47
Fotogalerie

Volkswagen Polo prošel „golfizací“ [první jízdní dojmy]

Kapitoly článku:


Fresh zvaný Style

Výbavy jsou k dispozici dvě - Comfortline a Highline. V prvním roce prodeje faceliftové verze je k dispozici také verze Fresh, kterou ovšem v českém ceníku najdete pod názvem Style. Důvodem je fakt, že edici Fresh už prodává Škodovka. Kompletní seznam prvků zahrnutých pod názvem Style (alias Fresh) najdete v přiloženém boxu.

Obecně řečeno je Polo Fresh lépe vypadající varianta, kde potěší třeba dvoubarevný interiér. Měli jsme možnost vyzkoušet, vypadá skutečně velice dobře. Příplatek činí na českém trhu 30 400 Kč.

Co obsahuje verze Style (Fresh)?

LED osvětlení SPZ
Sportovní sedadla vpředu
Potahy sedadel ve sportovním designu
Pedály s alu vzhledem
Osvětlení prostoru pro nohy
Nástupní lišty z hliníku
Zatmavená zadní světla
Vnější zpětná zrcátka černě lakovaná
16" kola z lehkých slitin "Portago"
Pneumatiky 215/45 R 16
Pojistka proti krádeži
Dojezdové rezervní kolo
Mlhové světlomety
Boční skla vzadu a zadní sklo
zatmavené 65% absorpce světla
Textilní koberečky vpředu a vzadu

Když už jsme nakousli drobné komplikace související s nabídkou pro model Polo na českém trhu, můžeme přidat ještě další fakta. Zatímco v sousedním Německu budou k dostání také varianty CrossPolo a BlueGT, pro český trh se s nimi nepočítá. V prvním případě je důvodem výroba umístěná do JAR, takže dodací lhůty i cena nebudou takové, jak by si zákazníci asi představovali. Za absenci BlueGT může údajně vysoká cena a tudíž nižší zájem.

Po standardních variantách tedy dorazí až Polo GTI, a to s výkonem zvýšeným z původních 180 koní na 192 koní. Kromě automatického DSG by měla být k dispozici také manuální převodovka.

Ve znamení Euro 6

Zajímavé věci se udály pod kapotou. Kvůli nastupující normě Euro 6 byla upravena celá nabídka motorizací tak, aby všechny zmíněnou normu splnily. Nově se u modelu Polo objevuje atmosférický tříválec 1.0 MPI, který se sem nastěhoval z modelu up!. Příznivce dieselu potěší přítomnost tříválcové čtrnáctistovky.

polo_38.JPGpolo_26.JPG
Tyto tři verze najdete pohromadě na německém trhu. Nás se CrossPolo a BlueGT netýká. 

Přestože benzinový i naftový tříválec existuje ve více variantách, v českém ceníku najdete v obou případech verze se shodným výkonem 75 koní. To přeloženo znamená, že se u nás nebude prodávat slabší MPI s maximem 60 koní a přijdeme také o silnější diesel naladěný na 90 koní.

Celkově Volkswagen slibuje snížení spotřeby až o 21 %. K této hodnotě ale automobilka došla porovnáním zcela nového motoru 1.0 TSI (95 k) se starší jedna-dvojkou TSI (90 k). V obou případech se jedná o verze s převodovkou DSG. Litrové TSI se ale ještě neprodává. Do České republiky by se mělo dostat příští rok.

Základem pro všechny motorizace je pětistupňová manuální převodovka. Výjimku na českém trhu tvoří výkonnější jedna-dvojka TSI, která má šest stupňů. Ke čtyřválci 1.2 TSI v obou provedeních můžete dokoupit za čtyřicet tisíc sedmistupňové DSG.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud