Proč se EU nesere do lodní dopravy? Proč tam není povinné Euro 5? MinimálněB-]
Protože EU Big Brother (zatím) nemá možnost prudit v mezinárodních vodách.
Na na každý lodní diesel dát povinně DPF:-D:-D Ovšem lodě jezdí na těžký topný olej. Pouze se na naftu rozjíždí a dojíždí.:-D
S takýmto dvojvalcom bude spotreba určite pod 3 litre - veď najúspornejší Golf má teraz spotrebu 3,2 litra. A keď k tomu pridajú ešte vypínanie jedného valca, spotreba môže klesnúť aj pod 2 litre :-D.
a když se vypnou všechny válce :-D:-D:-D
Tak vypínání válců dělám od jakživa. A můžu potvrdit, že spotřeba spadne na nulu. Hlavně nestartovat, tím se to zkazí.
... tak spotřeba klesne i pod jeden litr :-)
Že by koncern VW cca po 7 letech doháněl náskok Japonců? ;-)http://www.autorevue.cz/daihatsu-ma-dvoutaktni-na... ...
On to snad někdo v žaponsku vyráběl ?Vypadalo to spíš na aprílový žertík, protože technicky je dvoudobý diesel ptákovina.
Dne 11.10.2005, kdy ten článek o Daihatsu vyšel, apríl nebyl. V diskuzi pod tím článkem někdo zmiňuje i lokomotivu Sergej, která měla také naftový dvouválec.
Zelí: možná tě bude zajímat že dvoudobý diesel je naprosto běžná konstrukce u moderních motorů pro velké zaoceánské lodě, například tenhle:http://en.wikipedia.org/wiki/W%C3%A4rtsil%C3%A4-S... ...
Tak se podívej na smogové mapy kolem tras těchto zaoceánských parníků a pochopíš, že se to hodí jenom na do parníku. Lokomotivu sergej si velmi dobře pamatuju a kouřilo se z ní jako z parní lokomotivy, když do ní fedrovali uhlí. A je rozdíl udělat mozkový výplach novinářům nějakou prezentací a skutečně to sériově vyrábět. Viděl jsem super prezentace rotačních motorů už před čtyřiceti lety a ono sakra stále se nic nevyrábí a jezdíme pořád s těma pístama a pořád jenom ten čtyřdobý cyklus ......
Mimochodem, parník je loď na páru, tohle frčelo někdy v dobách Titaniku. Dnešní lodě jedou na těžké oleje
A produkují těžké svinstvo:-O:-O:-O
Zelí: mapy nemapy, tyhle velkomotory mají dvakrát lepší účinnost než nejlepší automobilové TD, o benzínech nemluvě. Což při výkonech v desítkách tisíc koní a spotřebách v tunách bude sakra znát. Takže bych se jim až tak nevysmíval
Tos mě opravdu pobavil. Pokud by někdo stvořil vznětový motor s dvojnásobnou účinností tak má dávno nobelovku. A dvoudobý diesl si o zlepšení účinnosti může nechat jenom zdát. Jednak je to technicky nereálné a pak u lodních motorů je to provozovatelům zcela jedno. Spaluje se tam sajrajt, který je odpadem z rafinérií, jehož se rafinérníci rádi zbaví a nemusí řešit co s ním.Sergej měl naprosto šílenou spotřebu, která i v dobách, kdy stála nafta korunu, byla pro dráhy neúnosná a sergeje dali do šrotu.
Zelí: Rád rozdávám veselí ale v tomhle případě jsi mimo. Vysoká účinnost lodních velemotorů je všeobecně známá a je to právě z důvodu rozměrů jejich válců, protože mají výrazně lepší poměr mezi plochou stěn a vnitřním objemem. I dítě školou povinné již ví, že plocha roste s druhou mocninou rozměrů ale objem se třetí mocninou. Takže velké válce mají výrazně menší relativní tepelné ztráty přes stěny a stačí jim proto i menší chlazení. "...Fuel consumption at maximum economy is 0.260 lbs/hp/hour ...engine exceeds 50% thermal efficiency. ...For comparison, most automotive and small aircraft engines have BSFC figures in the 0.40-0.60 lbs/hp/hr range and 25-30% thermal efficiency range...."http://mrec.rotary.net.nz/articles/du-sulzer_12rta9... ...
Ano, podíval jsem se na ty stránky a výborně jsem se pobavil, krásný malý dvouválec do prcka daihatsu cuore. Ideální motor do rolse je konstrukčně osmilitrový jednoválec, nejlépe dvoudobý.
Nicméně s vysokou účinností lodních motorů jsem měl pravdu a tvoje ironie akorát svědčí že nevíš jak z toho seriózně vybruslit :-)
Pokud věříš každému článku, který visí na síti, tak ANO. Nicméně s malým dvouválcem nemá prezentovaný motor vertsila jen málo společného.
Samozřejmě že internetovým článkům nevěřím, motory Vartsla neexistují a všechny jejich prezentace jsou jenom fejk. Ostatně i největší odborníci z internetových diskuzí potvrzují, že technicky je dvoudobý diesel ptákovina a jakékoliv zprávy o něm jsou jen aprílový žert.
Nebudu reagovat na tento blaf a vrátím se k meritu věci, pleteš dohromady jabka s hruškama. Motor vozidlový a lodní nemají žádné společně porovnatelné provozní charakteristiky. Takže to srovnání, které tam někdo naprosto účelově použil je asi na úrovni srovnávání rychlostních parametrů sprintera usaina bolta a vytrvalce zátopka. Používání argumentace tohoto typu je typická internetová paroubkovina.. plácání bez znalosti věci.
Ptákovina? V sedmdesátých letech měla většina Amerických kamionů dvoudobý diesel, který se ve stavebních strojích používal ještě dalších pár let.
A proč to ti geniální američani asi tak odpískali. To ti asi nedošlo, že něco tady asi nehraje, když výrobu těch motorů dobrovolně zrušili.
V Daihatsu skutččně vyvinuli 2taktní 2válec diesel.
V japonsku je možné vyvinout skutečně cokoli. Mě by nepřekvapilo, kdyby v japonsku právě nyní vynalezli dveře s klikou. Japonci jsou hlavy otevřené. :-D
Co se ti nezdá na dvoudobých dieselech?
A preco nie revolucny jednovalec s odpojitelnym systemom valcov? :-D:-D:-DAlebo, zobrat diesel z motorky (ano, bola aj taka, menovite Enfield Bullet), pridat fen (rozumej turbo) no a je to. Cisty nezmysel. Ja by som zakazal auta vobec. No a vozit sa budu iba bankoteroristi.
Nic jiného, než namazání medu kolem euroekozm*dohuby ohledně snížení celkové firemní emisní stopy, v tom není potřeba hledat. Všichni totiž víme, tedy až na Zelího, ten bude u koncernu obhajovat i neobhajitelný, že použití naftového motoru do městského vozítka je naprostý nonsens.
Mně vychází jen samá pozitiva :-) Výrobce si přijde na své (ušetří při výrobě, aniž by cena auta nějak výrazně klesla), servisy si přijdou na své (je jasné, že minimotůrky vydrží mnohem méně, navíc v kombinaci se stále tupějšími řidiči), chodci ve městech si přijdou na své (ve výfukovém kouři nafťáků je spousta živin, minerálů a stopových prvků) ;-)
Zatímco, jak známo, ve výfuku zážehových (benzín spalujících) motorů není ani zbla výše uvedených nečistot.Pro pomalejší myšlením znovu uvádím: v život právě uváděná norma EU6 srovnává nároky na zážehové a vznětové motory a již norma EU5 uvedla v život limit pevných částic pro přímo vstřikované benzínové motory (ketré ovšem - zatím - nemusí být opatřeny DPF).
Jen tam nevidím ani jedno pozitivum pro provozovatele. Multikára další generace.
Provozovatel to jen všechno musí zaplatit :-)
A dokonca vodici (dieslov) chodcom pomahaju tymi "vitaminmi" z vyfukov ked vymontuju DPF pripadne aj katalyzator. :-P
V motorkách jsou dvouválce běžné. Pro městské autíčko, ve kterém sedíš jen krátce při pojížďkách po městě se dá dvouválec použít. Tam nějaký diskomfort sneseš.
Skus v zime jazdit kratke trasy v naftovom aute s mini dieslom a potom pochopis. ;-)
Koukám že ty už s nimi máš hodně najeto, že rozdáváš svoje moudra plnými hrstmi..... Až přijdou na trh, je třeba je vyzkoušet a teprve potom kritizovat.
ani nie, ale *kazdy* diesel (a najhorsie na tom su maloobjemove diesle) malo kuri (maju malu vyhrevnost) a teda velmi zle funguje kurenie v kabine.Tie lepsie dieslove auta maju pridavne kurenie (napr. Webasto), ale to v takom lacnom miniaute (VW Up) nehrozi.Inak nez pridavnym kurenim sa tento nedostatok dieslov obist.
OPRAVA:Inak nez pridavnym kurenim sa tento nedostatok dieslov ***NEDA*** obist.
Ve škole nás v polovině minulého století učili, že pro čtyřtaktní motor je vhodný počet válců čtyři a víc, čím víc, tím lépe (pro běh motoru, průběh výkonnostních křivek atp.). Zdá se, že už to neplatí, teď je nějaká jiná fyzika? Nebo se vše dělá pod hlavičkou pseudoúspor?
Taky nepodporuju downsizing, ale to co se učilo o motorech před šedesáti lety je už opravdu prehistorie a dávno to neplatí..
Stale plati a bude platit ze menej suciastok rovna sa spolahlivejsi motor.Tzn. atmosfericky motor bez turba, DPF, start stop systemov a pod. je a bude vzdy spolahlivejsi.Mne nepride velmi ekologicke vyrabat motory ktore su dost haklive na sposob prevadzky - napr. ked ludia musia dochladzovat turbo, natazazovat turbomotor pri rozjazde, resp. ak su rozne casti auta zatazovane/pretazovane (nadmerne opotrebovane) pouzitim start/stop systemu.Totiz ak sa taky motor a turbo, spojka, zotrvacnik, alternator, bateria, DPF pokazi po 100 000km urcite to nemusi vyjst ekologickejsie vymienat tie sucasti oproti usetrenym par deci paliva na 100km.
Ve dvou válcích je ale podstatně méně součástek než ve 4 !!!!!!! Tady si hodně odporuješ.
Bavime sa o sice 2 valcovom ale inak zlozitejsom motore - kedze ide o diesel ma turbo, DPF, ci problematicke zhavice.Atmosfericky benzinovy motor nema ziadnu z tychto problematickych suciastok.
Zase to dochlazování turba - to je nutné po vysoké zátěži, takže např. zastavení po rychlé jízdě na dálnici (např. kvůli tankování) nebo sportovním stylu jízdy.Myslím si, že většina cest končí ve městě, takže turbo stihne dostatečně vychladnout jízdou po městě a následně při parkování.
Ved vo vacsich mestach mas dialnice/rychlostne cesty a ked sa dostanes z jedneho konca mesta na druhy (po takej dialnici) aj s takym (mini) autom motor bude dost vytazeny (zahriaty).
Dobře, ale jak často taková situace nastane? Tím mám na mysli, že řidič bude zastavovat hned na sjezdu z dálnice. Navíc na dálnici ve městě je rychlost omezena na 80, případně 100 km/h. Takže řekněme jedno auto z tisíce? A kvůli tomu zdůrazňovat problém s dochlazováním turba?
Tahle situace nastane např. kdykoli zastavíš na dálnici u pumpy. Neznám statistiky, ale troufnu si tvrdit, že na dálničních pumpách bere palivo víc než jedno auto z tisíce.
Tato situacia nevznikne vzdy ale to je len jeden z limitujucich faktorov u maleho dieslu.Napr. v Bratislave som denne dochadzal autom z jedneho konca skoro len po mestskej dialnici az na druhy koniec do zavodu ktory bol takmer hned pri ceste 1. triedy (teda 40 m). Na doplnenie nejazdil som tam dieslom.Existuje kvantum povolani kde jazdia ludia z jedneho konca mesta na druhy, (povedzme realitny agent atd.) a tam nie je diesel, pripadne turbobenzin prave najlepsia volba.
V Bratislave je ale na dálnici 80 max. 100 v hodině, to se snad turbo nepřehřeje....
90kmh je povolenych
Downsizing je najjednoduchsia cesta ako dosiahnut prikazanu emisnu normu.A zaroven je to velmi vyhodne pre vyrobcov lebo takto si znizia vyrobne naklady - daju polovicny motor a akurat pridaju turbo. Tzn. menej materialu, menej suciastok a rychlejsia vyroba = uspora u vyrobcu.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.