Volkswagen přesune výrobu ze Slovenska do Bosny

Montážní závod automobilky Volkswagen na Slovensku se s největší pravděpodobností přesune do prostor společnosti ASA Holding v Bosně. Plyne to z nového prohlášení nejvyššího muže této společnosti Nihada Imamoviče. Továrna Volkswagen Sarajevo nyní montuje menší počty vozů Volkswagen a Škoda, počítá se ale s rozvojem podniku a navýšením počtu pracovních pozic o zhruba 700.

58 procent akcií továrny Volkswagen Sarajevo vlastní Volkswagen Group, zbytek spravuje ASA Holding. O důvodech pro přesun výroby se ani jeden z těchto subjektů nezmínil. Úvahy o přesunu výroby dále na východ Evropy jsou však stále častější i mezi firmami v České republice. A vzhledem k vývoji kurzů a tlakům ze strany odborů není výjimkou ani Škoda Auto.

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků