Volkswagen Polo R nakonec zřejmě bude

Základní kámen stávající nabídky značky Volkswagen by se i přes původní informace měl dočkat své vrcholné varianty.

Benjamínek od Volkswagenu se snaží plnit především původní poslání této značky vyrábět levná auta, a tak s prezentací stávající generace Volkswagenu Polo vedení koncernu tvrdilo, že by eventuelní, na jízdní výkony zaměřené Polo R bylo na vývoj velmi nákladné a v konečném důsledku nerentabilní. Nicméně formule „Polo R“ se začala vracet do hry ve chvíli, kdy velkovýrobce z Wolfsburgu oznámil, že hodlá v roce 2013 nasadit v šampionátu světových rallye stroje Volkswagen Polo R WRC. A podle magazínu Autocar se zároveň s nimi připravuje právě sériové provedení Polo R.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Polo R pro přespříští ročník WRC

Tyto informace a předpoklady do značné míry potvrzují také emblémy Polo R na prototypu Poal WRC, jež najdeme na většině jeho karosářských dílů. V současnosti modelovou řadu Volkswagenu Polo završuje provedení GTI, které za ceníkových 495 600 Kč nabízí zážehový čtyřválec 1,4 TSI, výkon 180 koní (132 kW) a zrychlení z klidu na 100 km/h za 6,9 s. Polo R má být ještě rychlejší, člen představenstva Volkswagenu Ulrich Hackenberg v rozhovoru pro Autocar uvedl, že rozhodnutí o vstupu do šampionátu WRC činí nástup sériového Pola R „pravděpodobnějším“.

„Jak si možná uvědomujete, seriál WRC šance produkčního provedení Polo R do značné míry zvyšuje,“ uvedl Hackenberg a dodal, že by se Polo R mohlo na trhu objevit souběžně s nástupem Pola do WRC, tedy v roce 2013. Novinka bude zřejmě poháněna „čtrnáctistovkou“ TSI naladěnou na ještě vyšší výkon než u Pola GTI, jeho maximum se odhaduje na 200 koní. Zatím lze jen spekulovat také o tom, zda Polo R dostane také pohon všech kol vypůjčený z plánovaného Audi S1, jež stane na stejné platformě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků