Volkswagen Polo prošel „golfizací“ [první jízdní dojmy]

Model Polo prošel modernizací. A protože hlavní bod programu automobilky Volkswagen (rozuměj Golf) přišel relativně nedávno v nové generaci, je celkem logické, že facelift Pola svého většího sourozence ve velké míře následuje. Výsledku tak s klidným svědomím můžeme říkat „golfizace“.
Seznam kapitol
  1. Co je nového, „Golfizace“ zasáhla interiér
  2. Fresh zvaný Style, Ve znamení Euro 6
  3. S novým dieselem pod kapotou, Jízdně na úrovni, Novinky, které přijdou později
  4. Fotogalerie

Volkswagen Polo má na svém kontě za téměř čtyřicetiletou historii zhruba čtrnáct milionů prodaných exemplářů. Poslední generace působí na trhu od roku 2009 a ještě nějaký ten pátek na trhu působit bude. Facelift je tak celkem logickou záležitostí. Tím spíš, že se nezadržitelně přibližuje platnost normy Euro 6, která je taktéž jedním z důvodů omlazení tohoto modelu.

Co je nového

Klasická otázka na úvod: Co je nového? Na první pohled není vůbec těžké zaměnit modernizované provedení za to starší, nicméně změn bylo nakonec provedeno poměrně dost, a to jak po stránce vnějšího designu, tak také v interiéru a pod kapotou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Polo z roku 2009 (vlevo) vypadá velmi podobně. Bližší pohled ale odhalí přepracovaný přední nárazník nebo jiná světla. 

Volkswagen Polo dostal upravený přední nárazník s větším otvorem pro přívod vzduchu, přidávaly se chromové prvky a změn se dočkala také přední světla. Vzadu odhalíte modernizované provedení hlavně podle většího výřezu pro poznávací značku a opět byla pozměněna světla.

Volkswagen | První svezení

Volkswagen Polo BlueGT: první jízdní dojmy

Nabídka také obsahuje šest nových provedení litých kol, jiný design lidově řečeno poklic (pokud zákazník zvolí plechové disky) a zapomenout nesmíme ani na osm nových odstínů karoserie včetně efektní modré metalízy, která byla dříve vyhrazena pouze pro verzi BlueGT.

Ve finále nakonec největší parádu v rámci faceliftu udělají co se designu týká nové barvy. Třeba ta pastelově modrá Polu velice sluší.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hlavní novinkou vzadu je upravený nárazník s větším výřezem pro SPZ, jinak zůstalo v podstatě vše při starém. 

„Golfizace“ zasáhla interiér

Pokud se ptáte, kde se objevila ona v titulku slibovaná „golfizace“, pak to je interiér. Z modelu Golf se sem nastěhoval volant a podle vzoru většího sourozence došlo také k přepracování středové konzole, které vévodí nový multimediální systém využívající modulární platformu MIB (před časem toto zavedla do svých modelů značka Audi). Kromě možnosti měnit celé komponenty systému nabídne Polo také nové funkce v čele s tzv. MirrorLink.

Retro | Hatchbacky | Volkswagen | Design

Volkswagen Polo: Čtyřicet let vývoje v praxi fotogalerie

O úplně zásadní novinku nejde, ale novinka to je pro uživatele určitě zajímavá. Po připojení telefonu (musíte použít USB) se vám na centrálním displeji „zrcadlí“ prostředí telefonu. Bohužel během prezentace jsem zkoušel tímto způsobem spárovat vlastní chytrý telefon využívající Android, což se ukázalo jako nemožné. Volkswagen má také připravené různé aplikace, která vás budou například učit snižovat spotřebu paliva.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jiný je volant, úpravy zasáhly i přístrojový štít a nabídku různých asistentů. Polo může být nově vybaveno například adaptivním tempomatem. 
 

Změny se dotkly také tlačítek nad centrálním displejem, kde jich najdete devět místo sedmi, upravoval se rovněž přístrojový štít a panel klimatizace.

Samostatnou kapitolou jsou různí asistenti, kteří se sem opět stěhují z modelu Golf. Řeč je například o adaptivním tempomatu standardně pracujícím v rozmezí 30 - 160 km/h. V případě převodovky DSG je vůz schopen zcela zastavit. Polo dokáže sledovat únavu řidiče nebo samostatně brzdit po prvním nárazu a tím zabránit nárazu dalšímu (tohle mají všechny verze ve standardu). Co do výbavy a technologických „vychytávek“ patří modernizované Polo ve své třídě k tomu nejlepšímu.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Co je nového, „Golfizace“ zasáhla interiér
  2. Fresh zvaný Style, Ve znamení Euro 6
  3. S novým dieselem pod kapotou, Jízdně na úrovni, Novinky, které přijdou později
  4. Fotogalerie
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků