Volkswagen Polo pro rok 2014 s upraveným vzhledem a novými motory

Automobilka Volkswagen uvolnila první snímky a informace k modernizaci modelové řady Polo. Půjde o úpravy designu, ale také o důležité změny v nabídce pohonných jednotek.

Teprve před několika dny jsme vás informovali o tom, že se na březnovém autosalonu v Ženevě představí špičkové VW Polo R s výkonem okolo 250 koní a pohonem všech kol. Nyní je již jasné, že Polo R tam nebude jedinou novinkou svého druhu: svoji premiéru si v Ženevě odbude také facelift základní řady Volkswagen Polo. Možná důležitější než retuše vzhledu jsou nové motory a rozšíření výbavy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Facelift se do tváře Volkswagenu Polo vepsal pouze nenápadnými úpravami

Volkswagen Polo páté generace byl představen na ženevském autosalonu v roce 2009. Čerstvý facelift mu přinese především ostřeji řezané nárazníky s chromovanou lištou mezi mlhovkami vpředu a upravené hlavní světlomety. Na palubě zaznamenáme nový tříramenný volant a pro dražší verze určený zábavní systém známý z Golfu VII.

Technika | Volkswagen | Sportovní auta | Paparazzi

Volkswagen Polo R přijede do Ženevy jako pořádně ostrá čtyřkolka

Do výbavy malého Pola se dostaly také adaptivní tempomat se samočinným brzděním, nový elektromechanický posilovač řízení snižující spotřebu paliva, couvací kamera nebo tlumiče s dvoustupňovou regulací tuhosti. Nejvíce se toho odehrálo pod kapotou vozu, odkud byly vymeteny pavučiny starých časů s cílem dále snižovat spotřebu paliva.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Provedení interiéru přibližuje Polo ostatním soudobým Volkswagenům, hlavně Golfu

Do výslužby odchází známý tříválec 1,2/51 kW a vystřídá jej „litr“ z řady Volkswagen Up! ve verzích 60 a 75 koní (44, resp. 55 kW). O pohon provedení Polo BlueMotion 1,0 TSI se postará přeplňovaná verze téhož agregátu. Z nabídky vypadla vznětová jednotka 1,6 TDI/66 kW, na jejíž místo nastoupí nový tříválec 1,4 TDI s identickým výkonem, ale až o pětinu nižší spotřebou.

Volkswagen | Sportovní auta | Premiéry

Volkswagen Polo R WRC: limitovaná edice představena

Nové Polo TDI BlueMotion se bude moci pochlubit průměrnou spotřebou 3,2 l/100 km a emisemi CO2 o hmotnosti 82 g/km. Zatím špičkové provedení Polo 1,4 TSI posílí ze 180 na 192 koní (141 kW), přičemž čtyřválce 1,2 TSI zřejmě zůstanou na stávajících hodnotách 90 a 105 koní (66, resp. 77 kW).

Předchozí KAPITOLY Následující
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 1999
Stav: 174 397 km
Cena: 40 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

dnes | Milan Lažanský | 5 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků