Volkswagen přepočítal náklady aféry Dieselgate. Bude stát 18 miliard eur

Volkswagen upravil odhad toho, kolik ho bude stát celá aféra Dieselgate. Nová data jsou ještě pesimističtější, než napovídaly dřívější odhady 15 miliardy eur (405 miliard korun). Podle nových propočtů, především kvůli vyšším nákladům na řešení skandálu v USA, se Volkswagen dopracoval k částce 18 miliard eur. To je po přepočtu asi 486 miliard korun.

Zajímavosti | Život řidiče | Dieselgate | Palivo | Fiat

Dieselgate IV: Fiat měl také úmyslně obcházet měření emisí dieselů

Volkswagen proto dal stranou dalších 2,2 miliardy eur ze svých příjmů z první poloviny letošního roku, kdy VW vydělal dohromady zhruba 7,5 miliardy eur. Volkswagen uvádí, že se mu podařilo dosáhnout slušných zisků díky rostoucímu trhu v Evropě, optimalizaci nákladů a také se vrátila důvěra fleetových zákazníků.

Zajímavosti | Dieselgate | Palivo | Opel

Dieselgate V: Opel přiznal, že naftová Zafira vypíná řízení emisí

Manažeři VW se nijak netají tím, že jsou z hospodářských výsledků automobilky a koncernu mile překvapeni. V souvislosti s aférou Dieselgate očekávali, že důvěra zákazníků bude výrazně horší. Je tedy dost dobře možné, že řadovým zákazníkům je celý problém tak trochu putna...

Nejnákladnější je řešení aféry Dieselgate v USA, kde to celé vzniklo. Volkswagen ale dosáhl dohody s americkými úřady o mimosoudním vyrovnání ve výši 15,3 miliardy dolarů, tedy asi 367 miliard korun.

Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Passat 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 174 216 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků