Volkswagen připravil deaktivaci dvou válců u jednotek 1,4 TSI

Automobilka Volkswagen je důrazem na snižování spotřeby paliva svých motorů, k nimž míří také přímým vstřikováním paliva, přeplňováním a soustavou start/stop, dobře známa. Nyní ale její snažení postupuje do další fáze. Volkswagen se rozhodl vůbec poprvé u čtyřválcových jednotek aplikovat řízené odpojování válců v případě nízkého a částečného zatížení, které jsme dosud znali především z velkých amerických osmiválců.

Systém aplikovaný na v rozsáhlé míře používané jednotky 1,4 TSI má z provozu vyřazovat válce 2 a 3 v nízkých a středních otáčkách a omezit průměrnou spotřebu benzínu o 0,4 l/100 km, přičemž v kombinaci se systémem start/stop má snížit spotřebu až o 0,6 l100 km.

Jistě nás nepřekvapí (a připojené grafy to jen potvrzují), že nejvyšších úspor lze docílit při ustálené a nízké rychlosti, kdy do hry tolik nezasahují vlivy pasivních odporů. Například při 50 km/h má úspora paliva dosáhnout hranice 1,0 l/100 km. K vyřazení poloviny válců má docházet v rozmezí otáček od 1 400 do 4 000 ot./min. a točivého momentu od 25 do 75 Nm. Plný výkon je pochopitelně k dispozici okamžitě po plném prošlápnutí plynového pedálu.

Díky této nové soustavě mají motory 1,4 TSI plnit emisní limity Euro VI a k mání budou u vozů koncernu VW Group od počátku kalendářního roku 2012.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 5 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek