Volkswagen představuje nový Golf BlueMotion, zatím jako koncept

Stále oblíbenější řada pseudoekologických vozidel s příznačnými názvy jako BlueMotion, Econetic nebo Greenline se brzy dočká nového přírůstku v podobě šesté generace modelu Golf, který se veřejnosti poprvé představí za necelý měsíc v Paříži. A co budeme moci od Golfu VI s označením BlueMotion očekávat? Shrnuto do jedné věty, nic jiného než nízkou spotřebu a emise, o málo horší jízdní vlastnosti a účelově upravený vzhled.

Pod kapotou ekologického Golfu najdeme nový vznětový čtyřválec 1,6 TDi s technologii common-rail a maximálním výkonem 105 koní a maximálním točivým momentem 249 Nm při 2 000 ot./min. K nízké spotřebě, která v kombinovaném provozu činí přibližně 3,9 l/100 km výrazně přispívá použití pneumatik s nižším valivým odporem, zadní spoiler a drobné úpravy masky, jejichž provedení přispělo k lepšímu obtékání vzduchu kolem karoserie a v konečné důsledku i manuální převodovka s upraveným delším převodem.

Zatímco Golf BlueMotion, jehož představení nás čeká v Paříži, bude označen jako koncept, automobilka již teď oznámila, že nový Golf s tímto označením se do sériové výroby dostane nejpozději začátkem příštího roku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
VW Golf BlueMotion: zatím jen studie, zatím...
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků