Volkswagen Polo GTI dostal větší motor a manuální převodovku

Po faceliftu základní verze VW Polo přišel čas na modernizaci vrcholného GTI. Na první pohled se může zdát, že jde o klasický facelift, ale není tomu tak. Polo GTI totiž postihl v dnešní době jev téměř nevídaný. V rámci faceliftu dostal tento hatchback větší motor.

Testy | Hatchbacky | Volkswagen

Test Volkswagen Polo 1.2 TSI: Starý mladý

Upsizing v podání Volkswagenu Polo GTI je příjemným překvapením. Původně měl tento model pod kapotou motor 1.4 TSI, ten je aktuálně nahrazen 1.8 TSI s parametry 141 kW (192 k) a 320 Nm. Výkonově ovšem rozdíl není tak velký, předchozí čtrnáctistovka totiž nabízela 132 kW (180 k). Stovku pokoří omlazené Polo GTI za 6,7 s (dříve 6,9 s) a maximálně se rozjede na 236 km/h. Druhou příjemnou novinkou je příchod manuální převodovky, která doplní dříve povinné DSG.

Hatchbacky | Volkswagen | První svezení

Volkswagen Polo prošel „golfizací“ první jízdní dojmy

Co se změn exteriéru týká, tam už jde o klasické inovace. Přepracované byly oba nárazníky, těšit se můžeme na nové disky kol, nový volant, přepracovaný přístrojový štít nebo upravená sportovní sedadla. Omlazené Polo GTI se představí v Paříži.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 174 216 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2013
Stav: 144 252 km
Cena: 160 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků