Volkswagen Polo: Čtyřicet let vývoje v praxi [fotogalerie]

Před malou chvílí jsme se vrátili z mezinárodní prezentace omlazeného Volkswagenu Polo. Klasické první dojmy můžete očekávat velmi brzy. V Německu ovšem byla k dispozici kromě různých motorizací současné novinky také úplně první generace. Stačilo pár minut domlouvání a výsledkem byla možnost okusit, jak vypadá u modelu Polo zhruba čtyřicetiletý vývoj.

Zajímavosti | Design | Volkswagen | Hatchbacky | Premiéry

Volkswagen Polo pro rok 2014 s upraveným vzhledem a novými motory

Přesně řečeno se Volkswagen Polo objevil na trhu v roce 1975, takže své opravdové kulaté výročí oslaví až příští rok. Nicméně vývoj probíhal už od začátku sedmdesátých let. První zájemci si navíc tento malý automobil mohli pořídit už v roce 1974, kdy si odbyl svou světovou premiéru coby Audi 50.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Náš konkrétní exemplář byl vyroben v roce 1977 a v současnosti má najeto přibližně 23 500 km. Pod kapotou je čtyřválec o objemu 0,9 litru s maximálním výkonem 40 koní. Točivý moment končí na 82 Nm. Auto váží pouhých 685 kg, celková hmotnost jen lehce přesahuje jednu tunu. Nejvýše se první Polo rozjede na 132 km/h. Pro úplnost dodejme, že malý Volkswagen měří na délku 3512 mm, široký je 1560 mm a vysoký 1344 mm.

Volkswagen | První svezení

Volkswagen Polo BlueGT: první jízdní dojmy

Pro srovnání si můžeme vzít třeba základní verzi s tříválcovým MPI o objemu jednoho litru. To dává řidiči k dispozici 60 koní a 95 Nm, v kombinaci s pětistupňovým manuálem zvládne maximálně 161 km/h. Největším rozdílem je samozřejmě hmotnost. Nové Polo téměř přesně začíná tam, kde to první končí. Celková hmotnost nemá daleko k hranici 1600 kg. Čtyřicet let se podepsalo také na rozměrech. Na délku přerostla současná verze svého zakladatele přesně o 46 centimetrů.

A jízda? K dispozici jsme měli jen pár kilometrů, ale i tak to stálo za to. Řidič má před sebou tenoučký volant, pod ním miniaturní páčky, jednoduchý přístrojový štít a nějaký ten ovladač pro ventilaci. Trochu zvyku vyžadují pedály posunuté ke středu vozu, takže sedíte tak trochu šikmo. Motor sice mnoho dynamiky nenabízí, ale překvapí lehké řazení i řízení.

Volkswagen

Nový VW Polo: malý suverén z Wolfsburgu

Polo urazilo (stejně jako motorismus vůbec) za poměrně krátkou dobu obří kus cesty. To současné nabídne všechno možné od výkonných motorů, přes zástup asistentů až třeba po funkci Mirror Link. Přesto, kdybych si měl vybrat, beru toho starého. I když je hlučný a moc nejede, za jeho volantem se člověk prostě musí neustále usmívat.

Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 1999
Stav: 174 397 km
Cena: 40 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 41 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků