Volkswagen přestane vyrábět třídveřové varianty kvůli nákladům

Koncern Volkswagen je nucen snižovat náklady. Podle posledních propočtů ho aféra Dieselgate bude stát asi 18 miliard eur (486 miliard korun) a jednou z celkem bezbolestných cest, jak omezit náklady, je zrušení postradatelných modelů a karosářských variant.

Zajímavosti | Škoda | Dieselgate | Volkswagen | Byznys | Audi | Seat | Seat Alhambra

Koncern VW možná zruší až 40 modelů. Mezi nimi i některé škodovky

Fanoušci možná ponesou nelibě, že zřejmě skončí Volkswagen Beetle a Volkswagen Scirocco. Nicméně třídveřové varianty konzumních hatchbacků zřejmě moc lidí postrádat nebude. Ony se totiž stejně příliš neprodávají. Skončí tak třídveřový Golf a také třídveřové Polo.

V dalších generacích budou tyto masové modely zastoupeny pouze klasickou pětidveřovou karoserií. Ta je sice logisticky náročnější a dražší než třídveřová, ale pokud Volkswagen omezí výrobu pouze na jednu verzi, bude to ve výsledku levnější.

Tajné | Hatchbacky | Volkswagen | Hybridy | Volkswagen Golf

Volkswagen Golf VIII: Hybrid 1.0 TSI, elektrické turbo a spotřeba 4,5 litru

Nová generace Volkswagenu Golf se zřejmě ukáže v září na autosalonu v Paříži, nové Polo bychom mohli vidět na jaře v Ženevě. Pokud jde o motory, základ bude tvořit tříválec 1.0 TSI (v případě Pola bude i atmosférický). Nad ním čekejte v případě Golfu dvě (možná i tři) varianty motoru 1.5 TSI (čtyřválec). Golf GTI se opět spolehne na motor 2.0 TSI, Polo GTI dostane motor 1.8 TSI.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků