Volkswagen Polo R přijede do Ženevy jako pořádně ostrá čtyřkolka

Volkswagen brzy představí nové Polo R, inspirované úspěchy značky ve světovém rallye šampionátu. Mezi ostatními kapesními hot hatchci bude vynikat pohonem všech kol. Píše to britský Autocar, jehož redaktoři se už krátce svezli v prototypu.

Limitovanou sérii Polo R jsme viděli už předloni, tehdy ale šlo o konvenční rychlý hatchback s předním pohonem.

Volkswagen Polo R převezme kompletní hnací řetězec od připravovaného Audi S1. Bude mít tedy přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI z řady EA888, dvouspojkovou převovodku DSG a pohon všech kol, založený na mezinápravové spojce Haldex. Ponechá si ale ocelovou karoserii a vlastní interiér.

Zástavba pohonu všech kol si podle Autocaru vyžádala nahrazení vlečené zadní nápravy víceprvkovou, což je v segmentu malých aut opravdu nevídaný úkaz.

Autocar slibuje výkon asi 250 koní, zrychlení 0-100 km/h pod šest sekund a nejvyšší rychlost elektronicky omezenou an 250 km/h. Pokud by to všechno byla pravda, bude Volkswagen Polo R kategorie sama pro sebe, výrazně rychlejší – a patrně i výrazně dražší – než současné malé ostré hatchbacky s předním pohonem:

Testy | Technika | Srovnávací testy | Ford | Renault | Názory

Test Renault Clio RS 2013 vs. Ford Fiesta ST vs. Renault Clio RS 2011

Bližší podrobnosti bychom se měli dozvědět ještě před plánovanou výstavní premiérou nového Pola R na březnovém autosalonu v Ženevě.

Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků