Volkswagen Polo BlueMotion: spotřeba jen 3,3 l nafty na 100 km

V souvislosti s uvedením nové generace modelu Polo (představili jsme vám ji na tomto místě) představila automobilka Volkswagen v Ženevě svoji studii Polo BlueMotion, zaměřenou, jak jinak, na ekologii. Svým pojetím navazuje na někdejší Lupo a největším lákadlem nové studie bude bezesporu spotřeba jen 3,3 l nafty na 100 kilometrů při kombinovaném způsobu jízdy. Pravděpodobnost uvedení nového typu do výroby je údajně velmi vysoká, před uvedením na trh však musí být nejprve zcela dokončen vývoj nové pohonné jednotky 1,2 TDI s technologií vstřikování paliva common rail. Na tomto cíli v současné době usilovně pracuje tým pod vedením šéfa vývoje Dr. Ulricha Hackenberga. Technická specifika zahrnují automatický systém Start-Stop a systém pro rekuperaci kinetické energie vzniklé při brzdění. Jen tyto dvě technologie údajně snižují spotřebu 55 kW (75 k) silného tříválce o 0,2 litru na 100 km.

Na studii Polo BlueMotion, která váží jen 1080 kg, provedl Volkswagen celou řadu dalších opatření s cílem maximálně snížit spotřebu vozu. Zahrnují aerodynamický paket na o 10 mm snížené karoserii (včetně upravené přední masky), aerodynamicky optimalizovanou podlahu vozu a pneumatiky s extrémně nízkým valivým odporem na 15palcových kolech z lehkých slitin. Toto všechno má za následek úsporu paliva o dalších 0,8 l/100 km a snížení emisí CO2 o přibližně 20 %. Mezi další zajímavosti studie Polo BlueMotion prezentované v Ženevě patří interiér „Power On“ a multifunkční displej indikující zařazený rychlostní stupeň a tlak v pneumatikách. Navenek je vůz vyveden v nové barvě s názvem „Emotion blue“.

Regenerativní brzdění pomáhá využívat energii, která by jinak byla ztracena. Během zpomalení či brzdění ve studii Polo BlueMotion (tj. kdykoli řidič pustí pedál plynu nebo brzdí) je zvýšeno dobíjecí napětí v alternátoru, což efektivně přeměňuje kinetickou energii na elektřinu, která dobijí baterii vozu. Díky specifické řídicí jednotce alternátoru, která reguluje optimální dobíjení baterie, je také možné při rozjezdu či při jízdě konstantní rychlostí naopak dobíjecí napětí snížit, a dokonce lze alternátor i zcela odpojit. Výsledkem je snížení zátěže motoru a lepší hospodárnost provozu. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Polo BlueMotion
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků