Volkswagen pro Londýn: elektrické taxi

Německý koncern by rád zaplavil britskou metropoli svými produkty. Zkouší to s novým provedením londýnského taxi.

Slavné londýnské taxíky (byť často již s japonskou mechanikou) byly po celá desetiletí v podstatě doménou anglických továren. Slavné buclaté, černě lakované vozy se staly spolu s klasickými autobusy „double decker“ nebo červenými telefonními budkami ikonami místních komunikací. Ale to by se mohlo v budoucnu změnit, stále přísnější emisní limity totiž již nepřejí konvenčním dieselům. Volkswagen je ale připraven a přichází se studií EV Taxi Concept, ta vychází z budoucího minivozu Up! a v balení vzdáleně připomínajícím konvenční taxíky by mohla vyřešit problémy s emisemi v britské metropoli.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jak jistě tušíte, o pohon studie Volkswagen EV Taxi Concept se stará elektromotor zásobovaný li-ionovými akumulátory. Výkon 115 koní (86 kW) by měl stroji zajistit dosažení více než dostatečné rychlosti 121 km/h a teoretický dojezd na jedno nabití se má přiblížit hranici 300 km. Následné dobití baterií na 80 % jejich kapacity má podle automobilky Volkswagen trvat zhruba jednu hodinu.

Tyto hodnoty zní trochu jako science fiction a automobilka je nepodložila upřesněním technického řešení, berme je tedy s rezervou. Faktem nicméně je, že karoserie stroje EV Taxi Concept prakticky postrádá převisy, což usnadní manévrování, ale také zajistí dostatečný prostor pro dva cestující vzadu a jejich zavazadla. Běžně v Londýně na zadním sedadle sice jezdí pasažéři tři, nicméně jde o slušný výsledek v porovnání s délkou vozu jen 3,7 m. 

Interiér působí moderním, ale též jednoduchým dojmem a zajišťuje posádce náležitý komfort a jízdu „na úrovni“. Na palubě najdeme dva dotykově ovládané informační displeje (jeden určený pro cestující vzadu) i klimatizaci.

Studie EV Taxi Concept od Volkswagenu zatím neplní všechna kritéria určená pro vozidla londýnské taxislužby, ale naznačuje, jakým směrem by se vývoj v této oblasti mohl v dohledné době ubírat. Uvidíme, jak se na německou novinku budou tvářit Britové...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Volkswagen  EV Taxi Concept
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků