Volkswagen připravil deaktivaci dvou válců u jednotek 1,4 TSI

Automobilka Volkswagen je důrazem na snižování spotřeby paliva svých motorů, k nimž míří také přímým vstřikováním paliva, přeplňováním a soustavou start/stop, dobře známa. Nyní ale její snažení postupuje do další fáze. Volkswagen se rozhodl vůbec poprvé u čtyřválcových jednotek aplikovat řízené odpojování válců v případě nízkého a částečného zatížení, které jsme dosud znali především z velkých amerických osmiválců.

Systém aplikovaný na v rozsáhlé míře používané jednotky 1,4 TSI má z provozu vyřazovat válce 2 a 3 v nízkých a středních otáčkách a omezit průměrnou spotřebu benzínu o 0,4 l/100 km, přičemž v kombinaci se systémem start/stop má snížit spotřebu až o 0,6 l100 km.

Jistě nás nepřekvapí (a připojené grafy to jen potvrzují), že nejvyšších úspor lze docílit při ustálené a nízké rychlosti, kdy do hry tolik nezasahují vlivy pasivních odporů. Například při 50 km/h má úspora paliva dosáhnout hranice 1,0 l/100 km. K vyřazení poloviny válců má docházet v rozmezí otáček od 1 400 do 4 000 ot./min. a točivého momentu od 25 do 75 Nm. Plný výkon je pochopitelně k dispozici okamžitě po plném prošlápnutí plynového pedálu.

Díky této nové soustavě mají motory 1,4 TSI plnit emisní limity Euro VI a k mání budou u vozů koncernu VW Group od počátku kalendářního roku 2012.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2000
Stav: 144 756 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 1999
Stav: 174 397 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Passat 1.968
Rok výroby: 2006
Stav: 127 452 km
Cena: 95 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 53 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků