Volkswagen ruší jednotky 1.2, 1.4, 1.8 TSI a 1.6 TDI. Nahradí je motory 1,5 l

Čtyřválce o objemu 1,5 l na benzín i naftu nahradí v koncernu VW všechny motory objemové třídy mezi 1,0 a 2,0 l.

Automobilka Volkswagen se chystá na zásadní revizi své motorové palety pro běžné modely. Stávající motorová nabídka je příliš komplikovaná, do budoucna se proto počítá se zjednodušením a sjednocením motorů. Zůstanou vlastně jen tři objemové třídy pohonných jednotek.

Úplně prvním motorem z nové generace je přeplňovaný tříválec 1.0 TSI, který se již představil pod kapotou Volkswagenu Polo a který zamíří například do Golfu, Octavie i Fabie. Konečná čeká na motory 1.2 TSI, 1.4 TSI a 1.8 TSI, které mají navíc kvůli svým rozvodům dost pošramocenou pověst.

Tajné | Volkswagen | Hatchbacky | Volkswagen Golf

Volkswagen Golf VIII už bude jen v pětidveřové verzi

Benzínové čtyřválce o objemu pod 2,0 l nahradí jednotka 1.5 TSI, která bude mít také čtyři válce, ale zastoupí vlastně celé spektrum výkonů, jež doposud obstarávaly jednotky 1.4 TSI a 1.8 TSI. Motor 1.2 TSI bude nahrazen tříválcem 1.0 TSI.

O motoru 1.5 TSI zatím mnoho nevíme, ale je jasné, že dostane přímé vstřikování, novou generaci přeplňování (že by se chystalo elektrické turbo?) a vznikne prodloužením zdvihu současné jednotky 1.4 TSI. Převezme i techniku vypínání dvou válců, řekl magazínu Motoring výkonný ředitel VW Herbert Diess.

Tajné | Technika | Škoda | Palivo | Hybridy

Škoda v r. 2025: Hybrid standardem a 1.0 TSI jako vrcholná motorizace

Modernizace čeká i na dieselovou paletu. Jednotka 1.6 TDI projde zúžením vrtání a vznikne z ní motor 1.5 TDI. Opět to tedy bude čtyřválec. Nový typ přeplňování se chystá i pro malý diesel. Nad ním pak bude logicky jednotka 2.0 TDI, která pokračuje tak, jak ji známe dnes.

Nové motory 1.5 TSI a 1.5 TDI se představí poprvé pod kapotou modernizovaného Volkswagenu Golf, který by se měl ukázat na podzim na autosalonu v Paříži. Zřejmě je dostane i omlazená Škoda Octavia.

Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Passat 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 174 216 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků