Volkswagen potvrzuje přípravy minivozu za „pouhých“ 150 000 Kč

Značka Volkswagen expanduje do dalšího teritoria. Připravuje vůz, který bude menší, ale hlavně levnější než současný Up!.

Stávající Volkswagen Up! i jeho deriváty prodávané pod značkami Škoda a Seat a vyráběné v Bratislavě jsou nesporně velmi dobrými vozy, ale vysloveně dostupnou cenou nevynikají. Ve vývoji se proto objevuje nový model, který bude nejen malý, ale také levný, ačkoli opět nijak výrazně. Šéf Volkswagenu Martin Winterkorn potvrdil, že připravují minivůz s cenou v přepočtu 150 až 176 tis. Kč.

Testy | Zajímavosti | Technika | Volkswagen | Design

Test Volkswagen Up! Shiftmatic: šUp!em městem bez spojky

Hlavním odbytištěm má být pro něj Čína, s čímž souvisí také další Winterkornovy úvahy. Novinku v základech načrtnou v Německu, ale samotný vývoj a náběh sériové výroby v roce 2015 v rukou podrží „partner z Číny“. Je tedy jasné, že hlavním heslem tohoto modelu budou nízké vývojové a výrobní náklady. V Evropě se s ním zřejmě nepočítá, ale kdo ví, o Škodě Rapid se to svého času tvrdilo také….

Tento model nejspíš zapadne do výrobního programu zcela nové značky pro Čínu. Její zřízení oznámil jeden z šéfů čínského podniku FAW-VW Qin Huan Ming a uvedl, že druhým z jejích stěžejních modelů bude upravený a přeznačený Volkswagen Jetta druhé generace, který je v současnosti páteří produkce společnosti FAV-VW.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků