorů, takže tu technologii co máte, musíte využít. A tak postupně všechny motory, které děláli v nepřímém vstřiku předělali na přímé vstřikování tak, aby měli motory do všech aut co vyráběli. Ty linky co máte v provozu musíte amortizovat to se nedá jen tak sešrotovat.
To může udělat anděla merkelová, zastavit atomovky, které ještě nezačaly vydělávat.... protože to zaplatí trouba - daňový poplatník.
Malé automobilky musí vyrábět motor třeba i 10 let, aby se linky zaplatily. U VW to jde trochu rychleji, ale i tak museli chvíli vydržet. Teď jsou ve fázi, že to můžou bez ztráty sešrotovat a postavit novou technologii např. na jednotný 1,5 litrový motor. S vysokou sériovostí a tím pádem levně.

Antiautomat
19. ledna • 21:31

Srotovat sa samozrejme nebude nic. Co chces srotovat? Zvarovnu? Lakovnu? Montaz?
Z nicoho ineho totiz taka fabrika nepozostava /plus lager/. Co na zaciatku nahadzes do pocitaca /zjednodusene povedane/, to Ti ta linka z komponentov od subdodavatelov vyrobi.Usetris v prvom rade na tom, ze nemuis mat xyz roznych verzii a 9 z 10 mechanickych casti bude totoznych. Nebudes riesit nejaky dajme tomu Ladeluftrohr alebo Halter pre rozne verzie, budes ich mat na sklade dajme tomu na 4 dni zasobu a budes len chrlit auta, rovnake az takmer do zaverecneho vyrobneho taktu. A pripadna zmena v takejto vyrobe je zalezitost ovela jednoduchsia, spotrebujes stare diely, bezis na novych. Nijake straty, nijake pracne odhady co si kto a aku konfisku objedna bude zalezitost par minut z celkoveho vyrobneho casu auta. Koncern nahana nadvyrobu a cas.

JFK
20. ledna • 18:30

Od kdy se vyrábí motory o kterých Zelí mluví ve svařovně a lakovně, pane s Prešpurku?

Tycoon
19. ledna • 20:30

2.0 TFSI konstrukčně vycházel ze starších dvoulitrů.
Ale 1.8 TFSI/TSI nevycházel z dřívějších osmnáctistovek 1.8T, byla to víceméně nová konstrukce, sdílející základní mechaniku s motorem 2.0 TSI nové generace, který byl představen o něco později.

Studebaker
19. ledna • 12:20

takže koncept Renaultu, mezi 1-2 litry jednu kubaturu

Nommo
20. ledna • 22:50

Nebo Fordu - 1,5 EcoBoost? Mazda ma tez 1,5 a dvoulitr? Mam pocit, ze 1,5 je momentalne velmi zadany objem, proti tom mi na 4 valce prijde tak nejak hnusny, za me zlata 1,6 ve Fieste! :o) Neni to nejak kvuli Cine ci tak, nemaj to tam nejak zdaneny ty vyssi kubatury?

Tycoon
19. ledna • 16:08

Renault má 1.5 dCi a 1.6 dCi + 1.2 TCe a 1.6 TCe.

Daniel
19. ledna • 10:25

Tak opět tu budou lehčí, výkonnější, úspornější, levnější motory a spousta zakázek pro servisy.
Hold inovace bez legrace :-D

Antiautomat
19. ledna • 21:14

Noo, skor by som sa odvazil tvrdit, ze problemami budu postihnute hlavne top verzie. Vo svete max.zdielanych komponentov a skupin budu z uzivatelskeho hladiska /dlhodoba hodnota/ zvyhodnene skor jednoduche konfiguracie. Spojenie *zlata stredna cesta* bude platit viac ako kedykolvek predtym.

...
19. ledna • 12:23
MOJE JMÉNO
11. února • 19:00

Připomínka dobrá, ale tady jsi na autofóru a nikoli lingvistickém dýchánku...

forrest
19. ledna • 19:32

...erante proč nejdeš na nějaký vyšší level mezi sobě rovné ;-)

Antiautomat
19. ledna • 9:04

Zase sa len potvrdzuje to, co som tu tvrdil uz pred rokmi > chyba im kubatura o objeme cca 1.6, ktora je schopna pokryt vsetko od maleho auta /ako top/ az po vyssiu strednu /ako zaklad/. A mozu sa vesele zdielat komponenty a bude to vyrobne lacnejsie /mensie naroky na vyvoj, vyrobne postupy, sklad atd/. Okrem toho, najde sa urcite velka skupina zakaznikov, ktori ocenia jemne fukany primerane objemny motor lacnejsich verzii, ktory spaja vyhody oboch - objem a preplnanie. Ak sa ale buchaju do prs a skacu aki su geniovia, tak to, na co oni prisli teraz, my sme tu mali uz v 50tych rokoch za cias centralne riadeneho hospodarstva. Stavebnicovy princip, max.zdielanie komponentov, normalizacia atd.

brk77
19. ledna • 18:54

Co dodat. Prostě smůla, že na tvoje příspěvky ve fórech nenarazili dřív. No co už, stalo se. Teď už to bude snad všechno jen dobré.

Antiautomat
19. ledna • 21:03

Neviem co si chcel tym povedat, dajako mi chyba pointa. Je to na mna akosi prilis intelektualne. Alebo nejaka netusena vsuvka, elipsa, inotaj...Mohol by si trochu rozvinut?

Bimbo
19. ledna • 8:51

To jsem zvědavý, co si na nás motoráři z VW připraví teď. Místo toho aby zpelšovali už snad doladěné motory (1,2, 1,8, 1,8) vyrobí zase něco nového, nevyzoušeného.

LOL
19. ledna • 22:22

road to hell. ;-)

LOL
19. ledna • 22:22

road to hell. ;-)

Doporučujeme

Články odjinud