Volkswagen Polo R WRC: limitovaná edice představena

Do soutěže WRC vstupuje automobilka Volkswagen, což je událost hodná nějaké té oslavy. Zákazníci mohou tento fakt oslavit třeba koupí modelu Polo R WRC. Jde o absolutní vrchol řady Polo, který používá dvoulitrový čtyřválec TSI naladěný na 220 koní a 350 Nm. Stovku zvládne tento malý rychlík za 6,4 s, maximální rychlost má hodnotu 243 km/h.

Škoda | Volkswagen | Sport

Volkswagen zahájil testy závodního Pola R WRC. Co na to Škoda?

Dobrou zprávou je přítomnost šestistupňové manuální převodovky. Některé zdroje slibují i pohon všech kol, na oficiálních stránkách automobilky Volkswagen se ale celkem jasně píše, že síla motoru bude přenášena na přední nápravu, které má pomáhat elektronická náhražka samosvorného diferenciálu. Spotřeba v kombinovaném cyklu by se neměla dostat přes osm litrů.

Volkswagen dá k dispozici sérii limitovanou na 2500 kusů, přičemž všechny exempláře budou bílé. Karoserie dostala přepracované nárazníky, dozadu spoiler, osmnáctipalcová kola imitující závodní disky, nechybí sportovně naladěný podvozek a samozřejmě sportovní brzdy. Do interiéru se nastěhovala patřičně tvarovaná sedadla, sportovní volant potažený Alcantarou a sem tam se objevuje také logo WRC.

Do prodeje se nový Volkswagen Polo R WRC dostane v září příštího roku. Německé ceny začínají na 33 900 euro.   

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků