Volkswagen Polo BlueGT: čiperný šetřílek od 500 000 Kč

Značka Volkswagen představuje nové Polo BlueGT se zážehovým motorem. Jede až 210 km/h a v průměru si řekne o 4,5 l/100 km.
Seznam kapitol
  1. Volkswagen Polo BlueGT
  2. Fotogalerie

Poslání modelu Volkswagen Polo BlueGT je jasné: nabídnout řidiči slušné jízdní výkony v kompaktním balení, nízkou spotřebu a dostupnou pořizovací cenu. Ačkoli s tou to až tak „horké“ nebude, v přepočtu má stát Polo BlueGT takřka o 100 000 Kč dražší než podstatně výkonnější Polo GTI. O pohon modelu Volkswagen Polo BlueGT se stará známý zážehový čtyřválec 1,4 TFSI s přímým vstřikováním a přeplňováním, který dosahuje výkonu 140 koní (103 kW) a točivého momentu 250 Nm. To má vozu zajistit zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,9 s a dosažení nejvyšší rychlosti 210 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen Polo BlueGT: důraz na spotřebu

Vůz si však má díky řadě drobných modifikací v průměru vystačit se spotřebou 4,6 l/100 km a emisemi CO2 o hmotnosti 107 g/km, pokud si však připlatíte za sedmistupňový „automat“ DSG, má být spotřeba nižší o 0,1 l/100 km a emise CO2 klesnou o 2 g/km. Jen pro srovnání: již zmíněné Polo GTI má stejný motor TFSI se shodným točivým momentem, ale výkonem 180 koní (132 kW), díky čemuž jede až 229 km/h, z klidu na 100 km/h zrychlí za 6,9 s a vykáže průměrnou spotřebu 5,9 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zvenčí se Polo BlueGT liší pouze detaily

Motor nového Pola BlueGT je opatřen odpojováním válců COD, jež při nízkém a částečném zatížení deaktivuje druhý a třetí válec, což údajně v tomto případě přináší úsporu paliva ve výši 0,4 l/100 km. Kromě toho se novinka vyznačuje také řadou aerodynamicky upravených dílů. Za zmínku stojí nový přední nárazník bez mlhovek, prahové obklady, snížená světlá výška a nové sedmnáctipalcové ráfky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Řídicí jednotka při částečném zatížení odpojuje dva válce

Uvnitř se toho oproti standardním modelům Polo (Auto roku 2010) mnoho nezměnilo, za zmínku stojí snad jen sedadla se zdůrazněnou boční oporou a upravený informační displej na přístrojovém štítě, jenž řidiče informuje o tom, kdy je režim COD aktivní (snad aby jej motivoval k tomu nešlapat na plynový pedál…).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Uvnitř se toho mnoho nezměnilo

V Německu byla cena nového modelu Volkswagen Polo BlueGT stanovena na částce 19 650 Euro včetně DPH, což je něco přes půl milionu Kč. Zavání to poněkud systémem „nechci slevu zadarmo“. Zatím nejdražší Polo GTI totiž nabízí podstatně lepší jízdní výkony a v současnosti v ceníku figuruje s částkou 409 900 Kč…

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Volkswagen Polo BlueGT
  2. Fotogalerie
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků