Volkswagen připravuje pro Up! nový vznětový dvouválec

52 komentářů

Rattus rattus
26. října • 14:17

Proč se EU nesere do lodní dopravy? Proč tam není povinné Euro 5? MinimálněB-]

JirkaK
27. října • 0:34

Protože EU Big Brother (zatím) nemá možnost prudit v mezinárodních vodách.

Rattus rattus
26. října • 14:15

Na na každý lodní diesel dát povinně DPF:-D:-D Ovšem lodě jezdí na těžký topný olej. Pouze se na naftu rozjíždí a dojíždí.:-D

josephko
24. října • 20:56

S takýmto dvojvalcom bude spotreba určite pod 3 litre - veď najúspornejší Golf má teraz spotrebu 3,2 litra. A keď k tomu pridajú ešte vypínanie jedného valca, spotreba môže klesnúť aj pod 2 litre :-D.

Rattus rattus
24. října • 21:34

a když se vypnou všechny válce :-D:-D:-D

Zelí
25. října • 9:30

Tak vypínání válců dělám od jakživa. A můžu potvrdit, že spotřeba spadne na nulu. Hlavně nestartovat, tím se to zkazí.

Vana666
25. října • 8:38

... tak spotřeba klesne i pod jeden litr :-)

Spekulace
24. října • 15:06

Že by koncern VW cca po 7 letech doháněl náskok Japonců? ;-)
http://www.autorevue.cz/daihatsu-ma-dvoutaktni-na... ...

Zelí
24. října • 19:36

On to snad někdo v žaponsku vyráběl ?
Vypadalo to spíš na aprílový žertík, protože technicky je dvoudobý diesel ptákovina.

Spekulace
25. října • 9:13

Dne 11.10.2005, kdy ten článek o Daihatsu vyšel, apríl nebyl. V diskuzi pod tím článkem někdo zmiňuje i lokomotivu Sergej, která měla také naftový dvouválec.

Vana666
25. října • 8:19

Zelí: možná tě bude zajímat že dvoudobý diesel je naprosto běžná konstrukce u moderních motorů pro velké zaoceánské lodě, například tenhle:
http://en.wikipedia.org/wiki/W%C3%A4rtsil%C3%A4-S... ...

Zelí
25. října • 9:22

Tak se podívej na smogové mapy kolem tras těchto zaoceánských parníků a pochopíš, že se to hodí jenom na do parníku. Lokomotivu sergej si velmi dobře pamatuju a kouřilo se z ní jako z parní lokomotivy, když do ní fedrovali uhlí. A je rozdíl udělat mozkový výplach novinářům nějakou prezentací a skutečně to sériově vyrábět. Viděl jsem super prezentace rotačních motorů už před čtyřiceti lety a ono sakra stále se nic nevyrábí a jezdíme pořád s těma pístama a pořád jenom ten čtyřdobý cyklus ......

Vana666
25. října • 9:50

Mimochodem, parník je loď na páru, tohle frčelo někdy v dobách Titaniku. Dnešní lodě jedou na těžké oleje

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Rattus rattus
26. října • 20:31

A produkují těžké svinstvo:-O:-O:-O

Vana666
25. října • 9:47

Zelí: mapy nemapy, tyhle velkomotory mají dvakrát lepší účinnost než nejlepší automobilové TD, o benzínech nemluvě. Což při výkonech v desítkách tisíc koní a spotřebách v tunách bude sakra znát. Takže bych se jim až tak nevysmíval

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zelí
25. října • 11:38

Tos mě opravdu pobavil. Pokud by někdo stvořil vznětový motor s dvojnásobnou účinností tak má dávno nobelovku. A dvoudobý diesl si o zlepšení účinnosti může nechat jenom zdát. Jednak je to technicky nereálné a pak u lodních motorů je to provozovatelům zcela jedno. Spaluje se tam sajrajt, který je odpadem z rafinérií, jehož se rafinérníci rádi zbaví a nemusí řešit co s ním.
Sergej měl naprosto šílenou spotřebu, která i v dobách, kdy stála nafta korunu, byla pro dráhy neúnosná a sergeje dali do šrotu.

Vana666
25. října • 12:23

Zelí: Rád rozdávám veselí ale v tomhle případě jsi mimo. Vysoká účinnost lodních velemotorů je všeobecně známá a je to právě z důvodu rozměrů jejich válců, protože mají výrazně lepší poměr mezi plochou stěn a vnitřním objemem. I dítě školou povinné již ví, že plocha roste s druhou mocninou rozměrů ale objem se třetí mocninou. Takže velké válce mají výrazně menší relativní tepelné ztráty přes stěny a stačí jim proto i menší chlazení. "...Fuel consumption at maximum economy is 0.260 lbs/hp/hour ...engine exceeds 50% thermal efficiency. ...For comparison, most automotive and small aircraft engines have BSFC figures in the 0.40-0.60 lbs/hp/hr range and 25-30% thermal efficiency range...."http://mrec.rotary.net.nz/articles/du-sulzer_12rta9... ...

Zelí
25. října • 15:06

Ano, podíval jsem se na ty stránky a výborně jsem se pobavil, krásný malý dvouválec do prcka daihatsu cuore.
Ideální motor do rolse je konstrukčně osmilitrový jednoválec, nejlépe dvoudobý.

Vana666
25. října • 16:24

Nicméně s vysokou účinností lodních motorů jsem měl pravdu a tvoje ironie akorát svědčí že nevíš jak z toho seriózně vybruslit :-)

Zelí
25. října • 23:39

Pokud věříš každému článku, který visí na síti, tak ANO. Nicméně s malým dvouválcem nemá prezentovaný motor vertsila jen málo společného.

Vana666
26. října • 7:09

Samozřejmě že internetovým článkům nevěřím, motory Vartsla neexistují a všechny jejich prezentace jsou jenom fejk. Ostatně i největší odborníci z internetových diskuzí potvrzují, že technicky je dvoudobý diesel ptákovina a jakékoliv zprávy o něm jsou jen aprílový žert.

Zelí
26. října • 20:12

Nebudu reagovat na tento blaf a vrátím se k meritu věci, pleteš dohromady jabka s hruškama. Motor vozidlový a lodní nemají žádné společně porovnatelné provozní charakteristiky. Takže to srovnání, které tam někdo naprosto účelově použil je asi na úrovni srovnávání rychlostních parametrů sprintera usaina bolta a vytrvalce zátopka. Používání argumentace tohoto typu je typická internetová paroubkovina.. plácání bez znalosti věci.

Jim
24. října • 23:47

Ptákovina? V sedmdesátých letech měla většina Amerických kamionů dvoudobý diesel, který se ve stavebních strojích používal ještě dalších pár let.

Zelí
25. října • 9:26

A proč to ti geniální američani asi tak odpískali. To ti asi nedošlo, že něco tady asi nehraje, když výrobu těch motorů dobrovolně zrušili.

WinDiesel
24. října • 22:18

V Daihatsu skutččně vyvinuli 2taktní 2válec diesel.

Zelí
25. října • 9:29

V japonsku je možné vyvinout skutečně cokoli. Mě by nepřekvapilo, kdyby v japonsku právě nyní vynalezli dveře s klikou. Japonci jsou hlavy otevřené. :-D

Fantomas
24. října • 20:25

Co se ti nezdá na dvoudobých dieselech?

Antiautomat
24. října • 14:19

A preco nie revolucny jednovalec s odpojitelnym systemom valcov? :-D:-D:-DAlebo, zobrat diesel z motorky (ano, bola aj taka, menovite Enfield Bullet), pridat fen (rozumej turbo) no a je to. Cisty nezmysel. Ja by som zakazal auta vobec. No a vozit sa budu iba bankoteroristi.

Shimi
24. října • 10:11

Nic jiného, než namazání medu kolem euroekozm*dohuby ohledně snížení celkové firemní emisní stopy, v tom není potřeba hledat. Všichni totiž víme, tedy až na Zelího, ten bude u koncernu obhajovat i neobhajitelný, že použití naftového motoru do městského vozítka je naprostý nonsens.

Fantomas
24. října • 10:47

Mně vychází jen samá pozitiva :-) Výrobce si přijde na své (ušetří při výrobě, aniž by cena auta nějak výrazně klesla), servisy si přijdou na své (je jasné, že minimotůrky vydrží mnohem méně, navíc v kombinaci se stále tupějšími řidiči), chodci ve městech si přijdou na své (ve výfukovém kouři nafťáků je spousta živin, minerálů a stopových prvků) ;-)

WinDiesel
24. října • 22:16

Zatímco, jak známo, ve výfuku zážehových (benzín spalujících) motorů není ani zbla výše uvedených nečistot.
Pro pomalejší myšlením znovu uvádím: v život právě uváděná norma EU6 srovnává nároky na zážehové a vznětové motory a již norma EU5 uvedla v život limit pevných částic pro přímo vstřikované benzínové motory (ketré ovšem - zatím - nemusí být opatřeny DPF).

jim
24. října • 12:19

Jen tam nevidím ani jedno pozitivum pro provozovatele. Multikára další generace.

Fantomas
24. října • 15:51

Provozovatel to jen všechno musí zaplatit :-)

cert
24. října • 11:01

A dokonca vodici (dieslov) chodcom pomahaju tymi "vitaminmi" z vyfukov ked vymontuju DPF pripadne aj katalyzator. :-P

Zelí
24. října • 9:38

V motorkách jsou dvouválce běžné. Pro městské autíčko, ve kterém sedíš jen krátce při pojížďkách po městě se dá dvouválec použít. Tam nějaký diskomfort sneseš.

cert
24. října • 10:29

Skus v zime jazdit kratke trasy v naftovom aute s mini dieslom a potom pochopis. ;-)

WinDiesel
24. října • 22:11

Koukám že ty už s nimi máš hodně najeto, že rozdáváš svoje moudra plnými hrstmi..... Až přijdou na trh, je třeba je vyzkoušet a teprve potom kritizovat.

cert
24. října • 22:27

ani nie, ale *kazdy* diesel (a najhorsie na tom su maloobjemove diesle) malo kuri (maju malu vyhrevnost) a teda velmi zle funguje kurenie v kabine.Tie lepsie dieslove auta maju pridavne kurenie (napr. Webasto), ale to v takom lacnom miniaute (VW Up) nehrozi.Inak nez pridavnym kurenim sa tento nedostatok dieslov obist.

cert
25. října • 14:29

OPRAVA:Inak nez pridavnym kurenim sa tento nedostatok dieslov ***NEDA*** obist.

JiJi
24. října • 8:42

Ve škole nás v polovině minulého století učili, že pro čtyřtaktní motor je vhodný počet válců čtyři a víc, čím víc, tím lépe (pro běh motoru, průběh výkonnostních křivek atp.). Zdá se, že už to neplatí, teď je nějaká jiná fyzika? Nebo se vše dělá pod hlavičkou pseudoúspor?

Vana666
24. října • 10:16

Taky nepodporuju downsizing, ale to co se učilo o motorech před šedesáti lety je už opravdu prehistorie a dávno to neplatí..

cert
24. října • 10:28

Stale plati a bude platit ze menej suciastok rovna sa spolahlivejsi motor.Tzn. atmosfericky motor bez turba, DPF, start stop systemov a pod. je a bude vzdy spolahlivejsi.Mne nepride velmi ekologicke vyrabat motory ktore su dost haklive na sposob prevadzky - napr. ked ludia musia dochladzovat turbo, natazazovat turbomotor pri rozjazde, resp. ak su rozne casti auta zatazovane/pretazovane (nadmerne opotrebovane) pouzitim start/stop systemu.Totiz ak sa taky motor a turbo, spojka, zotrvacnik, alternator, bateria, DPF pokazi po 100 000km urcite to nemusi vyjst ekologickejsie vymienat tie sucasti oproti usetrenym par deci paliva na 100km.

WinDiesel
24. října • 22:09

Ve dvou válcích je ale podstatně méně součástek než ve 4 !!!!!!! Tady si hodně odporuješ.

cert
25. října • 9:43

Bavime sa o sice 2 valcovom ale inak zlozitejsom motore - kedze ide o diesel ma turbo, DPF, ci problematicke zhavice.Atmosfericky benzinovy motor nema ziadnu z tychto problematickych suciastok.

Martin
24. října • 18:39

Zase to dochlazování turba - to je nutné po vysoké zátěži, takže např. zastavení po rychlé jízdě na dálnici (např. kvůli tankování) nebo sportovním stylu jízdy.
Myslím si, že většina cest končí ve městě, takže turbo stihne dostatečně vychladnout jízdou po městě a následně při parkování.

cert
24. října • 19:26

Ved vo vacsich mestach mas dialnice/rychlostne cesty a ked sa dostanes z jedneho konca mesta na druhy (po takej dialnici) aj s takym (mini) autom motor bude dost vytazeny (zahriaty).

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Martin
24. října • 19:47

Dobře, ale jak často taková situace nastane? Tím mám na mysli, že řidič bude zastavovat hned na sjezdu z dálnice. Navíc na dálnici ve městě je rychlost omezena na 80, případně 100 km/h. Takže řekněme jedno auto z tisíce? A kvůli tomu zdůrazňovat problém s dochlazováním turba?

Jasonek
25. října • 14:25

Tahle situace nastane např. kdykoli zastavíš na dálnici u pumpy. Neznám statistiky, ale troufnu si tvrdit, že na dálničních pumpách bere palivo víc než jedno auto z tisíce.

cert
24. října • 21:28

Tato situacia nevznikne vzdy ale to je len jeden z limitujucich faktorov u maleho dieslu.Napr. v Bratislave som denne dochadzal autom z jedneho konca skoro len po mestskej dialnici az na druhy koniec do zavodu ktory bol takmer hned pri ceste 1. triedy (teda 40 m). Na doplnenie nejazdil som tam dieslom.Existuje kvantum povolani kde jazdia ludia z jedneho konca mesta na druhy, (povedzme realitny agent atd.) a tam nie je diesel, pripadne turbobenzin prave najlepsia volba.

WinDiesel
24. října • 22:08

V Bratislave je ale na dálnici 80 max. 100 v hodině, to se snad turbo nepřehřeje....

cert
24. října • 22:20

90kmh je povolenych

cert
24. října • 8:54

Downsizing je najjednoduchsia cesta ako dosiahnut prikazanu emisnu normu.A zaroven je to velmi vyhodne pre vyrobcov lebo takto si znizia vyrobne naklady - daju polovicny motor a akurat pridaju turbo. Tzn. menej materialu, menej suciastok a rychlejsia vyroba = uspora u vyrobcu.

Doporučujeme

Články odjinud