Volkswagen Polo 3D: změny jen pro oko

Bezmála půl roku po odhalení nového VW Polo se představuje i jeho dostupnější a sportvoněji vyhlížející třídveřová verze.

Zatímco Volkswagen Polo páté generace, s nímž jsme se mohli seznámit již na autosalonu v Ženevě, přišel na náš trh již koncem května, s jeho třídveřovou variantou si Volkswagen dal poněkud načas a pro jeho představení zvolil až frankfurtské kongresové centrum.

Hned na úvod třeba konstatovat, že z hlediska konstrukčního se v podstatě nic nezměnilo, a tak si jen zrekapitulujme, to s čím už přišla pětidveřová varianta. Polo si tedy zachovalo stejné rozměry (3 970 mm x 1 682 mm x 1 485 mm) a stejný údaj zůstal i u informace o objemu zavazadlového prostoru. Ten činí 280 litrů, s tím, že po sklopení zadních sedadel se může tento prcek pochlubit až objemem 952 l. Nevyplývá tedy z toho nic jiného, než že drobnými úpravami prošla pouze boční okna a pochopitelně došlo k prodloužení předních dveří a eliminaci těch zadních.
Z čistě estetického hlediska budí třídvěřové Polo trochu sportovnější a dynamičtější dojem než jeho praktičtější sourozenec, do vínku však dostal téměř to samé. Polo pro skromnější bude zpočátku k dispozici s jedním z šesti agregátů a na výběr bude již tradičně ze tří variant výbavy - Trendline, Comfortline a nejvyšší Highline.
Nabídka agregátů obsahuje i několik vcelku zajímavých novinek. Cenově nejdostupnějším agregátem bude dobře známý tříválec 1,2 (HTP) ve dvou výkonnostních verzích, se 44 kW a 51 kW. Chcete-li se tříválcům vyhnout, máte na výběr silnější 1,4l s výkonem 63 kW. Vrcholný agregát nabídky přeplňovaný 1,2 TSI s výkonem 77 kW je pak typickou ukázkou downsizingu, jenž právě Volkswagen ve značné míře prosazuje u mnoha svých modelů.
Pro příznivce dieselových agregátů je k dispozici prozatím 1,6 litrový čtyřválec s technologii vstřikování common-rail, který se ale dodává ve třech variantách a to s výkonem 55 kW, 66 kW a 77 kW.
Bez zajímavosti jistě není to, že brzy do nabídky přibude i motor 1,2 TDi s výkonem 55 kW, jenž bude standardem u úsporné verze BlueMotion, přičemž právě tento vůz se bude vyznačovat až magickou kombinovanou spotřebou pod hranicí 3,5 l/100 km.
Třídveřová novinka, která se již začala vyrábět ve španělské Pamploně, se krátce po svém uvedení ve Frankfurtu dostane na většinu důležitých evropských trhů. U nás by prodeje měly odstartovat nejpozději koncem října.
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
VW Polo 3D
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 1999
Stav: 174 397 km
Cena: 40 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 21 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků