Volkswagen přestane vyrábět třídveřové varianty kvůli nákladům

Koncern Volkswagen je nucen snižovat náklady. Podle posledních propočtů ho aféra Dieselgate bude stát asi 18 miliard eur (486 miliard korun) a jednou z celkem bezbolestných cest, jak omezit náklady, je zrušení postradatelných modelů a karosářských variant.

Zajímavosti | Škoda | Volkswagen | Byznys | Audi | Seat | Dieselgate | Seat Alhambra

Koncern VW možná zruší až 40 modelů. Mezi nimi i některé škodovky

Fanoušci možná ponesou nelibě, že zřejmě skončí Volkswagen Beetle a Volkswagen Scirocco. Nicméně třídveřové varianty konzumních hatchbacků zřejmě moc lidí postrádat nebude. Ony se totiž stejně příliš neprodávají. Skončí tak třídveřový Golf a také třídveřové Polo.

V dalších generacích budou tyto masové modely zastoupeny pouze klasickou pětidveřovou karoserií. Ta je sice logisticky náročnější a dražší než třídveřová, ale pokud Volkswagen omezí výrobu pouze na jednu verzi, bude to ve výsledku levnější.

Tajné | Volkswagen | Hatchbacky | Hybridy | Volkswagen Golf

Volkswagen Golf VIII: Hybrid 1.0 TSI, elektrické turbo a spotřeba 4,5 litru

Nová generace Volkswagenu Golf se zřejmě ukáže v září na autosalonu v Paříži, nové Polo bychom mohli vidět na jaře v Ženevě. Pokud jde o motory, základ bude tvořit tříválec 1.0 TSI (v případě Pola bude i atmosférický). Nad ním čekejte v případě Golfu dvě (možná i tři) varianty motoru 1.5 TSI (čtyřválec). Golf GTI se opět spolehne na motor 2.0 TSI, Polo GTI dostane motor 1.8 TSI.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 50 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků