Volkswagen představil finální verzi závodního speciálu Golf GTI TCR

Volkswagen Golf GTI míří na závodní okruhy. Po zkušební účasti v několika závodech loňského ročníku seriálu TCR automobilka představila finální provedení. Nikoho asi nepřekvapí, že s vývojem tohoto speciálu pomáhal Seat, který už nabral mnoho zkušeností s modelem Leon Cup Racer.

Zajímavosti | Sportovní auta | Volkswagen | Hatchbacky | Sport

VW Golf míří na závodní okruhy. V ostrém startu se představí už tento víkend

Volkswagen GTI TCR používá přeplňovaný benzinový čtyřválec původem z Golfu R. Ten je naladěn na 242 kW (330 k) a 410 Nm. Poháněna jsou kola přední nápravy, a to přes sekvenční převodovku s pádly řazení umístěnými pod volantem. Hmotnost vozu i s řidičem by se měla pohybovat kolem 1280 kg.

Zajímavosti | Sportovní auta | Sport | Seat

Fotogalerie: Seat odhalil novou verzi závodního Cup Raceru

Golf GTI TCR je samozřejmě výrazně širší než jeho klasická verze. Podvozek používá brzdy o velikosti 362 mm vpředu a 310 mm vzadu a nechybí ani nastavitelné odpružení. Standardem jsou osmnáctipalcová kola. Akceleraci na 100 km/h zvládne tento speciál za 5,2 s a maximálně jede zhruba 230 km/h.

Volkswagen Motorsport postaví pouze dvacet exemplářů, přičemž všechny už jsou údajně rozprodané.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 174 216 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2013
Stav: 144 252 km
Cena: 160 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků